kaalschuren

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

ben benieuwd dekkend gelakte bassen zijn zelden mooie bodies bij fender. en idd solid ash betekend alleen maar dat de body van essen is niet dat hij uit een stuk gemaakt is, dat is niet zo heel erg vaak het geval bij dekkend afgewerkte bodies. Ben benieuwd wat er onder haar lagen uitkomt. Mocht het teleurstellend zijn kun je hem altijd nog alsnog dekkend af lakken.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

Tering wat een werk, dat kaalschuren. Maar het loont : er komt een prachtig plankje onder tevoorschijn. Zo mooi dat ik me zelfs afvraag of ik die malle slagplaat er wel weer terug op ga plaatsen.
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

+1 hout toch mooist
Gebruikersavatar
Case
Berichten: 698
Lid geworden op: 11 mar 2008, 11:14

Bericht door Case »

+1 en de gaatjes van de slagplaat lekker laten zitten.
Fender | 

Case topic !
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

Case schreef:+1 en de gaatjes van de slagplaat lekker laten zitten.
Vind je ? Ik zit daar inderdaad nog over te twijfelen. Als ze ik ze dichtstop zul je dat altijd wel blijven zien op de een of andere manier.
Keek net in de spiegel. Ik zie eruit als een mijnwerker. :lol:
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

foto's? (ja, van jou als mijnwerker mag ook :mrgreen: )
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

Als ie helemaal kaal is zal een camera meenemen naar mijn werkplaats.
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

Vraagje voor ervaren bodyschuurders :
De bas is bijna kaalgeschuurd. Volgens mij zat er als toplaag transparante lak op ( wittig schuursel ) dan uiteindelijk een zwarte laag(zwart schuursel). Die is er nu ook nagenoeg vanaf. De houtnerf is goed te zien. Wel zien sommige delen, met name aan de randen, er lichter uit en die zijn ook wat matter. De rest is geler en gladder. Kan het zijn dat dit een sealer is ( schijnt niet ongebruikelijk te zijn bij ash)?. Wat moet ik hiermee doen ? Moet die er ook helemaal af todat alles die lichte matte kleur heeft of kan ik hier straks gewoon overheen lakken? Ik wil een transparante lak gebruiken en ik wil uiteraard geen kleurverschillen gaan zien. Of kan ik beter al die lichte stukken eerst ook sealen ?
In het geval van dat laatste : waar koop je dat spul ?
Herkent iemand dit verschijnsel ?
s.v.p. niet zomaar wat roepen.
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

Ik denk dat je het beste door kunt schuren tot dat alles een effen kleur is. Andersom krijg je nooit echt mooi en zie je altijd nog kleurverschillen. Ja ik weet het, kut klusje schuren, en ik zag er net als jij als een stofpop uit (als je zag wat eruit mijn neus kwam aaaaaaah). Maar goed het loont wel als je het resultaat ziet.
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

Afbeelding
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Gebruikersavatar
basterd
Berichten: 2841
Lid geworden op: 22 feb 2009, 23:59

Bericht door basterd »

Ik zou m vernissen met Bernardoil (wel duur ) Ik heb daar zelf wel eens een ton mee gevernist ,de eerste keer verdundt . Daarna heb ik 2 weken elke dag even fijn geschuurd dan weer een dunne laag erop gezet . Is heel mooi geworden
jezus was een atheist
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

Zo, ik heb de body eindelijk kaal. Voor zover... Er zat blijkbaar eerst een laag transparante lak op. Vervolgens de laag zwarte kleurlak. Daaronder zit nog een laag waarvan ik me afvraag of dat die seal is. Op plekken waar ik wat langer heb geschuurd is het onvervalst hout naar boven gekomen. Die seal is hardnekkig. Ik heb er nu een paar keer heavyduty afbijt op gezet en langzaamaan komt het beetje bij beetje los. Het is dan ook echt andere meuk als die transparante lak want die reageerde totaal niet op die afbijt. Nu zie ik ook waar de boosdoener zat van die cracks waarom ik aanvankelijk ook besloten heb de body te strippen: De onderste laag deugde niet. Vooral in de holtes van de hoorns was die laag veel te dik aangebracht en is waarschijnlijk onder invloed van temeratuurverschillen gaan barsten. Ik ga 'm straks wel in een harde lak zetten maar niet dik erop.
Wel een kxtklus dat schuren. Bezint eer ge begint. :roll:
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26359
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Joost van Laake schreef:Afbeelding
Dus kom op, Didi...:wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
basterd
Berichten: 2841
Lid geworden op: 22 feb 2009, 23:59

Bericht door basterd »

Hans58 schreef:
Joost van Laake schreef:Afbeelding
Dus kom op, Didi...:wink:
Ja didi ik ben ook heel nieuwsgierig hoe die er nu uitziet
jezus was een atheist
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

o.k daar komen ze:
Afbeelding
Afbeelding
laatste laag seal afbijten
Afbeelding
an die arbeit
Afbeelding
Plaats reactie