Pelle's Knutselkot

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

*kuch* ik zeg Danish oil erop, geen rood *kuch*
8) :D
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Bericht door clover4 »

Een mooi, dieprood..Afbeelding
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Nee dieprood wordt em sowieso niet, omdat mijn Firebird dat al heeft. Maar goed, ik heb nog stukjes liggen, dus volgende week (of de week daarop) maar eens experimenteren :)
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Okee ik heb net een G&L L2000 gekocht. Het fretboard is op een vrij ruwe manier ontfret, maar niet zo erg dat het fretboard niet te gebruiken is. Wat wel een probleem is is dat er een gat zit wat gevuld is met lijm.

Het fretboard is echter zo'n vintage type: een dun laagje wat rond loopt over het essen hout.

Mijn vraag is: zou ik die vervangen, of is het een idee om met een frees het gat vierkant te maken, en te vullen met een stukje pallisander?

Foto's volgen!
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Zo gisteren voor het eerst bezig geweest met de jazzmaster. Mal voor de hals gemaakt, cavities gefreesd. Enkel met een latje hout als hulpstuk, ben er best trots op hoe mooi sommige cavities zijn geworden :) Had wel wat kleine problemen met de diepte (brug pickup is daardoor veel dieper) maar dat is niet heel erg.

Nu nog een bitje met kopieerring kopen zodat ik de neckpocket kan doen, brug voor de jazzmaster kopen zodat ik die gaatjes kan boren, en dan kan er weer verder worden gewerkt :jam:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Zagen.
Afbeelding
Mock up met wat hardware.
Afbeelding
Randen bijgewerkt.
Afbeelding
Snelle mock-up
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Ziet er mooi uit zeg! Weet je al wat je qua finish gaat doen? Swamp ash is te mooi om te verbergen achter een verflaag...
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Jep dat weet ik al: beitsen. En waarschijnlijk hetzelfde zoals ik mijn eerste gitaar ook heb gedaan :)
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Had jij niet nog ergens een blik Danish oil staan? 8)
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Jep die komt daarna eroverheen, na de beits :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Gaaf, ben benieuwd :D
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

NIEUWE DIY PROJECTEN

Bericht door Pellek »

Ok er komt weer leven in.

Komend weekend ga ik een gitaar afmaken.
- Voor het eerst binding op een gitaar doen
- Zwart beitsen
- Hals voorzien van tuners.
En bij tijd over de body lakken.

Maar ik wil mij ook wagen aan een versterker bouwen. Nu wil ik al heel lang graag een kleine buizenamp voor thuis. Een Fender Champ schijnt relatief simpel te zijn. Nu snap ik het schema, maar blijft er een ding over: waar vindt je zulke onderdelen? Weerstanden e.d. zijn relatief makkelijk te vinden, maar power en output transformators?

Iemand? :D

Oh en ik zal mn Jazzmaster hier binnenkort ook eens posten :)
Jack

Bericht door Jack »

Rogier vragen Pelle, had je zelf kunnen verzinnen, en allang kunnen doen. :mrgreen: :wink:
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Ja ik hoopte dat er nog meer input zou zijn, maar het was ook voor mijzelf meer een reminder dat ik hier weer dingen op zal zetten (beetje jammer dat ik dan niet het einde van een built laat zien).
Gebruikersavatar
Lifto
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 dec 2008, 11:34

Bericht door Lifto »

Leuk!

Je kan alles vinden op https://www.tube-town.net/ttstore/" onclick="window.open(this.href);return false;. Bij die winkel vind je chassis's, turretboards, trafo's etc. etc. alles wat je nodig hebt om een volledige amp te bouwen.
Ik weet van Rogier dat hij daar ook vaak besteld. TT Is erg snel met bezorgen, een stuk goedkoper dan TubeAmpDoctor of tonefactory (waar je ook spullen kan bestellen) en verzendkosten vanuit de winkel (= Duitsland) is vaak nog goedkoper dan verzending uit Nederland.

Ik heb hetzelfde gedaan als jij. Ben ook gewoon begonnen met het bouwen van versterkers. Eerst pedaaltjes, toen een Fender Twee Deluxe (5e3) en mijn laatste project is een Hiwatt Custom 100 kloon. Wanneer je gaat bouwen zorg dat je een versterker bouwt waarvan je zowel het schema als de layout hebt. Op die manier kan je zien hoe het schema er in de praktijk uitziet. Een andere tip is om je bestellijst drie dubbel te checken voordat je bestelt. Check daarnaast ook wat voor bedrading je nodig hebt. Vaak zit er minimaal drie soorten bedrading in de versterker (voor de heaters, shielded en 'gewoon').

Mocht je vragen hebben kan je me altijd een pb sturen!
Plaats reactie