Nieuwe JazzBass Pickups

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Nieuwe JazzBass Pickups

Bericht door Lazy B. »

Hallo, wie kan mij wat advies geven over nieuwe pickups voor mijn JazzBass. Ik bespeel een fretloze Squier JazzBass uit de tachtiger jaren (toen Squier nog goeie bassen maakte :mrgreen: ), maar mijn pickups lijken steeds meer aan kracht in te boeten. Mijn idee is nu om er eens een paar nieuwe op te zetten. Mag ook wel een keer...en hij is 't waard. Dank alvast.
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8194
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

Een kwestie van smaak, denk ik. De een zweert bij originele Fender elementen omdat ze de 'juiste' sound hebben.
Een ander hoort liever DiMarzio, Bartolini of EMG omdat die iets toevoegen aan het Fender geluid dat bruikbaar geacht wordt. Naast de 3 voorgenoemde merken is er nog veel meer passends te vinden. Lezen, luisteren, afwegen en inschatten wat je het best bevalt lijkt me hier het beste.
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

Hier wat links om te lezen en luisteren:

Via deze link kun je wat verschillende pickups in dezelfde bas vergelijken inclusief soundclips...

En op talkbass.com is er een vrij uitgebreid topic aan gewijd :)
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Bericht door Lazy B. »

Frankie schreef:Hier wat links om te lezen en luisteren:

Via deze link kun je wat verschillende pickups in dezelfde bas vergelijken inclusief soundclips...

En op talkbass.com is er een vrij uitgebreid topic aan gewijd :)
eey, koel, thanks! :jaaaaa:
Plaats reactie