Tindampen snuiven met Hvitekrist - P16 19" Line Splitter

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3386
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

ik weet vrijwel zeker dat er nergens een verbinding wordt gemaakt die niet hoort
de spanningen zal ik thuis eens opmeten, maar ik denk dat ze wel kloppen
ik heb gister even gekeken en de + van de IC (pin 7?) had 9V en de - van de IC (pin 4?) had 0V
waar de stroom binnenkwam was gewoon 9V dus dat zal wel snor zijn met de aansluiting van de stroom
ik ga vanmiddag ook maar ff componenten halen voor die audioprobe van Newtone zegmaar..
misschien dat ik daar wat verder mee kom..
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7473
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Nou, met +9v en aarde op het IC kan er nog wel wat mis zijn, er zijn namelijk een aantal pennen waar de helft op moet staan, anders doet ie het alsnog niet.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3386
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

die 9V en 0V heb ik gemeten op de pinnen waar die waardes (volgens mij) kloppen
de 9V zat op de pin waar de stroom binnen komt en de 0V zat op de pin waar de aarde zit
aangezien de stroom direct naar de IC gaat, en niet eerst door een spanningsregelaar oid, zou je toch kunnen verwachten dat hij 9V verwacht en ja die 0V op de aarde.. dat klopt gewoon :P
eventjes nagekeken qua pinnen en die 0V zat op de 4e en de 9V zat op de 7e, wat dus volgens dit moet kloppen:
Afbeelding

ik kijk vanaaf wel weer verder, want nu ga ik wat spullen klaarmaken voor een stagegesprek donderdag :D
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7473
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Op 2 en 3 en 7 zou volgens mij 4,5volt DC moeten staan.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3386
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

ik heb even gekeken op het schema en daar komt eerst de 9V binnen, die gaat vervolgens door een 47k weerstand en dan naar pin 7, dat lijkt me dus gewoon 9V ofzo
wat ik wel zag trouwens is dat er in het schema een LM308 gebruikt wordt, en ik heb een LM308N gebruikt omdat die ene niet bij newtone hadden..
kan dat het zijn dan?
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7473
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Die "N" zal het verschil niet maken, meestal geven die letters een revisie aan (nieuwer part).
Ik bedoelde trouwens niet pen 7 want dat is V+, maar pen 6. Maar uit het schema lijkt het me niet dat hier 4,5volt op staat, pen 2 ook niet, maar pen 3 wel.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3386
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

zodra ik tijd heb (ivm stagevoorbereiding dus) zal ik de waardes ff doormeten
wss vanaaf nog
ik heb nu iig de componenten voor die signaltester van newtone, dus daarmee zal ik ook wel een eind komen :)
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3386
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

ok, de volgende keer dat een pedaal het niet doet, doe ik eerst een f*ckin' QUADRUPLE-check op de bedrading :nono:
dit keer was het euvel: op de true bypass-switch de in- en output die naar het pcb'tje gaan waren omgewisseld :facepalm:
en ik weet nog dat bij mijn Delay toen ik de input en de aarde op het pcb'tje perongelijk had omgewisseld..
dusja, ff lekker soldere nu :)
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7473
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

En die voorbereiding dan :mrgreen:
Goed dat je waarschijnlijk de oorzaak gevonden hebt.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3386
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

zo vandaag éindelijk weer eens zin gemaakt om die butdraadjes te solderen..
resultaat:
Afbeelding
Afbeelding

eerst gemaakt dus buiten het chassis, is toch handig als je fouten maakt :P
dit is een Delay (Rebote Delay 2.5) en Phaser (MXR Phase 90 met Depth en LED-rate mods)
daarnaast heb ik er nog een schakeling tussen zitten dat ik kan kiezen of het signaal eerst door de delay of phaser gaat

geconstateerde problemen:
- input en output draadje van de switch omgewisseld
dat was het eigenlijk al :D

wat ik nu nog constateer is dat de depth-pot alleen werkt als die vol open staat en nadat ik de "sweetspot" had opgezocht met de trimpot
dus als de pot níet helemaal open staat, lijkt alsof ik geen phaser heb..
Afbeelding
misschien dat iemand iets weet?
ik vermoed iets met die trimpot ofzo
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7473
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Die Phase 90 heb ik zelf niet gebouwd (omdat je die in de US voor weinagh kunt kopen), maar zijn die FETs gematcht? Ik geloof het wel he?
Dan zal het waarschijnlijk wel die trimpot zijn, heb je het newtone forum al nageplozen?
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3386
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

FETS zijn gematched, heeft newtone een speciaal "pakket" voor zegmaar
ik heb het ook al bij newtone gepost, nog niet gekeken of daar een reactie is
wat ik wel al heb achterhaald is dat die trimpot erop moet blijven en dat het goed aangesloten is (meen ik)
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7473
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Die trimpot zit op het PCB toch? Dan lijkt het me heel moeilijk om hem verkeerd aan te sluiten.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3386
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

ja die trimpot zit op het pcb en goed
mare..
ik heb het gister niet goed gehoord..
combinatie van laat en haast..
hij doet het wel :)
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3386
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

zo eventjes wat anders van mij dan die effecten :)
resultaat van mijn sinterklaas:
Afbeelding

yeah mannuh!! 8)
moet alleen nog de nut invijlen

meer foto's zijn hier te vinden
en nu ga ik 'm over schaamteloos spammen :D
Plaats reactie