Jarno's LF lab

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7656
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Hvitekrist schreef:Trouwens, is het al gelukt met dat printplaatje?
Ik zal er dit weekend even 1 etsen, wil er tegelijkertijd een aantal etsen en ik ben de rest even aan't verzamelen cq. maken.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7656
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Zooowwww, net bij de gitaarbouwer geweest (Henk vd. Heuvel) en de het bouwsel kunnen aanschouwen en bepotelen, deze:
Afbeelding
dus. Ziet er super uit, er zit wel een plekje in het hout van de hals precies in't zicht, dus daar gaat ie nog wat aan proberen te doen.
Er zijn momenten dat ik dacht dat dit:
Afbeelding
waarschijnlijk nog wel eens in de kachel zou gaan belanden, maar nou niet meer!
De toets is ook erg mooi, dat cocobolo steekt lekker af met de top.
Afbeelding

Lekker compact dingetje ook (tis een shortscale), nog een maandje of zo en dan is ie klaar, moet eens even rap de electronica in elkaar klussen.

Daarnaast probeer ik nu ook een beetje orde in de chaos van 't lab te brengen, de laatste tijd zoveel onderdelen besteld dat ik gisterenavond vooral heel veel tijd bezig was met zoeken. Verder is het nog niet echt leuk om op zolder veel tijd door te brengen, telkens weer een gratis saunabeurt, zeker met de soldeerbout erbij.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7656
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Bij Shapeways heb ik trouwens zelf ontworpen knoppen laten 3d printen, ben benieuwd hoe het eruit komt, zo zagen ze er in ieder geval in de CAD software uit:
Q (filterscherpte):
Afbeelding
f (filterfrequentie):
Afbeelding
V (volume):
Afbeelding

Denk dat ze wel geschuurd, geplamuurd en gespoten moeten worden, maar je weet nooit.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Tof die knoppen!
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Bericht door Bertjefred »

Wow ik ben erg benieuwd gaan worden hoe het allemaal gaat worden...
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

Lijkt verdacht veel op SolidWorks, die afbeeldingen.
Ziet er stoer uit!
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7656
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Pro/ENGINEER, da's bijna hetzelfde als SolidWorks (maar beter :mrgreen: )
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

Mooi bass en inderdaad die cocobolo is erg mooi! hoever is die bouwer nu ongeveer? Heb je ook foto's? ben erg benieuwd! (cool die eigen ontwerpt knoppen; ik ga van hout ze proberen te maken ebben met cocobolo)
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7656
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Alles zit in elkaar, de hals is gevormd maar moet nog dunner, de body is geschuurd (afrondingen worden nog wat groter), de pickup en brug cavities zitten erin. De toets is gerond en verlijmd, de frets zitten erin, de parelmoeren dots zijn gemonteerd (aan de voorkant, zijkant moet nog).

Ik denk dat het een geweldig dingetje wordt, lekker compact, fijne stringspacing, ben benieuwd hoe ie gaat klinken.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3275
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

Dat ziet er goed uit!
Mooi model body ook!!!
Ben erg benieuwd naar het resultaat!
8)
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7656
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Vandaag de knoppen van Shapeways binnengekregen, en dat valt niet tegen! Past allemaal prima, en ziet er strak uit. Vanwege het proces (SLS volgens mij) blijft het wel een beetje korrelig, dus ik zal ze denk ik wel even spuiten. Misschien dat ik ze wel een klein beetje groter maak, nu zijn het denk ik wel een beetje kleine knopjes, eens afwachten hoe het er op de bas uitziet.
Afbeelding
Afbeelding
Morgen ook even passend stelschroefje halen/regelen.
Afbeelding
Hier zie je hoe je ze vastzet, M3 moertje erin, en dan stelschroefje M3x4 of 5.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22186
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Hoe maak je ze groter? Water met Pokon geven?
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

Mooie knoppen Jarno! Wat voor materiaal zijn ze gemaakt? (geeft net dat extra aan een bass!)
Peter

Bericht door Peter »

Erg mooi project Jarno, en die knoppen zijn errug mooi. :jaaaaa:
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7656
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

RUIS schreef:Hoe maak je ze groter? Water met Pokon geven?
De juiste protrusie selecteren in de modeltree, rechtermuistoets, "edit" kiezen, het maatje aanklikken en de juiste waarde invullen. Een alternatief is "edit definition", dan de sketch editten.
De laatste methode is weliswaar omslachtiger, maar geeft je de mogelijkheid om entities te verwijderen of toe te voegen (naast het veranderen van bestaande entities).
Meestal regenereert het model automatisch maar als ie dat niet doet (weet eigenlijk niet wanneer ie dat wel en niet automatisch doet), klik je op het knopje "regenerate".
De truuk is het model zo op te zetten dat dingen automatisch mee veranderen, maar dat lukt aardig na een jaar of twaalf.

Maar, is dit echt wat je wilde weten, of was het (weer) een grapje? :mrgreen:
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Plaats reactie