Pelle's Knutselkot

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Ziet er goed uit, ik vind alleen die pickguard niet mooi.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Dank je, en waarom niet? Ik ben er zelf wel blij mee. Of had je em liever zonder pick guard?
Benji
Berichten: 290
Lid geworden op: 27 nov 2007, 02:08

Bericht door Benji »

Erg mooi geworden, fantastische kleur!
Ik zou zelf ook zonder slagplaat kiezen, maar het misstaat zeker niet.
LTD B-155DX - SWR350X - Kustom Deep End 210h
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Pellek schreef:Dank je, en waarom niet? Ik ben er zelf wel blij mee. Of had je em liever zonder pick guard?
Zo een mooi stuk hout moet je niet verbergen onder een brok plastic. :)

Maar ff serieus, met een pickguard moet je in ieder geval zorgen dat je nog een rand van het hout ziet aan de buitenkant, al het werk dat je hebt gedaan om de body zo te krijgen verdient dit gewoon, nu lijkt het net of je iets hebt te verbergen onder die plastic plaat die tot de rand zit.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Dat komt door de foto hoor, er is een randje hout zichtbaar!

En ja je hebt gelijk wat betreft het hout, misschien dat ik em nog eraf haal. Zit toch maar met 2 schroefjes vast.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Hm, een slagplaat kan ie prima hebben vind ik..maar dan niet een zwarte! Een mooie donkere tort zou volgens mij een heel mooi effect geven bij het rodige hout en de hardware :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Hm ik vind de slagplaat meer dan ok. Ik vind em alleen nog teveel glimmen, maar dat verdwijnt vast wel naarmate ik meer speel :mrgreen:
Anyways, aan gitaar numero dos wordt volgend weekend begonnen :jam: Kijk er nu al naar uit!
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1019
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

inderdaad wel mooi geworden!

Maar snap wel wat Blablas bedoeld, een halve cm van de slagplaat af zodat je een rand van de body ziet lijkt me persoonlijk ook wat mooier.

Maar ach, je bent er zelf tevreden over dus laat je niet gek maken :P
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Heel mooi geworden Pelle, en wat hiervoor al is gezegd, klein randje hout aan de buitenkant van de slagplaat is wel mooier ja. Zeker geen tort doen, da's lelijk. Zwart is prima zo. Veel plezier ermee!
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Dank je wel. Ik laat em eerst maar zoals ie nu is, ik heb geen zin om er weer aan te zitten.

Ondertussen wel nog een keer de neckpocket aangepast. Hals zat iets te hoog, dus met de frees dat uitgediept. Meteen ook de humbucker cavity aangepast, en nu klopt alles wel.

Het plan was om nu allang bezig te zijn met de nieuwe gitaar, maar door te weinig geld gaat dat iets trager. Ik heb inmiddels een hals en Jazzelementen (de laatste komen deze week binnen). Ik ga vandaag bezig met het ontwerp uittekenen.

Qua werkwijze gaat er ook wat veranderen. Ik heb besloten eerst alles te frezen, en aan het eind pas de buitenste vorm te doen. Dit zorgt ervoor dat ik meer hout heb om op te steunen.

Qua specs gaat de gitaar er als volgt uitzien:
- Mahonie met essen top
- Essen hals met pallisander toets
- Bigsby
- Jazzelementen van een RI Jazzmaster
- V/V/T en switch
- Semihollow, waarbij ik ga proberen een zo'n groot mogelijke klankkast te maken.

Afbeelding

Dit is het idee qua routing, alleen laat ik dan ook 2 eilandjes over voor waar de elementen inkomen.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Nieuwe projecten!

Bericht door Pellek »

Na wat gereken kwam ik erachter dat de hollowbody toch vrij duur gaat worden. Daarom die in de ijskast gezeten, en de volgende 2 projecten begonnen:
- slide gitaar
- Jazzmaster

De Slide gitaar bestaat uit:
- Spaanse stemmechanieken
- Telecaster brug
- Telecaster controlplate
- Kersen hout
- Toets

Jazzmaster:
- Alder body
- DIY mahonie hals van marktplaats met RVS (!) fretjes
- ALlparts onderdelen
- USA Jazzmaster elementen

Vandaag het hout gehaald voor de slide gitaar, en die hoop ik vrij ver af te krijgen maandag. De jazzmaster body moet nog even wachten, het hout was er maar moet nog verlijmd worden. Hoewel ik twijfel om in plaats van alder, gewoon de swamp ash te kopen. Dit omdat mijn eerste gitaar heel goed qua geluid is, en deze van dezelfde boom komt :)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5288
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Bericht door 4snaarinstrument »

:thumbsup:
Fender
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Lekker bezig Pelle!
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

:jam: Heb zo'n zin om weer bezig te gaan.

Voor de slide gitaar hoeft ik enkel nog een mooie humbucker te scoren. Had er eentje gezien, afspraak gemaakt, maar hij blijkt opeens een andere geintresseerde te hebben :facepalm: Maar goed, dat heeft ook geen enorme haast.

Vandaag ga ik druk bezig met bouwtekeningen maken, en dan morgen de eerste stappen zetten.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Vandaag aan de lapsteel begonnen. Alle gaten gefreesd en de plank in de juiste vorm gezaagd. Foto's volgen! :jam:
Plaats reactie