Pelle's Knutselkot

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Jemig ik ben blij dat ik dat niet heb. Ik vind het nu al aardig veel worden, en mijn SX bas gaat de deur uit zodra deze klaar is en ik de SX niet meer nodig heb voor stage. En als deze bevalt blijft ie, anders gaat deze voor een zacht prijsje de deur uit en heb ik gewoon plezier gehad aan het knutselen :D .

Maar goed, ik kan pas komend weekend bezig, dan heb ik pas tijd...en dan ook enkel zondag, dus ik moet maar kijken wanneer ik tijd krijg uberhaupt thinner te kopen of een ander middel.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Nou net thuisgekomen in Leeuwarden, en daar lagen op mij te wachten; een body, tuners (die ik overigens nog niet heb gevonden...), brug, slagplaat, en als verrassing potmeters, backplate en een P-element!

Met staalwol heb ik net de body geschuurd en dat werkt!! Dus ik ga dat nu eerst verder proberen, en dan met commandant de body oppoetsen als ik klaar ben :)

Foto's volgen zondag, als ik verder ga.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Nou ik ben er toch maar vandaag mee bezig geweest. Staalwol werkte prima. Eerst met gewoon schuurpapier schuren totdat ik de sunburst kleur zag, en dan met natte staalwol (zodat het niet stoffig wordt). Na twee uur poetsen is alles eraf!

Onder de verf kwam een mooie sunburst body die uit drie delen hout bestaat. Mooie nerven en de sunburst is ook niet slecht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De voorkant heb ik niet helemaal gedaan, gezien de slagplaat erover heen gaat.

Morgen maar even commandant halen en de bas oppoetsen :)
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Net plankje Pelle!
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Jack

Bericht door Jack »

Ziet er mooi uit...een hele verbetering, en dus eer van je werk..

Maar wat klopt er nou niet aan dat plaatje.?..Edo, had jij niet nog een lefty hals in de aanbieding..
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Ik ga em als een rechtshandige gebruiken, ik weet niet eens of ik em serieus ga gebruiken, maar vooral wil ik dit projectje gewoon doen :). Ik zag de body en dacht; oh dat is wel leuk.

@Grainger: Ja ik was ook aangenaam verrast :)
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Jack schreef:Edo, had jij niet nog een lefty hals in de aanbieding..
Jup Jack, met nadruk op hád :lol: Is eergister op de post gegaan naar Daniel (Witchfynder)
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

de tuners zijn terrecht. vergeten in te paken waarvoor mijn excuses. die body ziet er idd leuk uit. heb is mijn afkeer tegen sunburst vermoed ik wat me ooit heeft doen besluiten hem paars te spuiten. Maar vrijwel meteen spuit van die kleur vandaar dat die nooit gelakt is ofzo.

De backplate is dacht ik de originele., de pups en pots geen idee
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Ja ik vind sunburst normaal niet mooi, maar deze sunburst vind ik best oke.

Mooi dat de tuners terecht zijn, ik zie ze wel verschijnen :D


Overigens heb ik net commandant gehaald en wacht ik totdat het spul is opgedroogd zodat ik kan beginnen met polishen.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26362
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Netjes gedaan, Pelle!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Dank je!

De polish werkt aardig, ik heb net twee keer de achterkant gedaan, en hij glimt wel, maar in het licht zie je nog veel krassen. De voorkant is nu aan het drogen. Ik weet nog niet hoe vaak ik het nog een keer ga doen, want het is veel werk, en het ziet er op zich niet slecht uit (het kan alleen beter :P). Zal zometeen foto's posten als ik de voorkant heb gedaan.

Als iemand nog een mooi P-element heeft die diegene wil ruilen tegen mijn zwarte 3-ply slagplaat voor een rechtshandige bas dan hoor ik het graag!

EDIT: net in het licht gekeken en ik moet zeker nog twee keer de achterkant doen. Maar ik zie een paar plekken die mooi glimmen, dus het moet kunnen!
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Nu drie uur later glimt de bas nog steeds niet, maar ik kom wel in de buurt.

Afbeelding

Afbeelding

In het licht zie je duidelijk de krassen, maar als het wat donkerder is niet. Echter wil ik de voorkant perfect hebben. de achterkant doe ik nog een keer, en de voorkant drie keer. Dat moet genoeg zijn (hoop ik).
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26362
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ach, krassen is mojo hè. Of "relic", dat schijnt in de mode te zijn. :D
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Nou nu een paar poetsbeurten verder zie ik al wat verschil; de achterkant glimt nu voorzichtig, en ik zie dat de hoorntjes nog beter moeten. Zodra ik beide kanten perfect heb (wat ik vandaag wil doen) post ik meer (hopelijk betere kwaliteit) foto's!
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Bijna klaar met poetsen, de bas glimt nog steeds niet heel erg, maar wel goed genoeg. Ik heb een DiMarzio DP 127 besteld, en wat overige schroefjes en twee knoppen, en ga de bas komend weekend afmaken!

Nek heb ik erop gezet, en deze zit wel erg ruim in de neck pocket...iemand nog een P-hals voor mij voor weinig :P
Plaats reactie