Gezien op marktplaats doe-het-zelf

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Ik hoef niet zo nodig een stuk mooi hout, ik ga ém toch dekkend spuiten.
Bovendien heb ik geen zin om een mal te maken, zagen, frezen en de hele rattaplen omdat ik dat de hele dag al sta te doen :wink:
Over dat basswood (lindehout) zijn de meningen een beetje verdeeld. Ik denk dat ik het eens ga proberen.............
face down in the dirt
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Niets mis met lindehout, er wordt voornamelijk op neer gekeken omdat het relatief goedkoop is, het enige dat een minpuntje kan zijn is dat het relatief zacht is en daardoor makkelijk beschadigd.

Want even voor de tonewood snobs, Musicman Bongo's zijn gemaakt van lindehout, deze zijn over het algemeen niet geliefd om hun vormgeving, wel om het geluid!
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Juist dat makkelijke en snelle beschadigen zie ik wel zitten :lol:
Witte relic coming up!
face down in the dirt
Gebruikersavatar
baskruit
Berichten: 1199
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:55

Bericht door baskruit »

Pellek schreef:Pff vind ik nog best duur. Voor 60 euro heb je bij dikhout.nl een mooie plank moerasessen. Wel nog zelf de body maken, maar dan heb je iets veel mooiers.
Ik vind het helemaal niet duur.
Als ik je reactie zo lees, heb je ervaring met het bouwen van een body en moet je ook weten wat je aan gereedschap kwijt bent om een fatsoenlijke body uit een blok hout te maken. ;-)

Voor alleen al een redelijke bovenfrees ben je het dubbele bedrag kwijt.
Druk op CTRL-W voor de advanced options
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

baskruit schreef:
Pellek schreef:Pff vind ik nog best duur. Voor 60 euro heb je bij dikhout.nl een mooie plank moerasessen. Wel nog zelf de body maken, maar dan heb je iets veel mooiers.
Ik vind het helemaal niet duur.
Als ik je reactie zo lees, heb je ervaring met het bouwen van een body en moet je ook weten wat je aan gereedschap kwijt bent om een fatsoenlijke body uit een blok hout te maken. ;-)

Voor alleen al een redelijke bovenfrees ben je het dubbele bedrag kwijt.
Maar daarom heet het hier ook "doe-het-zelf" :wink:
Gebruikersavatar
baskruit
Berichten: 1199
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:55

Bericht door baskruit »

en Adriaan schreef: Maar daarom heet het hier ook "doe-het-zelf" :wink:
Eens, maar wat vind jij nou van het punt dat 60 euro duur zou zijn voor een kant en klare body? :-)
Druk op CTRL-W voor de advanced options
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Nou het is op zich niet duur, maar een lindehouten body van 60 euro, ja ik weet het niet. Ik snap dat het hout zacht is en als het dekkend wordt gespoten is het geen probleem qua nerven e.d.

Maar mensen verkijken zich wel flink op het spuiten en afwerken. De houtbewerking is nog relatief makkelijk te doen, een body echt mooi spuiten is super veel werk. Ik gebruik zelf altijd een mooie plank en dan met beits, maar dat is mijn smaak.

Dus nee, de body is op zich niet duur, maar als een jongen met 2 linkerhanden kan ik vertellen dat het maken van een body niet moeilijk is.

@Bobbelmans: als je echter de hele dag al zulk werk doet snap ik dat je daar geen zin in hebt om dat ook nog in je vrije tijd te doen :)
Gebruikersavatar
baskruit
Berichten: 1199
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:55

Bericht door baskruit »

Pellek schreef:Dus nee, de body is op zich niet duur, maar als een jongen met 2 linkerhanden kan ik vertellen dat het maken van een body niet moeilijk is.
Neehee, ik zeg ook niet dat het moeilijk is. :-) Maar je kan het niet met je blote linkerhanden.
Druk op CTRL-W voor de advanced options
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Precies Pelle.

Ik heb overigens Tonefactory gemaild met een aantal vragen (o.a afmeting hals pocket, afmetingen pickup gaten en wat andere vragen) maar die maten konden ze mij niet vertellen (overigens had ik wel een snel en net antwoord). Ik ga er van uit dat die dingen ook niet bij hen in het magazijn liggen maar dat ze ze ook bestellen.
Overigens zijn er meer sites die dezelfde body aanbieden (van Boston) maar Tonefactory is wel het goedkoopst (scheelt zon 10 Euro).

Hoe dan ook, als ik wat spullen verkocht heb ga ik het eens proberen.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15090
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Plaats eens een oproepje op dit forum als je een body zoekt. Heb ik ook eens gedaan en binnen de week had ik twéé gebruikte body's voor veel minder dan 60€
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Dat is ook een goed idee.

En Boston is best wel een ok merk. Heb veel hardware van ze gekocht, en die waren altijd van goede kwaliteit :)

@Baskruit: Ja ik heb dus ook geen gereedschap maar werk in een werkplaats voor 10 euro per dagdeel. Dat vind ik ook nog wel meevallen. (alleen is dat natuurlijk iets wat er niet vaak is :roll: )
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Ik heb hier een Boston gigbag staan, waarvan de kwaliteit echt geweldig is. Mooi veel padding, goeie pasvorm en het gaafste is...die tas heb ik al sinds ik m'n Fender kocht (daar zat ie toen bij). Dat betekent dus dat die tas al vanaf 2004 in m'n bezit is en daarvoor ook al goed dienst deed..meer dan 10 jaar oud dus en geen enkel defect :shock:
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
astar
Berichten: 321
Lid geworden op: 03 dec 2003, 10:41

Gunstige prijs guitarwoodsupplies

Bericht door astar »

Het risico op een echte spuit 11 actie neem ik maar even voor lief... deel het toch maar efkes

Was op zoek naar een 12"radius blok en was benieuwd of het goedkoper kon dan de bekende NL shops

Heb mijn blok direct besteld en schrok me een hoedje m.b.t. bv de prijs van een (identieke) fretzaag daar versus hier

https://stores.ebay.com/guitarwoodsupplies/
lijkt me enig
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

baskruit schreef:
en Adriaan schreef: Maar daarom heet het hier ook "doe-het-zelf" :wink:
Eens, maar wat vind jij nou van het punt dat 60 euro duur zou zijn voor een kant en klare body? :-)
Nee, natuurlijk is dat niet duur.
De gemiddelde body blank is al duurder.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4822
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Het lijkt me dat je ook wel wat tijd nodig bent om van een stuk hout een body te maken. En als je die tijd dan rekent met een tientje per uur.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Plaats reactie