Gezien op marktplaats doe-het-zelf

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

Green Goblin schreef:Het lijkt me dat je ook wel wat tijd nodig bent om van een stuk hout een body te maken. En als je die tijd dan rekent met een tientje per uur.
Dan moet je helemaal niet aan zelf bouwen beginnen.
De tijd die je er in steekt doe je voor je eigen lol.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

:stupid:
Zelfbouw doe je sowieso niet voor de goedkoopte.

Als je er goed in bent is het weliswaar goedkoper dan compleet mid- en high-end spul kopen, het is nog altijd fors aan de prijs, helemaal als je al het benodigde gereedschap ook meerekent.

Bouwen moet je vooral voor lol doen en om een bijzonder instrument te maken, dus doe originele dingen en maak niet klakkeloos iets na. Als je een kopie wilt maken kun je beter gewoon kopen, compleet of in onderdelen, dat is vrijwel zeker goedkoper dan zelf maken!

Een instrument volledig uit onderdelen samenstellen noemen sommigen trouwens ook zelfbouw maar voor mij is dat assembleren.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4822
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

en Adriaan schreef:
Green Goblin schreef:Het lijkt me dat je ook wel wat tijd nodig bent om van een stuk hout een body te maken. En als je die tijd dan rekent met een tientje per uur.
Dan moet je helemaal niet aan zelf bouwen beginnen.
De tijd die je er in steekt doe je voor je eigen lol.
Even voor de duidelijkheid, ik refereer aan dat tientje per uur dat de werkplaats van Pelle kost.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Tientje per dagdeel, dus 3,5 uur voor 10 euro. anders zou ik het ook niet kunnen betalen :mrgreen:
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Session Jazzbas. Misschien leuk voor iemand die een projectje zoekt? Fender headstock, altijd aardig. :)
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Afbeelding

Lane Poor Soap Bars :kwijl: KLIK Worden zelden tot nooit te koop aangeboden. Dezelfde verkooper bied nog drie losse soap bars van LP aan, waaronder eentje die ipv het LP loge een Fodera logo heeft.
Alleen die prijs :shock: Ik weet dat ze gewoonweg niet te krijgen zijn en het ook waard zijn.. maar 600 voor een setje pups... pfff..
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Dit is dan weer niet duur;

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Pueblo
Berichten: 1626
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:34

Bericht door Pueblo »

violion bass body op guitarfetish
https://www.guitarfetish.com/Unfinished- ... 16594.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

en eentje zonder gaatjes
https://www.guitarfetish.com/Unfinished- ... 15635.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
:shock:
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

is die tweede foto niet de achterzijde? Die bodys zijn doorgaans fichte aan de bovenkant en flamed maple back en afhankelijk van merk en type sides.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
Pueblo
Berichten: 1626
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:34

Bericht door Pueblo »

kan goed zijn :), dan is dit de voorkant?
Afbeelding
:shock:
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8177
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

En de achterkant heeft elementgaten? :wink:

Deze achterkant is gewelfd, dat lijkt meer op een viool.
Er zijn ook vioolbasbody's met een vlakke achterkant, zoals een akoustische western gitaar die b.v. heeft.
In mijn oren geven de body's met een vlakke achterkant een dynamischer klank, maar dat kan ook maar een impressie zijn en niet iets bewijsbaars.
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

die met element gaten is een andere body. de flamed maple is idd de achterzijde. Zowel voor als achterblad hebben een lichte bolling tenminste de betere klira's en ik dacht die hufters die ik heb gehad ook.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8177
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

Afbeelding
Gewelfd achterblad

Afbeelding
Vlak achterblad (mijn Cavern). Er zijn ook verschillen in halzen op Hofners te vinden, n.l. uit 1 stuk onder het fretboard of 3 delig verlijmd.
De 3 delige vind ik lekkerder klinken.

Daarnaast heb ik ook nog wat kleurvariaties in de sunburst en tunerknoppen in m'n handen gehad.
Die sunburst kan ook geel-zwart (zeldzaam, met recht achterblad) met witte tuners zijn of van licht paarsig violet naar iets dat naar
Spaans rood neigt met paarlmoeren tunerknoppen en gewelfde achterkant.
Afbeelding
Achterblad blank gelakt & vlak

Ik heb ook wel eens een bassist (van de Cowboy Junkies) gesproken, die een rode sunburst (met "Shark Fin" pickups) had.
Op mijn vraag of dat origineel was, antwoordde hij dat er volgens zijn weten voor de Canadese/ U.S. markt een aantal in die kleur gemaakt zijn.
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

ik ben nooit zo gecharmeerd geweest van de hofners, ik had eerst een klira twenstar en die altijd fijner gevonden. Maar geen idee hoeveel gewelfde back doet aan het geluid.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
donk
Berichten: 540
Lid geworden op: 13 aug 2009, 16:01

Bericht door donk »

Vintage Ibanez stemmechanieken: https://link.marktplaats.nl/m912636086" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie