Pelle's Knutselkot

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Peter

Bericht door Peter »

Netjes!!
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Dank je, ik ben zelf erg blij met het resultaat. Het kan beter, maar dat komt nog wel. Dit is voor nu echt meer dan goed :)

Nu (ongeduldig) wachten op de onderdelen die ik bij thomann heb besteld...

Btw, weet iemand of ik de kleine gaatjes moet opvullen met houtlijm + zaagsel of kan ik die gewoon laten zitten, als de nieuwe brug erop komt? Van de vier schroeven die erin komen zitten de twee achterste dichtbij de originele gaatjes.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Afbeelding

Semi-mockup; slagplaat heb ik op maat gemaakt, en de elementen zitten erin. Bedrading is nog niet aangesloten en de brug moet nog geplaatst worden (gaatjes boren). Maar de knoppen en de onderlingen bedrading zit al wel vast :). Nu nog enkel tuners en de brug, en dan kan ik erop spelen!

Jammer da tik geen scherpere foto's kan maken, de bas ziet er namelijk erg goed uit!
Peter

Bericht door Peter »

Reversed headstock, very nice!! 8)
Gebruikersavatar
Cyrielz0r
Berichten: 1488
Lid geworden op: 03 aug 2009, 19:00

Bericht door Cyrielz0r »

Volgens mij eerder Reverse body?

Want je was toch rechtshandig?
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Hehe jep. Ik ga em gebruiken voor de theatervoorstelling en daarbij zit ik. Leek mij uitermate geschikt. Body is ook goed gebalanceerd, en qua gewicht ook prima. En ik vind het er erg mooi uitzien!

Komende week wil ik em afmaken. Ik heb een squier brug gekocht zodat ik de bestaande gaatjes kan gebruiken. Verder moet ik dus nog de bedrading doen.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Net de elementen erin gesoldeerd. Ging even wat minder snel, ben nogal slordig, maar het werkt. Alles netjes afgewerkt en op geruimd in de body. Morgen hopelijk tuners en brug, en dan is ie af :D
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

De bas is al een week klaar :D

Bericht door Pellek »

De bas is al een week klaar, en ik heb em al gebruikt in de voorstelling waar ik stage loop. De fotograaf hier heeft een mooie foto gemaakt, en ik hoop die vanavond hier te plaatsen :) .

De bas heeft lichte neckdive, maar speelt prima en klinkt zeer goed. Lage actie, geen fretbuzz, brug en tuners werken prima, electronica ook, en de DiMarzio doet het prima.

Omdat de bas voor stage wordt gebruikt heb ik deze aan het theatergezelschap verkocht voor de aankoopprijs. Gezien het ook kan regenen en ik geen waarde echt hecht aan de bas leek mij dat een goede beslissing. Heb ik het geld weer, ervaring opgedaan (lol gehad!), en een bas waar ik de komende zomer op kan spelen tot eind september.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Precision bas nummer 2

Bericht door Pellek »

Nou die foto's duren nog oneindig lang dus. Kheb de man gemaild die de foto had gemaakt.

In de tussentijd ben ik bezig met een 2e precision, deze keer met rechtshandige body.

Ik ga vanavond waarschijnlijk een body kopen, hals heb ik al, brug ook. Tuners en element komen eraan.

Ik wil proberen ook een doorzichtige slagplaat te maken, dat lijkt mij wel leuk en leerzaam, en verder heb ik nog oude potmeters liggen (geen denderende maar goed genoeg). Volgende week hopelijk aan de slag als mijn stage weer begint (heb ik ook wat te doen in mijn caravan).
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Als je nog een linkshandige body tegen komt... Ik zoek me rot :P.
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Ik kan eventueel de componist vragen of hij de bas na de voorstelling wil verkopen of niet? Want ik heb de linkshandige bas verkocht aan de componist om te gebruiken in de voorstelling. De bas is wel wat gebruikt maar speelt goed, zit een jazz hals op.

Ondertussen heb ik overigens zwarte tuners en een zwarte brug gevonden. Als deze niet te duur zijn koop ik die om de bas helemaal zwart te maken. Ik twijfel nog wel of ik dat mooi vind, misschien doe ik het ook niet en gebruik ik gewoon wat ik nu heb. Hangt af van hoeveel diegene vraagt.

Wat voor vloeibaar hout is trouwens goed voor basgitaren? Gezien ik het wel nodig heb waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Cool, thanks! :)

Wat wil je met vloeibaar hout gaan doen? Ik vind het maar gaar spul. Toen ik een bas ging ontfretten heeft mijn vader fineer in de slots gedaan ipv kneedbaar hout, want dat kon nooit mooi worden zei hij haha.
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

No problem senior. I ghave connectione. Maar even serieus, de voorstelling is 23 september afgelopen, dus als je dat in je agenda zet en mij iets voor die tijd Pm'ed als je dan nog geen body hebt dan kan ik het regelen.

Nou ik heb een aantal gaatjes bij de brug en in de kop die gevuld moeten worden, that's it.

Verder vroeg ik mij af hoe moeilijk het is om de hals te lakken. Ik heb een Squier hals die iemand wou relicen en dat is grandioos mislukt. Nu heb ik em grotendeels al geschuurd en ik vroeg mij af of en hoe makkelijk/duur het is om die zelf te lakken. Iemand?

EDIT: even een plaatje van de body:

Afbeelding

Ik ga er gewoon zilvere knoppen, brug en stemmechanieken op zetten, met een zwarte 3ply slagplaat.

Wat ik heb:
-Hals (rosewood squier hals)
-Body (vulcano body)
-Stemmechanieken (squier)
-Brug (onbekend)
-pots
-Element (misschien een dimarzio misschien ook niet)

Wat ik nog nodig heb:
-Knoppen
-Slagplaat
-lak
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Het is ZEER makkelijk :)

Afbeelding

Maple is een erg leuk hout om te spuiten, omdat het zo dicht is. Gewoon afplakken, en dunne laklagen spuiten, en je hebt altijd succes (hals plat houden, heb je geen druipers). Kosten: de prijs van het spuitbusje.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Wat voor lak raadt je aan?

En tussendoor schuren?
Plaats reactie