Pelle's Knutselkot

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Alles kan, ik heb alkyd-lak genomen, en als de hals gladgeschuurd is voor het spuiten, is tussendoor schuren niet nodig.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

En dat speelt dus ook fijn :)? Want daar gaat het mij ook om natuurlijk :P
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Pellek schreef:No problem senior. I ghave connectione. Maar even serieus, de voorstelling is 23 september afgelopen, dus als je dat in je agenda zet en mij iets voor die tijd Pm'ed als je dan nog geen body hebt dan kan ik het regelen.

Nou ik heb een aantal gaatjes bij de brug en in de kop die gevuld moeten worden, that's it.
Thanks! Ga ik zeker doen :).

Voor gaatjes vullen is het prima denk ik :).

Wat voor kleur slagplaat zoek je? Die KasperM is zo aan het rommelen, misschien zit in zijn gegoochel wel de goede slagplaat voor je :).
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Pellek schreef:En dat speelt dus ook fijn :)? Want daar gaat het mij ook om natuurlijk :P
Houdt een beetje het midden tussen een hoogglans en een satijnglansgelakte hals. Ik ben voor de "ultra-thin" behandeling gegaan, dus hij begint al wat een verweerde feel te krijgen.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Ik zoek een zwarte 3ply.

Ultra thin, hoe doe je dat Gewoon 1 laagje?
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Nou mijn spullen:

-Zwarte body
-Rosewood Squier nek
-Geen stemmechanieken (IEMAND?)
-No-name brug (waarschijnlijk past ie niet mooi, want bij mijn vorige DHZ bas was ie te breed en had ik uiteindelijk een squier brug gebruikt.
-Zwarte 3ply slagplaat
-P-element (misschien seymour duncan, ik heb em doorgemeten en hij was wel te laag daarvoor, dus er is een kans dat dat niet klopt. Ik had 8,6 ohm gemeten, hij hoort 11 ohm te zijn. Maar misschien deed ik wat fout, wie weet).
-Neck plate (schroeven heb ik niet, dus dat moet ik nog zien op te lossen, want ik heb genoeg schroeven om mij heen bij stage, maar ik heb wel goede nodig).
-Fender Potmeters (van mijn Fender jazz zijn die geweest).
-Stringtree
-Geen jack input (dom dom dom, die had ik wel ergens liggen maar heb ik niet meegenomen).
-Geen zilvere barrelknoppen (IEMAND?)

Dus dat is wat heb, morgen ga ik proberen aan alkydlak te komen, en ik ga de hals helemaal kaal schuren, zodat die een mooie nieuwe laklaag kan krijgen. Ik doe waarschijnlijk 2 dunne lagen.

Verder zou ik het graag horen als iemand stemmechanieken heeft voor mij, want die heb ik hard nodig! Ruilen kan (zie aangeboden topic en hier bij weggeef/ruil topic, kopen wil ik ook best.

Ik zit overigens straks in Almere en ben best bereid ergens naartoe te reizen voor onderdelen (na 16 augustus, zodat het mij geen geld meer kost :mrgreen: ). En als je bij mij op bezoek komt kan ik je een kleine rondleiding geven over het theatergebiedje van vis a vis.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Mitch waar is de body?

Bericht door Pellek »

Nou de lak is gekocht, de hals is grotendeels geschuurd echter heb ik de body nog niet. Ik had die al wel verwacht.

Verder hoop ik binnenkort van Peter fender-size stemmechanieken te kunnen krijgen en van Witchfynder krijg ik een brug van zijn VM squier. Dus dan kan ik beginnen!

Ik heb de rest al liggen, maar de hals moet 24 uur drogen en ik wil 2 lagen doen dus dat gaat nog wel 2 dagen duren (plus dat ik iets moet verzinnen om em stofvrij te houden).

Oh en ik heb geen schroefjes om de pick-up vast te zetten. Als iemand die heeft hoor ik het graag en als iemand de afmetingen weet van zulke schroefjes ben ik ook blij.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Nog steeds geen body

Bericht door Pellek »

De spulletjes die ik heb. Van Peter kreeg ik niet 1 maar 2 bruggen (Gotoh en Fender) en de stemmechanieken. Rest ook via BGF of van de winkel.
Afbeelding
De nek is klaar wat schuren betreft. Alle smerige bruine lak die iemand erop had gesmeerd is er zo goed als af. De hals heeft wat lichte deukjes hier en daar maar ziet er verder goed uit. Fretjes ook, en ik heb niks kapot gemaakt dus ik ben blij. Ik ga de nek bij mij thuis lakken gezien er op stage geen stofvrije omgeving is (ik denk dat ik em in de douche bij mij thuis ga lakken en dan bij mijn vriendin ga douchen, dat leek mij het slimste).
Afbeelding
Afbeelding

Alleen mis ik de body die ik van TheFuzz had gekocht nog. Ik kan hem niet bereiken en de body moet nog steeds aankomen zover ik weet. Ik snap er weinig van, en ik wil graag beginnen maar het moet dus nog even wachten.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Als je deukjes hebt in het hout... een NAT washandje op de plek van het deukje leggen, en verhitten met een soldeerbout (langs de andere kant van het washandje)... Door de stoom zwellen de vezels van het hout op, en ontdeukt de deuk zich...
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3386
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

.. en wéér weet je me te verrassen met je kennis :worship:
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Foto's 1e bas

Bericht door Pellek »

Dank je voor de tip!

Hier eindelijk een foto van mijn 1e basje.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Kleine update.

Gezien ik nog wat onderdelen voor weinig kon kopen ga ik nu 2 precision bassen maken.

Eentje geheel zwarte met onbekend element (misschien Seymour Duncan), onbekende body, opnieuw gelakte squier nek en fender brug.

Tweede met 2tone burst body, rosewood nek, en de rest van een squier VM bas.

Ik ga beide in elkaar zetten maar eentje blijft maar, de andere kan iemand van het forum van mij overnemen voor de onderdelenprijs + een beetje, mits er interesse is natuurlijk :)

Laatste project wordt misschien een Aria SB II body. Ik wil er een Seymour Duncan Bassline element inzetten, en ik ga misschien kijken of ik zelf de brug kan maken. Verder weet ik nog niet of ik em fretless maak of met frets, maar dat zie ik tezijnertijd nog wel.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Nou het laatste project heb ik laten vallen, de Aria Pro II vond ik op dit moment even te veel van het goede.

Ik heb inmiddels de fully loaded slagplaat met brug binnen en de zwarte body.

De body is massen, ik denk essen maar weet het niet zeker. Het gewicht is in ieder geval behoorlijk en het hout is best hard.

Kleine mock-up gemaakt.

Ik wacht nog steeds op de lak om de hals te lakken dus ik kan op dit moment niet verder. Ik verwacht verder vandaag de andere body en nek te krijgen zodat ik in ieder geval 1 bas vandaag in elkaar kan schroeven.

Mock-up: Afbeelding
Afbeelding

De body is niet zo mooi gespoten, dus nu zit ik mij af te vragen of ik dat zelf nog een keer wil doen. Kan iemand mij vertellen hoe moeilijk dit is? En wat voor spul ik dan nodig heb?
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Nou de meeste onderdelen gaan de deur weer uit, ik heb nu dus deze body:

Afbeelding

En er komt een slagplaat op van wengé en pickup covers van ebben.

Als iemand een beter idee heeft hoor ik het graag overigens!

Verder wil ik kijken of ik de elementen zelf kan maken. Ik wil een 60's geluid. Ik heb een P-element met 8ohm output, maar ik weet dus niet of ik die wil gebruiken.

Verder heb ik de Sx elementen nog liggen, en ik vraag mij af of die te gebruiken zijn om te rewinden.

Zo nee wat zijn de juiste magneten die ik moet kopen? En het draad, en waar enzo? En wat zijn de specs voor wat ik wil als ik wel het element helemaal zelf wil maken?

Ik heb al gezocht maar kon niks specifieks vinden, wel genoeg handige dingen om het maken ervan te versnellen (handboor gebruiken om te winden e.d., hoe wax te gebruiken en welke, etc).
Jack

Bericht door Jack »

Neem jij niet meteen iets teveel hooi op je vork..

Respect voor het enthousiasme hoor, begrijp me niet verkeerd. maar het lijkt me een beetje racen met te korte pootjes, :wink:
Plaats reactie