Het Snelle Vraagjes Topic

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Rieno »

Stroom zou alleen moeten lopen als er een kabel in zit, doordat dan de verbinding met ground/aarde wordt gemaakt (gesloten stroomkring). Logischerwijs zou ik dan ook denken dat er op dit moment op een andere plek óók verbinding met ground wordt gemaakt. Is het probleem plotseling ontstaan aan het fabrieksontwerp, of is er al eens aan gesleuteld?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Michiellll »

De jack output is vervangen toen die niet meer goed was en later nog eens toen dit probleem boven kwam, verder niets sinds ik hem heb (begin 2014).
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Rieno »

En toen de jack is vervangen, is die toen goed aan aarde gehangen? Die fout heb ik ook wel eens gemaakt in een ver verleden. Ik heb jammer genoeg zelf geen tijd om er eens naar te kijken en zou in je buurt ook verder niemand weten.

Heb je een foto waar de boel goed op te zien is? Misschien kan ik of een ander al iets zien of je tips geven om zelf te kunnen kijken of het goed gaat.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Michiellll »

Ik heb 'm toevallig net meegegeven aan een vriend die wel iemand wist. Ik heb nog wel oude foto's, maar misschien dat het ik van de week wel te horen krijg. Ik zal t laten weten en ik kan even kijken voor die oude foto's.
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Nardix »

Lijkt me alsof er een monojack in plaats van een stereojack in is gezet
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Erelid »

"Meegeven aan een vriend die wel iemand weet".. lijkt me niet de manier om een probleem te tackelen. :facepalm:
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door rensbass »

Weet iemand hier of de controlplate van een "stacked pot"-jazz t zelfde qua afmeting als een gewone VVT-controlplate? M.a.w. komen de schroefgaten overeen en kan ik ze onderling uitwisselen?
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door blablas »

:jaaaaa:
Afbeelding
Ik heb zonder enig probleem deze hier op kunnen zetten.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door rensbass »

Danku!
Failure is always an option.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Erelid »

Ik heb net La Bella's FL760 op mijn Standard Precision MIA gezet. Moeten nog even ingespeeld worden natuurlijk maar voorlopig ben ik er zeer enthousiast over.

Nou zie ik op de website van La Bella nu pas staan dat de FL760 NIET geschikt is voor string thru-body, waar ik ze dus wel voor gebruikt heb. Waarom zouden die snaren daar niet voor gebruikt kunnen worden eigenlijk? Weet iemand dat? Breken ze in de praktijk inderdaad door de hoek die ze moeten maken?
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3643
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Jay2U »

Erelid schreef:...Nou zie ik op de website van La Bella nu pas staan dat de FL760 NIET geschikt is voor string thru-body, waar ik ze dus wel voor gebruikt heb. Waarom zouden die snaren daar niet voor gebruikt kunnen worden eigenlijk? Weet iemand dat? Breken ze in de praktijk inderdaad door de hoek die ze moeten maken?
Ik denk dat ze voor sommige bassen dan te kort zijn?
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Erelid »

Nee, zijn lang genoeg. Ik denk dat te maken zou moeten hebben met de hoek die de snaren moeten maken.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Rieno »

De hoek bij de stemmechanieken is groter; vaak gaat het inderdaad om de lengte bij die waarschuwingen..niet elke bas heeft de stemmechanieken op dezelfde plaats zitten en dat kan er toe leiden dat sommige snaren dan te kort zijn.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Erelid »

De hoek die de snaren maken bij de brug is best scherp, bijna 90 graden. Lengte is prima. Maar ik kan er zo weinig over terug vinden dat het wel niet echt een issue zal zijn..
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Rieno »

De lengte bij jou is prima ja. Bij een andere bas dus misschien niet...

Dat is wat we je proberen te vertellen, maar waar je overheen lijkt te lezen omdat je niet een vraag hebt, maar zelf al bedacht hebt wat het is en bevestiging wilt dat het om die hoek gaat ;)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie