Jarno's LF lab

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
denblomme
Berichten: 194
Lid geworden op: 21 apr 2010, 19:17

Bericht door denblomme »

Ik ben méé!
Als het beter is met een andere, en er is een adapter beschikbaar
die de nodige stroom kan leveren is dat voor mij ok =)

alvast bedankt voor het werk dat je erin hebt gestopt!
Lander
https://vi.be/poachersofmen" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/poachersofmen" onclick="window.open(this.href);return false;
Haico

Bericht door Haico »

Ik hou dit tipokc in de gaten. Ik ben gek op mijn Flipster, maar ik erger mij aan de ruis van dat ding.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Check dan de SFT of de Ginger; de SFT is meer een OD pedaal richting de Flipster sound, de Ginger is weer meer een amp simulator in a box

(zonder de ruis)
Haico

Bericht door Haico »

Ik heb nog genoeg projecten liggen, dus ik zou graag iets of-the-shelve willen hebben (of custom order).
Wat dat betreft zou de SFT een goede optie zijn. :)
Haico

Bericht door Haico »

Jarno schreef:Ondertussen heb ik ook een catalinbread SFT kloon weer eens tevoorschijn gehaald, die heb ik lang lang lang geleden eens geetst en bestuukt maar nooit voorzien van pots en getest, eigenlijk verwacht ik daar ook best veel van (gezien hoe het schema eruit ziet).
Nou, deze mag ik gaan afmaken! :)
Gebruikersavatar
denblomme
Berichten: 194
Lid geworden op: 21 apr 2010, 19:17

Bericht door denblomme »

Hey! heb je nog nieuws van de Ginger? ben echt benieuwd :oops:
https://vi.be/poachersofmen" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/poachersofmen" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7473
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Uh, yeah :oops: niet veel progress te melden, ben aan wat andere dingen bezig. Ik heb wel handige potmeters voor de Ginger besteld, mijn layout gebruikt PC mount pots, maar dan de exemplaren met haakse pootjes:
deze (wilde eigenlijk een plaatje plakken, maar de c*cks*ckers hebben dat geblokkeerd).

Moet nog even iets in elkaar flanzen om die FETs te selecteren, misschien doe ik dat vanavond wel even. Etsen zal trouwens ook nog wel even duren, mijn waterstofperoxide is op. Ik had een fles besteld, een week geleden, maar vandaag belde de drogist dat de fles er niet bij zat, en dat ze hem opnieuw ging bestellen, dus dat duurt nog wel een weekje (eikels).
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Tobias
Berichten: 250
Lid geworden op: 29 jun 2007, 17:53

Bericht door Tobias »

Die RunOffGroove Ginger ziet er vet uit! Ik zie dat je Eagle gebruikt voor de PCB's.. Zou je mij die eagle files willen mailen? Lijkt me wel een leuk projectje in de toekomst (, en dan hoef ik hem niet helemaal na te tekenen :wink: :P ). Ik PM je wel even!

Groet,
Tobias
Knutselbassen, knutselversterkers en knutselcabinetjes
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7473
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Afbeelding
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7473
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Op freestompboxes deed een schema de ronde van een Telenordia TA-100, en dat heb ik als basis genomen voor deze overdrive met germanium transistoren. Om ervoor te zorgen dat ze goed gebiased zijn ("stationairtoerental") heb ik wat gespeeld met weerstanden.
Voor gitaar is ie echt heel tof, voor basgitaar ben ik nog niet om. Waarschijnlijk nog wat tweaken, en ik denk dat ie gebaat is bij een hogere voedingsspanning.

EDIT:
En net zoals je al wist uit je brommer tijd is afstelling is belangrijk, niet het juiste mengsel en je hebt zo een vette bougie :D
Nog wat met weerstanden gerommeld en nu is het een echt goed ding, ook voor bas. Niet superveel gain, maar da's prima voor een overdrive. Wel een enigszins beperkte toonregeling, dus voor een specifiek bas ding zou daar iets verfijnders in moeten.
Eens even de "as built" waarden opschrijven voor ik ze kwijt ben en volgende keer opnieuw moet beginnen.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

Jarno schreef:Uh, yeah :oops: niet veel progress te melden, ben aan wat andere dingen bezig. Ik heb wel handige potmeters voor de Ginger besteld, mijn layout gebruikt PC mount pots, maar dan de exemplaren met haakse pootjes:
deze (wilde eigenlijk een plaatje plakken, maar de c*cks*ckers hebben dat geblokkeerd).

Moet nog even iets in elkaar flanzen om die FETs te selecteren, misschien doe ik dat vanavond wel even. Etsen zal trouwens ook nog wel even duren, mijn waterstofperoxide is op. Ik had een fles besteld, een week geleden, maar vandaag belde de drogist dat de fles er niet bij zat, en dat ze hem opnieuw ging bestellen, dus dat duurt nog wel een weekje (eikels).
wat moet je eigenlijk precies testen aan die FETs ? :D
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
denblomme
Berichten: 194
Lid geworden op: 21 apr 2010, 19:17

Bericht door denblomme »

Hoi!
Heb je al verder kunnen doen aan het pedaaltje?
ik moet een auditie spelen in juli met een aantal
motown nummers :jaaaaa:
https://vi.be/poachersofmen" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/poachersofmen" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7473
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

A-lex schreef: wat moet je eigenlijk precies testen aan die FETs ? :D
FETs hebben nogal wat variatie op een aantal van hun eigenschappen, oorspronkelijk zijn ze bedoeld als schakelaar, dus aan en uit is het belangrijkste en dat doen ze allemaal prima. Maar als je ze als versterker gaat gebruiken, zeker in de simpele vorm zoals in dit soort pedalen, dan moet je er de geschiktste exemplaren uit een batch selecteren. Het gaat dan om de Vp, de pinch-off voltage, deze bepaalt het grootste signaal dat de FET onvervormd kan binnenkrijgen, groter en hij begint meteen te vervormen.
Dus, lage Vp --> eerder vervorming, hogere Vp --> later vervorming, cleaner geluid. Om een versterker na te doen wil je pas op het eind een beetje vervorming en moet je dus exemplaren selecteren aan de bovenkant van de Vp range.

Edit:
Ten aanzien van de planning, weet nog niet wanneer ik er weer verder aan ga, het is me een beetje druk de laatste tijd. En dat het zulk warm weer is, is fijn, maar niet om op zolder te gaan zitten solderen, het wordt daar erg warm (hoewel het weer vandaag wel soldeer fahig is).
Ik houd jullie op de hoogte.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

ok duidelijk! bedankt :D
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Hoe bevalt de Ginger?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie