Erik's knutselbassen

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Jack

Bericht door Jack »

Is een klant van ons, ben daar ook regelmatig,,,dus heb ik bij deze weer een idee opgedaan..
Gebruikersavatar
Erikx
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:26

Bericht door Erikx »

En hij is eindelijk klaar! Even snel een paar fotootjes geschoten met mijn telefoon. Ik moet de brug nog wel even afstellen en ik denk dat ook de topkam wat ingevijld kan. Hij klinkt heel goed in ieder geval, heerlijke hals. Zo'n geoliede hals vind ik toch een stuk prettiger dan gelakt. Het enige puntje vind ik de volume-pot. Dat is een CTS 500K pot en dat is gesoldeerd met dit schema => https://www.delano.de/uploads/tx_smtdela ... ing_03.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; maar die is nu echt aan/uit. Als ik hem vol open heb staan en ik draai hem iets terug is het gelijk afgelopen. Heeft iemand daar ideeën over?? Oh ja, nog iets: Ik zie nu dat ik van Rob 2 verschillende knoppen heb gekregen. Degene die ik gebruik als volumeknop zit een stuk hoger dan de ander, krijg ik niet lager. Daar komt nog wel een keer een andere op.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

Ze is goaf geworden zeg! :jaaaaa: Misschien nog een setje zwarte snaren erop om het af te maken :wink: Ik ben erg blij met de Rotosounds Black Nylon flatwounds (wel duur en dik en zo klinken ze ook. Geen idee eigenlijk wat ze op een gefrette bas doen, eens proberen)
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15087
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

De body past mooi bij je tafelblad :mrgreen: . Is dat agathis ? En komt hij mee naar de P-meeting zondag ?
Gebruikersavatar
Erikx
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:26

Bericht door Erikx »

Dat is Agathis ja. De P-meet wordt hem niet, of je moet hem op komen halen :mrgreen:

Zwarte snaren hoeft voor mij niet persé, er ligt nu een oud setje op en binnenkort leg ik er elixirs op. Deze moet knallen!
Peter

Bericht door Peter »

Erg mooi geworden Erik!
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Jammer dat hij niet op de meet komt ik had hem graag van dichtbij willen zien :D
En ik hoor mensen altijd wel een beetje negatief doen over aghatis maar kijk eens hoe mooi dat hout is!
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Toffe bas! Over de potmeter, waarom heb je een 500k genomen? Ik gebruik altijd een 250k voor een single coil. En is het een logaritmische of een lineare pot? Dat scheelt ook nog wel eens...
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

Die boddy is echt heel mooi :jaaaaa:
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15087
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Hajvb schreef:En is het een logaritmische of een lineare pot? Dat scheelt ook nog wel eens...
Inderdaad maar eens verifiëren of het wel degelijk een logaritmische potmeter is. Lineaire zijn niet geschikt voor volumeknoppen, enkel voor toonregeling.
Gebruikersavatar
frank24
Berichten: 1351
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:17

Bericht door frank24 »

:kwijl: Ik houd van hout!
Dat lineaire pot verhaal is idd wel waar, maar het kan ook handig zijn als je snel wilt schakelen tussen aan/uit zonder echt een schakelaar om te halen. Weet je overigens zeker dat het hoogte verschil bij de knoppen ligt en niet bij de pots?
Ik heb een keer zo'n zelfde probleem verholpen door een moertje onder slagplaat op de pot te draaien, dat was precies voldoende voor de knoppen om netjes over de potshaft te vallen.
"Warwick, Musicman, Marshall en Mesa Boogie misbruiker"
Gebruikersavatar
QPumaLocoQ
weet niet wat-ie wil
Berichten: 7887
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:47

Bericht door QPumaLocoQ »

Sohe, dat is een mooierd geworden!
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26243
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Stoer bassie, Erik! Mooi stukje werk. 8)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Reactie van m'n vriendin: "die heeft veel appels!"

:facepalm:
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

padawatje schreef:
Hajvb schreef:En is het een logaritmische of een lineare pot? Dat scheelt ook nog wel eens...
Inderdaad maar eens verifiëren of het wel degelijk een logaritmische potmeter is. Lineaire zijn niet geschikt voor volumeknoppen, enkel voor toonregeling.
volgens wat ik hoorde was het pas na een of andere artiest die ze gebruikte voor een bepaal effect ( die logaritmische)
dat ze standaard gebruikt werden en was het nog vroeger gewoon linear ?
correct me if i'm wrong?
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Plaats reactie