bas spuiten met autolak?

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
emielow

bas spuiten met autolak?

Bericht door emielow »

bij me op het werk is iemand bezig zijn scooter te spuiten met autolak. hiervoor gebruikt hij eerst een soort van grondlak, en dan een vette metallic lak eroverheen... nou dacht ik dat het misschien wel gaaf zou zijn om dit op een bas te doen. stel dus dat je een nieuwe (ongelakte/verfte) body hebt en je spuit het op die manier, kan dat ook op hout? en wordt je klank niet heel kut?
Gebruikersavatar
rendering_rebel
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 aug 2004, 12:27

Bericht door rendering_rebel »

Voor de eerste lading Fenders gebruikte ze autolak geloof ik
Het kan, maar je kan volgensmij beter speciale lak gebruiken
Heb er overigens niet veel verstand van:p
Trespassers in Stereo
If video games influenced us, the Pacman generation will be running in dark rooms, eating pills and listening to repetitive music...
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Niet doen.

Je klank wordt kut, die lak die kan niet ademen. Met celluloselak word je tone wel open... dat is ook hetgene wat gebruikt wordt voor instrumenten. Fender gebruikte ook celluloselak... omdat het goedkoper was voor de productie.. .maar qua klank ook nog eens veel beter.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Volgens mij is er ook wel metallic cellulose lak te krijgen bij de betere luthiers. Als je gaat spuiten zou ik, voor het mooiste resultaat, met een transparante lak aflakken en even goed polishen cq in de was zetten en afpoetsen.

Succes!
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
Zwieke
Berichten: 705
Lid geworden op: 13 jul 2005, 16:58

Bericht door Zwieke »

Ik ben van plan om mn fender precision '52 imitatie in de autolak te zetten, maar die bas dient dan alleen ter muurdecoratie.

Het is trouwens lastig om een mooie glanzende afwerking te krijgen, dus misschien moet je het door iemand met spuitervaring/licentie laten doen?
Of gewoon eerst veel oefenen :P
emielow

Bericht door emielow »

Afbeelding

ZO wil ik het hebben, ik ben bang dat ik dit zelf niet kan hahaha, of die verf/lak/glittertroep ergens te krijgen is

wie weet waar je je bas zo kunt laten spuiten?
Gebruikersavatar
ou est la sortie
Berichten: 887
Lid geworden op: 28 jun 2005, 18:28

Bericht door ou est la sortie »

Echt wel!!!!!!!!!!!!!!!! Dit ziet er te gek uit onder de podiumlampen!!!!!!
Matching headstock??????
Gebruikersavatar
Zwieke
Berichten: 705
Lid geworden op: 13 jul 2005, 16:58

Bericht door Zwieke »

emielow schreef: wie weet waar je je bas zo kunt laten spuiten?
Bij een goeie autospuiter kun je dit laten doen, of je moet iemand kennen met een spuitpistool voor op een compressor, dan kun je die glittertjes eerst door de verf mengen. (waar je die glittertjes kunt kopen: geeeeeen idee, maar dat kun je ook weer in de autospuiterij vragen)

met een simpele spuitbus kan t iig niet.
emielow

Bericht door emielow »

gaat dat werken ja? glittertjes door de verf mengen? dat past niet door dat spuitapparaat heen denkik :(
Gebruikersavatar
Basstard
Berichten: 354
Lid geworden op: 29 mei 2005, 11:52

Bericht door Basstard »

emielow schreef:gaat dat werken ja? glittertjes door de verf mengen? dat past niet door dat spuitapparaat heen denkik :(
Idd, ik denk niet dat een spuiter er blij mee is als je met die glitter troep aan komt zetten, en bij de weg zo'n kleur (met glitters) gebruik je toch alleen op je gitaar als je in een discoband speelt???
Dat dacht ik!

"5 snaren op 1 bas is net zo raar als 1 snaar op 5 bassen"

https://www.begtodiffer.nl/
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Zwieke schreef:
emielow schreef: wie weet waar je je bas zo kunt laten spuiten?
Bij een goeie autospuiter kun je dit laten doen, of je moet iemand kennen met een spuitpistool voor op een compressor, dan kun je die glittertjes eerst door de verf mengen. (waar je die glittertjes kunt kopen: geeeeeen idee, maar dat kun je ook weer in de autospuiterij vragen)

met een simpele spuitbus kan t iig niet.
Ik denk niet dat autolak bevordelijk is voor het geluid. Autolak is voor metaal, niet voor hout. Of het mooi is of niet, uiteindelijk is smaak persoonlijk. Ik vind het zelf vreselijk. Maarja, ik hoef er ook niet op te spelen. :P
Gebruikersavatar
Zwieke
Berichten: 705
Lid geworden op: 13 jul 2005, 16:58

Bericht door Zwieke »

emielow schreef:gaat dat werken ja? glittertjes door de verf mengen? dat past niet door dat spuitapparaat heen denkik :(
Daar zijn speciale glittertjes voor :)
Maar niet elke spuitzaak zal ze hebben, want t word niet echt vaak gebruikt :P
Gebruikersavatar
ou est la sortie
Berichten: 887
Lid geworden op: 28 jun 2005, 18:28

Bericht door ou est la sortie »

Volgens mij strooien ze de glitters gewoon op de natte lak.
Daarna werken ze het af met blanke lak.
Gebruikersavatar
Essy
Berichten: 491
Lid geworden op: 12 mei 2005, 22:55

Bericht door Essy »

Dan voel je de glitters zitten ookal zit er lak overheen denk ik.
Gebruikersavatar
PLukkie
Berichten: 156
Lid geworden op: 19 dec 2004, 23:11

Bericht door PLukkie »

Er zit dan wel meer dan één enkel laagje blanke lak op, hoor ;) Anders zou je die ook weer heel makkelijk beschadigen en er flintertjes vanaf stoten.
Blaat het niet, dan schaapt het niet
Plaats reactie