Erik's knutselbassen

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Erikx
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:26

Bericht door Erikx »

Van de week alle schroefgaten gemaakt voor brug, hals, tuners en control plate. Daarbij slechts 1 halsschroef de vernieling in gedraaid, dus dat valt mee. Oh nee, bij het "erin hengsten" van de voorkanten van de tuners (die ronde ringen) kwam er een klein scheurtje in de kop. Die er dus verder maar met de bankschroef ingeperst en het scheurtje gelijmd. Valt mee gelukkig, al doende leert men.

De body en hals hangen nu in de 1e laag olie. Ondertussen heb ik een vraagje over de pickups: Wat wordt normaal gesproken gebruikt om ze "omhoog" te houden? Met de schroefjes kan ik ze naar beneden draaien, maar hoe komen ze omhoog (....)? Kan ik dat van achter gewoon opvullen of moet er een veertje of iets dergelijks om de schroefjes heen?
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

een veertje kan worden gebruikt (doen ze vooral bij elementen die aan een slagplaat hangen), maar gewoon een blokje schuim eronder is ook al afdoende.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Ik druk er ook altijd schuim onder, en dan goed strak. Anders 'sla' ik de elementen telkens naar beneden tijdens het spelen op de E snaar... Die veertjes hebben voor mij niet genoeg weerstand.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Jack schreef:Ik zou er niet eens de schroefjes in draaien..
Ik ook niet. Kan je ze niet opvullen met houtplamuur of tandenstokers ?
Gebruikersavatar
Erikx
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:26

Bericht door Erikx »

@ Sanders en Deevit: Bedankt!

@pdw: Te laat! ik heb de gaatjes al iets opgeboord om de schroefjes te laten verzinken. Je blijft het altijd zien als ik ze opvul, dus dan kies ik maar voor iets heel erg contrasterends (moeilijk woord). Wie weet valt het tegen en komt er alsnog een slagplaat op.
Gebruikersavatar
Erikx
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:26

Bericht door Erikx »

De voortgang van de komende 2 weken (hangt al een weekje):

Afbeelding


Is er trouwens hier iemand die me een linkje kan geven naar een doorzichtige slagplaat voor dit apparaat? Ik zit erover te denken, maar kan hem tot nu toe niet vinden op Ebay en dergelijke. Ik zal wel weer de verkeerde zoekterm gebruiken.....
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Die body... :kwijl: :kwijl: :kwijl:
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Tip, probeer horizontaal te spuiten (met een paintstick in de neckpocket), dan zijn je grote oppervlakken haaks op de zwaartekracht, en kun je dikkere lagen spuiten (en dus een strakker resultaat krijgen), zonder dat je druipers hebt...

En doorzichtige slagplaat: pickguardian/jeannie's pickguards, of zelf uitsnijden uit een stuk plexiglas.

Afbeelding
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Erikx
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:26

Bericht door Erikx »

Dank je voor het advies, maar het hangt in de olie te drogen, niet in de lak!
Jack

Bericht door Jack »

Dat gaat dan zorgen geven met het eventueel aanbrengen van een decal op de HS.. :?
Gebruikersavatar
Erikx
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:26

Bericht door Erikx »

Eeehh ja, niet aan gedacht, maar ik had er ook nog niet over gedacht OF er zowieso een decall op kwam. Daar ben ik nu dan ook gelijk uit :mrgreen:
Jack

Bericht door Jack »

ook weer opgelost,, :lol:
Peter

Bericht door Peter »

Netjes Erik, maar hoe lang moet 't nog drogen/intrekken?
Gebruikersavatar
Erikx
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:26

Bericht door Erikx »

De 1 zegt dat er 2 weken voor staan, de ander 3. Het hangt nou zo'n anderhalve week, dus op de helft. En daarna met fijn staalwol eroverheen.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Goed bezig! Ik ben helemaal niet van de "houtbody's" maar deze is lekker druk en een klein beetje lelijk, supertof dus!!!! :D

Op mijn werk gebruiken we veel Osmo, dat is een vloer-olie die heel mooi is en fijn en makkelijk werkt, en is iniedergeval sneller droog dan 3 weken.
https://www.osmo.de/opencms/nl/content/k ... nload.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes
face down in the dirt
Plaats reactie