Jarno's LF lab

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Jarno

Bericht door Jarno » 31 okt 2015, 20:59

Jeetje, drie jaar geleden :D

Inmiddels vooral aan mijn modular bezig geweest.
Maar bij een van de bestellingen bij itead (pcb service) wel een eigen layout voor de 2eq stingray preamp mee laten komen.
Daar heb ik er al best wat van gebouwd, fijne preamp. Eigen layoutje waar de componenten op passen die ik graag gebruik. Nog niet getest, moet ik nog eens doen.
Verder een alembic achtige filterpreamp (ook on board), maar die doet het nog niet helemaal.
Daarnaast ben ik bezig aan een module voor mijn synth met twee vervormingspedalen. De ene is een clone van een Mxr distortion plus of tubescreamer (je kunt kiezen hoe je hem bouwt), de andere helft is een clone van een zvex woolly mammoth, maar dan met germanium transistoren.
Ik heb een stapeltje printen, dus als mensen interesse hebben om zoiets te gaan bouwen, dan post ik hier wel wat meer info.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-

Jarno

Re: Jarno's LF lab

Bericht door Jarno » 14 okt 2017, 14:08

Dus, twee jaar verder :D
Niet stilgezeten hoor, laatst nog een PCB gemaakt met het filter uit een EMS VCS-3 synth, en een Moog Taurus filter. Klinken allebei lekker (en anders).
Maarrr, ik heb nog steeds een hoop ouwe opamp IC's en daar kun je maar het beste distortions mee maken:
Afbeelding
Een of andere distortion met wat meer tone controls en een LM748 opamp, germanium clipping diodes. Deze distortion zit in een parallelle effectloop, zolang je niks op de send-return aansluit zit de distortion ertussen, als je er wel iets op aansluit, datgene wat je er op aansluit.
Met filter op de effectloop, zodat je daar wat laag uit kunt halen (om te compenseren over al die herrie die je erbij maakt met de distortion. En uiteraard een wet-dry regelaar. Het schema is ongeveer de Paralooper van Moosapotamus. Ik heb hem nu op 18v draaien. Er zitten allerlei potmeters op die ik nog had liggen, maar ik moet even de juiste waarden bestellen.
Mocht iemand er 1 willen bouwen dan laat maar weten, het is een redelijk eenvoudig bouwproject, wel wat SMD delen (die ik er ook best voor iemand op wil solderen), ik heb nog een stuk of 9 PCB's.

Overigens ook:
Afbeelding
Een kraakdoos Cracklebox
Enorm lawaaiig ding met aanraakvlakjes
https://youtu.be/08GPv87Wfn4

Link
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-

Jarno

Re: Jarno's LF lab

Bericht door Jarno » 14 okt 2017, 14:11

Overigens NOG steeds die Stingray preamps niet afgemaakt :D Toch eens doen (en inbouwen in mijn Mikey Way Mustang).

Plaats reactie