Het grote bedeltopic...

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2342
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

saf schreef:Je hebt er nog eentje nodig maarten? Die heb ik nog.
Je hebt PB! 8)
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3263
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Goedkoop basje voor mijn stiefzoon..

Bericht door RonC »

Hoi beste bascollega's!
Heeft iemand nog een goedkoop basje op zolder liggen dat ik voor weinig kan overnemen?
Mijn stiefzoon van 16 is nl gitarist in een beginnende metal band. Ze hebben 3 gitaristen, een bassist, drummer en een schreeuwerd. Nu is de drummer er plots mee gestopt en aangezien de huidige bassist een multigetalenteerd kereltje van 14 is neemt deze jongen nu de drums over. Mijn stiefzoon is de minst ervaren gitarist van het drietal en is nu gedoemd te gaan bassen (hij weet nog niet dat dit een zegen is!). Wel staat hij er gelukkig positief tegenover!
Ik ga hem komende week proberen klaar te stomen voor zijn eerste optreden als bassist a.s. zaterdag, maar hij heeft echter zelf nog geen bas en aangezien mijn collectie bestaat uit 3 Wal bassen waar ik stront zuinig op ben mag hij deze alleen gebruiken om thuis op te oefenen, het komende optreden leent hij de bas van de drummert.
Zijn laatste spaarcenten heeft hij al heeft uitgegeven aan een pukkelpopkaartje en ik zelf ben er niet zo happig op mijn Wal voor langere tijd aan hem uit te lenen. Hij zit midden in zijn examens Havo en nu zou ik hem (mits hij slaagt natuurlijk) graag willen verrassen met het tofste instrument ter wereld! Een bas dus! Ik wil er maximaal €100,- aan uitgeven, dus als er iemand nog iets heeft liggen voor weinig, stuur dan een mailtje!
(Geeft niks als er wat aan gesleuteld moet worden).
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Wat jammer dat ik mijn oude OLP afgelopen Kerst verkocht heb. Ik kan je helaas niet helpen maar vind het een leuk idee en mooi kado.

Succes met zoeken en hij met zijn examens!
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Ik heb nog een Squier Bronco met upgrade pup liggen, die mag je wel voor 100 hebben :)
Gebruikersavatar
Julessss
Berichten: 361
Lid geworden op: 14 dec 2013, 18:17

Bericht door Julessss »

Ik heb je al een PB gestuurd! die arbiter mag je hebben voor 100.

Heb ik ook een vraag, Weet iemand of heeft iemand een shield strap die van de brug naar de bridge pickup van een jazz bass gaat zoals op een 62' jazz bass? Mijn jb62 heeft zo'n strip alleen die is gebogen en ik zoek een nieuwe.

voorbeeld:
https://www.ebay.com/itm/Genuine-FENDER- ... 1c4fbc0421" onclick="window.open(this.href);return false;

Als ik hem in nederland nergens kan krijgen dan zal ik hem daar maar moetenn kopen.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

modelbouwwinkel binnengaan, en daar een plaatje messing kopen. Kost misschien een paar euro, en je kunt er 100 plaatjes uithalen. Of je kunt er shieldingplates van maken voor in de control cavity & onder de pickups. Ik heb het ook zo gedaan.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Julessss
Berichten: 361
Lid geworden op: 14 dec 2013, 18:17

Bericht door Julessss »

Sanders schreef:modelbouwwinkel binnengaan, en daar een plaatje messing kopen. Kost misschien een paar euro, en je kunt er 100 plaatjes uithalen. Of je kunt er shieldingplates van maken voor in de control cavity & onder de pickups. Ik heb het ook zo gedaan.
klinkt goed, gaat ik eens proberen dank u!
Gebruikersavatar
Julessss
Berichten: 361
Lid geworden op: 14 dec 2013, 18:17

Bericht door Julessss »

Vraag ik me gelijk eigenlijk af of je weet hoe dik zo'n plaat moet zijn en hoe breed de strip moet zijn (want die verschillen per MIJ en USA)
Gebruikersavatar
jorren
moderator
Berichten: 2581
Lid geworden op: 20 jan 2015, 19:48

Bericht door jorren »

heeft iemand 6 tuners liggen (3-3) voor een gewone elektrische gitaar?
ja, ik weet dat dit een basforum is maar t valt te proberen! :)
Morris SG bass 30”
Squier FSR (Late 50s) Precision
BassAgent schreef: 13 apr 2020, 10:21 Ik zag dat goedkopebassenfetisjist Jorren (bedoel ik niet vervelend trouwens) erop had geboden.
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3263
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

RonC schreef:Hoi beste bascollega's!
Heeft iemand nog een goedkoop basje op zolder liggen dat ik voor weinig kan overnemen?
Mijn stiefzoon van 16 is nl gitarist in een beginnende metal band. Ze hebben 3 gitaristen, een bassist, drummer en een schreeuwerd. Nu is de drummer er plots mee gestopt en aangezien de huidige bassist een multigetalenteerd kereltje van 14 is neemt deze jongen nu de drums over. Mijn stiefzoon is de minst ervaren gitarist van het drietal en is nu gedoemd te gaan bassen (hij weet nog niet dat dit een zegen is!). Wel staat hij er gelukkig positief tegenover!
Ik ga hem komende week proberen klaar te stomen voor zijn eerste optreden als bassist a.s. zaterdag, maar hij heeft echter zelf nog geen bas en aangezien mijn collectie bestaat uit 3 Wal bassen waar ik stront zuinig op ben mag hij deze alleen gebruiken om thuis op te oefenen, het komende optreden leent hij de bas van de drummert.
Zijn laatste spaarcenten heeft hij al heeft uitgegeven aan een pukkelpopkaartje en ik zelf ben er niet zo happig op mijn Wal voor langere tijd aan hem uit te lenen. Hij zit midden in zijn examens Havo en nu zou ik hem (mits hij slaagt natuurlijk) graag willen verrassen met het tofste instrument ter wereld! Een bas dus! Ik wil er maximaal €100,- aan uitgeven, dus als er iemand nog iets heeft liggen voor weinig, stuur dan een mailtje!
(Geeft niks als er wat aan gesleuteld moet worden).

Hoi allen,
Bedankt voor alle reacties en aanbiedingen!
Ik heb vandaag een 2de hands Cort Action voor hem gekocht (in nieuwstaat). Een erg fijn en mooi basje. Perfect om mee te beginnen.
Hij heeft hem zojuist gekregen en is er superblij mee!! 8)
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Heeft er iemand een stemmechaniek over? Schaller m4 in t zwart. Links (bas-kant)
Prijs komen we wel uit
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Jeur
Berichten: 391
Lid geworden op: 31 okt 2011, 12:57

Bericht door Jeur »

Ik ben opzoek naar een setje .45 - 105 snaren nickelwound. Ruilen tegen mijn zwarte basbrug?
Heb ook nog een .45 - 100 die ik wil ruilen tegen een pakje met dikkere snaren. Graag 105.
Bijlagen
2015-04-26 15.06.35.jpg
Bassist in Mindfool. https://mindfoolband.com/
Gebruikersavatar
Dolf_M
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 okt 2012, 15:39

Bericht door Dolf_M »

Kan iemand mij blij maken met een setje flatwounds voor op mijn Aria pro II?
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Hier ook maar even: ik ben op zoek naar een min of meer degelijk setje sealed tuners om de rammelende rommel van mijn Yamaha te vervangen. Heeft iemand zoiets liggen voor een bas met een 2 + 2 headstock ?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10781
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Ze zijn niet tweedehands maar wel net zo goedkoop:

https://www.thomann.de/nl/search_dir.htm ... lla-search" onclick="window.open(this.href);return false;
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Plaats reactie