Probleem met wiring

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Markmoos
Berichten: 107
Lid geworden op: 23 dec 2006, 15:35

Probleem met wiring

Bericht door Markmoos »

Ik heb een probleempje met mijn LTD basgitaar. Ik heb de wiring veranderd van vol - blend - tone naar vol - vol - tone (á la jazz bass). Echter als ik één volumeknop dichtdraai is al het volume weg, ipv alleen dat element. Wat heb ik dan verkeerd gedaan? Ik heb dit schema gebruikt: https://www.seymourduncan.com/images/sup ... z_bass.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3391
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

foto's?
dat zal ons namelijk helpen!
Peter

Bericht door Peter »

Een goede foto zal helpen, want dit schema klopt als een bus.
Gebruikersavatar
Picasso
Berichten: 1135
Lid geworden op: 28 apr 2005, 11:04

Bericht door Picasso »

Zijn de elementen passief?
Zo nee, krijgen ze alle twee voeding van de batterij.
Klopt de aarding van de tweede volumepot? (doormeten)
Dit zijn de foutjes die ik de eerste keer maakte. :jaaaaa:
Volgens mijn vrouw maakte ik de eerste keer wel meer foutjes maar dat is niet waar. :facepalm:
Kunstenaar van naam.Leeft dicht bij de natuur.
Heeft een afkeer van regelmaat en orde. Kort aangebonden type. Is wat grof in de mond.
Kan niet altijd op het juiste "dinges"komen.Vindt ondanks dit alles, het leven enigzins reuze leuk
Gebruikersavatar
VDBROEK81
Berichten: 544
Lid geworden op: 06 nov 2007, 10:45

Bericht door VDBROEK81 »

Ik vermoed dat je de volume potmeter verkeerd hebt aangesloten. De loper (middelste aansluiting van de potmeter) moet aan het element zitten. Dat is namelijk anders dan wanneer je één volume potmeter hebt, dan zit de loper vaak aan de uitgang. Op je schemaatje staat het goed.
Gebruikersavatar
Markmoos
Berichten: 107
Lid geworden op: 23 dec 2006, 15:35

Bericht door Markmoos »

De elementen zijn actief. Ik had inderdaad de loper en de uitgang omgewisseld, omdat dit bij de 1 vol configuratie al zo was. Draait de volumeknop dan nog wel de goeie kant op? Ik ga het binnenkort even veranderen. Bedankt :)
Plaats reactie