Basgitaar spuiten

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Basgitaar spuiten

Bericht door Clunk »

Nu kwam ik op https://www.guitarsupplies.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; Originele Fender Nitro-Lakken tegen.

Ik zou graag een bass in het Teal Green metallic spuiten.
Ik wil dit graag zelf doen. Maar omdat dit mijn eerste keer is zou graag wat tips zien en horen of ik niet iets over het hoofd zie.

De body maak ik gewoon kaal met de schuurmachine, wel arbeidsintensief maar dat lijkt me het makkelijkst.

Voor het spuiten dacht ik aan;
- 2 a 3 lagen grondlak
- Ongeveer 3 lagen verf afhankelijk van hoe het dekt
- vervolgens hoogglans lak een paar lagen.

Ik weet dat ik tussen iedere laag moet schuren met +/- korrel 1000.

Dus ben ik dan met een schuurpapier, een spuitbus verf, grondlak, en hoogglans klaar>???
Moet ik nog letten op een speciaal spuit-mondstuk of iets dergelijks?
Is de nitro lak aangeboden op die site erg schadelijk spul?

Mijn dank is groot!
Peter

Bericht door Peter »

Van lakken heb ik geen verstand: ik weet wél dat Teal Green Metallic hélemaal geweldig is ! Ik ben benieuwd naar 't resultaat :jaaaaa:

Mijn TGM Jazz (laat zich slecht op de foto zetten......):

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

Op het gitaarnet forum stond ooit een uitgebreide instructie. Ik zal het eens opzoeken, want ik moet ook nog steeds een body spuiten... (ik hik er een beetje tegenaan)

Afbeelding

EDIT: check it out - https://www.gitaarnet.nl/forum/showthrea ... ge=1&pp=10" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Jack

Bericht door Jack »

Qua verfkosten plus aanverwante materialen kom je toch nog vrij hoog uit qua prijs.

Voor dat geld kan je het meestal ook uitbesteden aan een pro. met een altijd beter resultaat als het huis tuin en keuken spuitwerk..

Mijn advies, laat spuitwerk aan een pro over. kost wat, maar dan heb je ook wat.

Grtzz
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Jack schreef:Qua verfkosten plus aanverwante materialen kom je toch nog vrij hoog uit qua prijs.

Voor dat geld kan je het meestal ook uitbesteden aan een pro. met een altijd beter resultaat als het huis tuin en keuken spuitwerk..

Mijn advies, laat spuitwerk aan een pro over. kost wat, maar dan heb je ook wat.

Grtzz
Ik sluit me hier volledig bij aan. Als ik zie wat ik aan verf, primer, schuurpapier heb uitgegeven dan kwam ik best een eind boven het bedrag waarvoor je 't kan láten doen...
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Als je met spuitbussen werkt wel ja.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7418
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Bij de Action kost een spuitbus kleurloze transparante acryl lak minder dan 2 euro!
Dat spul werkt perfect.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Goeie tip inderdaad, was ik alweer vergeten maar bij de Action zijn de spuitbussen inderdaad belachelijk goedkoop! Net als de rest trouwens.
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Basvarken schreef:Bij de Action kost een spuitbus kleurloze transparante acryl lak minder dan 2 euro!
Dat spul werkt perfect.
Maar als je kleur lak op nitro cellulose basis is zou ik hem er niet zondermeer overheen zetten. De kans is groot dat de laksoiorten niet compattible zijn....
Eerst testen of navragen bij een spuiter.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7418
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Nitrocellulose en acryl gaat prima samen.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Basvarken schreef:Nitrocellulose en acryl gaat prima samen.
:mrgreen: dan hoeft het niet meer nagevraagd....
Jack

Bericht door Jack »

Basvarken schreef:Bij de Action kost een spuitbus kleurloze transparante acryl lak minder dan 2 euro!
Dat spul werkt perfect.

Ik kan niet in iemand zijn spaarvarken kijken, mijn mening is dan ook strikt persoonlijk, en wat een ander verder doet of wil is uiteraard zijn of haar goede recht.

Grtzz
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

Bij de Gamma heb je nitro voor 8 euro per bus, als het goed is zitten er ook Fenderkleuren tussen
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Frankie schreef:Op het gitaarnet forum stond ooit een uitgebreide instructie. Ik zal het eens opzoeken, want ik moet ook nog steeds een body spuiten... (ik hik er een beetje tegenaan)

Afbeelding

EDIT: check it out - https://www.gitaarnet.nl/forum/showthrea ... ge=1&pp=10" onclick="window.open(this.href);return false;
Die body zou ik niet spuiten maar in de was of olie zetten. Prachtig hout!
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

Jack schreef:Qua verfkosten plus aanverwante materialen kom je toch nog vrij hoog uit qua prijs.

Voor dat geld kan je het meestal ook uitbesteden aan een pro. met een altijd beter resultaat als het huis tuin en keuken spuitwerk..

Mijn advies, laat spuitwerk aan een pro over. kost wat, maar dan heb je ook wat.

Grtzz
Hier ben ik me van bewust, maar het ging om het feit dat ik het graag zelf wil doen; Hobby (!)
Plaats reactie