Het Snelle Vraagjes Topic

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Green Goblin »

Zijn de inbus-schroeven van een brug redelijk universeel qua dikte en spoed? Op mijn fretloze Westone Thunder zitten zeven dezelfde en één afwijkende.
Nu heb ik zowel metrisch als inch-maten inbussleutels nodig.....

Of heeft iemand nog zo'n schroef liggen van een Thunder?
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door SpcMnk »

Weet iemand waar in europa Gotoh GB350 tuners te vinden zijn?
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Erelid »

SpcMnk schreef:Weet iemand waar in europa Gotoh GB350 tuners te vinden zijn?
Tonefactory?
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door SpcMnk »

Helaas. Niet een shop uit de lijst die als sticky staat in de doe het zelf hoek heett ze...
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
RedNeckBBQ
Berichten: 1188
Lid geworden op: 28 aug 2011, 21:34

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door RedNeckBBQ »

Green Goblin schreef:Zijn de inbus-schroeven van een brug redelijk universeel qua dikte en spoed? Op mijn fretloze Westone Thunder zitten zeven dezelfde en één afwijkende.
Nu heb ik zowel metrisch als inch-maten inbussleutels nodig.....

Of heeft iemand nog zo'n schroef liggen van een Thunder?
Welke van de 2 ben je nodig?
Misschien heb ik nog wel iets.
Instrumenten:
Rickenbacker 4003 Mapleglo '13
Fender AVRI '57 Precision Bass '88
Epiphone Blackbird IV Pro Bass
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Green Goblin »

Zal morgen even kijken
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
RedNeckBBQ
Berichten: 1188
Lid geworden op: 28 aug 2011, 21:34

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door RedNeckBBQ »

Green Goblin schreef:Zal morgen even kijken
Let me know :thumbsup:
Instrumenten:
Rickenbacker 4003 Mapleglo '13
Fender AVRI '57 Precision Bass '88
Epiphone Blackbird IV Pro Bass
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door en Adriaan »

Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door SpcMnk »

Dank voor het zoekwerk! maar was ik vergeten te melden dat ik ze in het zwart moet hebben? :facepalm:

het verschil tussen de GB707 en GB350 is voor de hele headstock (5 stuks) 75gram in totaal. Ik vraag mij inmiddels serieus af of dit heel veel verschil gaat maken op een bas die van Wenge is gemaakt... de GB707's zijn relatief makkelijk in het zwart te krijgen. Ik wacht nu even het advies van Le Fay af.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door en Adriaan »

SpcMnk schreef:Dank voor het zoekwerk! maar was ik vergeten te melden dat ik ze in het zwart moet hebben? :facepalm:
Bij Allparts en KG hebben ze ze ook in zwart.
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3642
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Jay2U »

SpcMnk schreef:Dank voor het zoekwerk! maar was ik vergeten te melden dat ik ze in het zwart moet hebben? :facepalm:

het verschil tussen de GB707 en GB350 is voor de hele headstock (5 stuks) 75gram in totaal. Ik vraag mij inmiddels serieus af of dit heel veel verschil gaat maken op een bas die van Wenge is gemaakt... de GB707's zijn relatief makkelijk in het zwart te krijgen. Ik wacht nu even het advies van Le Fay af.
Je gaat geen gewichtsverschil voelen, maar mogelijk wel balansverschil. Als de bas wat dive-happy is, kan 75 gram net het verschil zijn dat je zoekt.
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door SpcMnk »

:cheer: thanks voor de hulp en tips!

Ik heb nu GB707's besteld bij Banzai. Die GB707's zater er origineel ook op en ik ga ervan uit dat dat dus prima gaat uitwerken. Dit weekeinde knutselen!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Tremolo picking/speed picking plectrum

Bericht door Rolandboer »

Ik speel de laatste maanden steeds meer met een plectrum, voornamelijk (hardcore) punk en metal. Qua snelheid speel ik graag net zo snel als de gitarist of de dubbele bass van de drummer, geen idee op wat voor een BPM dat valt maar het is wel snel :jam:

Sinds enkele weken merk ik echter een geïrriteerde plek op mijn rechterduim (aanslaghand) aan de buitenzijde (bovenkant in speelpositie), dit is precies de plek waarmee ik bij elke slag de bovenliggende snaar lichtelijk aanraak. Ondertussen is de plek dermate geïrriteerd dat er een flinke wrat is ontstaan, wat toch behoorlijk pijnlijk en limiterend is tijdens het spelen..

Nu vraag ik mij af of ik nou zo'n beroerde techniek gebruik omdat ik de bovenliggende snaar tijdens het spelen aanraak, of dat dit vrij normaal is en dat er nog geen eelt op die plek zit. Zijn er mensen bij wie dit bekend voorkomt?

Ik ben wel bekend met kleine blaren op mijn vingertoppen, maar die waren minder groot en veel minder pijnlijk. Voor het idee: Ik speel de laatste maanden gemiddeld 1 á 2 uur per dag, waarvan minstens de helft met een plectrum op een flink tempo zal zijn.

Mochten er mensen zijn bij wie dit regelmatig voorkomt, hebben jullie een oplossing om de wrijving tegen te gaan tijdens het spelen? Pleister/tape om de duim bijvoorbeeld?
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3642
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Jay2U »

Als ik een plectrum gebruik, wat weinig voorkomt, dan raak ik zeker geen snaren met de duim. Ik kan mij goed voorstellen dat de zijkant van de duim snel geïrriteerd raakt. Ik zou toch vooral naar m'n techniek kijken, alvorens aan symptoombestrijding te beginnen. Overigens, ik speel hardcore punk met de vingers. Gaat prima. 8)
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Rolandboer »

Hardcore punk wil zeker prima met vingers, maar ik vind het geluid van een plectrum bij dat soort muziek veel beter klinken. Daarnaast haal ik simpelweg de snelheid van bijvoorbeeld black metal bijna nooit met vingers.
Vreemd genoeg raak ik de bovenliggende snaar alleen als ik 1 snaar aansla, zodra ik op 2 of 3 snaren aan ga slaan raak ik nooit de bovenliggende snaar aan..

Ik heb inmiddels een mooi video gevonden ter illustratie van mijn techniek, het lijkt bizar veel op de techniek van deze gitarist. Rond de 5 minuten komt hij in de buurt van de snelheid waarop ik regelmatig speel.
Plaats reactie