Jarno's LF lab

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7603
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Daarnet bracht de DHL meneer de body die ik laatst op eBay heb gekocht, meteen maar effe alle onderdelen bij elkaar gelegd:
Afbeelding

"Aardig" tevreden, de achterkant van de body heeft checks:
Afbeelding
Ze hebben er al lijm ingegoten en het ziet er stabiel uit (maar ik giet er nog wel wat meer superlijm in), maar wel "jammer" dat ie daar niet even een fotootje van maakt en het bij de veiling vermeld.
Dus mochten er mensen zijn die bij: chguitars een body willen kopen (zijn redelijk geprijsd, 92 euro), eerst foto's van alle kanten vragen.
Gelukkig komt er een niet transparante lak overheen.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Mooie body Jarno!

Gewoon zeiken over die checks ;) Misschien krijg je uit coulance nog wat terug, never hurts to try! ;)
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7603
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Zeker weten!
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Haico

Bericht door Haico »

Sweet!
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Hee, mijn Jazz body komt daar ook vandaan. Die had ook een flinke gleuf erin zitten die ik eruit geschuurd heb. Inderdaad, eerst even om foto's vragen!

@jarno: is bij jou het kanaal van de brug naar de cavity wel gefreesd? Dat gaatje is geen kanaal kwam ik achter.
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7603
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Da's een goeie, net even gechecked en in de cavity zit geen gaatje voor die aarddraad. Nou is het bij mij niet zo'n probleem, want er moet toch nog een batterij(en)cavity aan de achterkant gefreest worden, dan doe ik dat daar in de buurt, makkelijker doorboren.
En dan aan de voorkant nog een cavity voor de ueber preamp die erin moet komen. Daarna aan het schuren en lakken, hij wordt goud, is het plan nu.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Peter

Bericht door Peter »

Gaaf, ziet er goed uit Jarno! Ben héél benieuwd naar wat voor uber-pre-amp er in komt.

En als finish goud? Shoreline Gold, of "Goldtop-gold", of???
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7603
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Die oude Shoreline gold vind ik wel mooi, maar tegenwoordig is die kleur bleker, en niet zo mooi (imho). Eigenlijk lijkt gold sparkle mij wel wat, maar succes om dat in een spuitbus te vinden (eh, ja, ik ga hem zelf spuiten). Nu heb ik laatst een proefplankje gespoten met nitro van de Karwei ("trendy" oid.) en die vond ik wel mooi, denk dat ie wat meer richting Gibson goldtop goud gaat.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Peter

Bericht door Peter »

Goldtop-gold is wel gaaf, mét matching headstock! 8)
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7603
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

That's not very likely to happen :mrgreen:
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Peter

Bericht door Peter »

Dat vermoeden had ik al zo'n beetje :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

Mooie bas zo jarno; jammer van die krimp scheuren (ik zou ook even flink zeiken daar waar je hebt gekocht :mrgreen: ). Maar met dekkende goud lak zie je er niets meer van
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Met dekkend goud niet vergeten af te lakken met een dikke laag (meerdere lagen ;)) transparant... Anders gaat de lak roesten, en da's ni mooi ni!
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7603
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Hee William, heb jij jouw gouwe Jazz eigenlijk nog? Welke kleur had jij nu ook alweer gebruikt?
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Ik heb die nog, maar die ziet nu wit ;)

Ik heb daar gewoon "motip-goud" voor gebruikt, à 8€/spuitbus
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Plaats reactie