Het Snelle Vraagjes Topic

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
-juliet-
djoe-lie-yet
Berichten: 2764
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:34

Bericht door -juliet- »

Geleidt nagellak stroom?
Hoewel mijn hart ligt bij de contrabas, was ik daar zonder basgitaar nooit aan begonnen...
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7630
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Nee, dat denk ik niet, misschien die met glitters? Proberen?
Schoolbordenverf schijnt wel te geleiden.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7630
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

KasperM schreef:Hoe maak je een mal voor de bovenfrees? voor een element of een neckpocket?
De hoeken boren, dan met decoupeerzaag, daarna heul veul schuren om het allemaal netjes te krijgen (misschien dat een figuurzaag inderdaad beter gaat, gaat een beetje langzamer).
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
-juliet-
djoe-lie-yet
Berichten: 2764
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:34

Bericht door -juliet- »

Jarno schreef:Nee, dat denk ik niet, misschien die met glitters? Proberen?
Schoolbordenverf schijnt wel te geleiden.
Maar het moet ook niet geleiden...
Hoewel mijn hart ligt bij de contrabas, was ik daar zonder basgitaar nooit aan begonnen...
Gebruikersavatar
KasperM
Berichten: 2523
Lid geworden op: 22 jul 2008, 02:31

Bericht door KasperM »

Jarno schreef:
KasperM schreef:Hoe maak je een mal voor de bovenfrees? voor een element of een neckpocket?
De hoeken boren, dan met decoupeerzaag, daarna heul veul schuren om het allemaal netjes te krijgen (misschien dat een figuurzaag inderdaad beter gaat, gaat een beetje langzamer).
Hoe weet je hoe groot alles moet?
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

-juliet- schreef:Geleidt nagellak stroom?
Nou.... het zou wel eens kunnen want er zitten wel oplosmiddelen in... en die zijn doorgaans wel geleidend!

Ik sta niet in voor de gevolgen van deze uitspraak...
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Danthaman
Berichten: 3936
Lid geworden op: 31 mei 2006, 18:19

Bericht door Danthaman »

tjoepatjoep schreef:
-juliet- schreef:Geleidt nagellak stroom?
Nou.... het zou wel eens kunnen want er zitten wel oplosmiddelen in... en die zijn doorgaans wel geleidend!

Ik sta niet in voor de gevolgen van deze uitspraak...
De vraag is nu dus; natte of gedroogde nagellak?
Alles Is Simpel...
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Scherp danny!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
-juliet-
djoe-lie-yet
Berichten: 2764
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:34

Bericht door -juliet- »

gedroogde
Hoewel mijn hart ligt bij de contrabas, was ik daar zonder basgitaar nooit aan begonnen...
Gebruikersavatar
Danthaman
Berichten: 3936
Lid geworden op: 31 mei 2006, 18:19

Bericht door Danthaman »

-juliet- schreef:gedroogde

Waarschijnlijk geleidt dit niet...
Alles Is Simpel...
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7630
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

KasperM schreef: Hoe weet je hoe groot alles moet?
De buitenafmetingen van de mal moeten in ieder geval zo groot zijn dat de voet van je bovenfrees ten aller tijden goed ondersteund is. De afmetingen van de opening meet je op van de elementen of de hals.
Je hebt een frees nodig met het wieltje bovenaan, en als het wieltje groter of kleiner is dan de frees (gebeurd wel eens om een rand te frezen voor bv. binding), dan moet je daarvoor compenseren.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
KasperM
Berichten: 2523
Lid geworden op: 22 jul 2008, 02:31

Bericht door KasperM »

Is er een computerprogramma, waarmee je iets kan ontwerpen, en dan afmetingen kan meten etc (ic cm/m)
Gebruikersavatar
DI-OEN
Berichten: 289
Lid geworden op: 23 apr 2008, 14:02

Bericht door DI-OEN »

dat lukt wel in een cad programmatje.. het is alleen zo dat je dan vaak al van te voren waarde op geeft..:P,, of miss gewoon in illustrator.. en dan plotten? en vervolgens weer opmeten
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7630
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Een CAD programma gaat inderdaad wel lukken, AutoCad is hier het beste voorbeeld van, maar kost geld. Er zijn volgens mij ook wel wat freeware CAD programma's maar die ken ik niet. Op mijn werk gebruik ik Pro/engineer, een 3d CAD programma, maar dat werkt niet zo makkelijk (steep learning curve).
In illustrator kan het inderdaad ook prima, maar ook dat programma kost geld, volgens mij is er een open source tegenhanger van The Gimp (een photoshop achtig programma), een vector tekenprogramma (zoals Illustrator).
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
KasperM
Berichten: 2523
Lid geworden op: 22 jul 2008, 02:31

Bericht door KasperM »

Dankje voor de tips, na zelf wat uit te vogelen is het gelukt met Google Sketch-up, eerst het model (in afmetingen) maken in 3d, en dan kan je alles opmeten! Super handig
Plaats reactie