brom in halselement

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
David jonasse
Berichten: 1175
Lid geworden op: 13 feb 2008, 15:13

brom in halselement

Bericht door David jonasse »

sinds een paar weken ben ik in het bezit van een bc rich mockingbird. nu heb ik daar een probleem mee, en mijn kennis van elektronica is ten einde raad. als het halselement aanstaat zit er een brom in mijn geluid die weg gaat als ik de snaren, brug of jack-aansluiting aanraak. ook gaat het weg als ik de blendnop helemaal richting brugelement draai. wat ik ervan begrijp is het een probleem met aarding, maar ik kan geen draad vinden die los zit oid, ook al heb ik alles opengemaakt en de snaren erafgehaald en de elementen bekeken en de jack bekeken etc. . Ik heb hetzelfde gehad met mijn andere bas, maar toen was het beide elementen, en zat er ook degelijk een draadje los; na vastsolderen geen last meer van gehad met die bas. het ligt dus ook niet aan de versterker of de aarding van het stopcontact waar deze aan zit, aangezien ik er geen last van heb met mijn andere bas. mijn vraag is dus eigenlijk, help? ik weet het niet meer...
BC Rich Mockingbird Heritage
Ibanez GSR205
Ashdown Little Giant 1000
London City LCG412c
EHX Bass Big Muff Pi
Cool RV-100 Digital Reverb
Cool BOD-I Overdrive
Gebruikersavatar
trippy demon
Berichten: 708
Lid geworden op: 02 mar 2007, 12:30

Bericht door trippy demon »

als het goed is moet het halselement ergens een aardedraad hebben die waarschijnlijk niet goed is kontakt maakt, of een draadje is van binnen gebroken, zoek naar scherpe knikjes in draadjes of draadjes die ergens klem hebben gezeten, als je aan een draadje twijfelt kan je dat vervangen of er even een draadje naast leggen om te testen of het daar aan ligt...

...maar in het geval aankomende gekte en frustratie gewoon wegbrengen
+ + + LOST IN SPACE + + +

Rickenbacker 4003, Epi Thunderbird Pro IV, Traynor YBA 200 + Traynor1510
Gebruikersavatar
David jonasse
Berichten: 1175
Lid geworden op: 13 feb 2008, 15:13

Bericht door David jonasse »

bedankt, ik ga 'm van t weekend maar is helemaal uit elkaar halen en goed rondsnuffelen. wegbrengen heb ik helaas het geld odm niet voor maar ach, enorm frustrerend is het niet, met muten en dergelijke raak ik het grootste deel van de tijd toch wel de snaren aan. maar ik ga binnenkort auditie doen voor een muzikanten opleiding, en met het vooruitzicht daarop is het wat minder professioneel. gelukkig heeft mijn tech-savvy pleegvader inmiddels hulp aangeboden, (die heeft het bij de andere bas gefixt) dus hopelijk komt het goed. wat meer mijn vraag was is of het mogenlijk is dat het nog ergens anders aan ligt, of is een kapotte/geen contact makende aardedraad echt het enige wat dit kan veroorzaken?
BC Rich Mockingbird Heritage
Ibanez GSR205
Ashdown Little Giant 1000
London City LCG412c
EHX Bass Big Muff Pi
Cool RV-100 Digital Reverb
Cool BOD-I Overdrive
Gebruikersavatar
tuks6
Berichten: 505
Lid geworden op: 02 apr 2011, 20:42

Bericht door tuks6 »

BC Riches horen te brommen :lol:
Gebruikersavatar
Eviobass
Berichten: 285
Lid geworden op: 04 jun 2008, 16:58

Bericht door Eviobass »

:facepalm:
It's all about the groove, dude
Gebruikersavatar
tuks6
Berichten: 505
Lid geworden op: 02 apr 2011, 20:42

Bericht door tuks6 »

:mrgreen:
Gebruikersavatar
defecto
Berichten: 539
Lid geworden op: 15 aug 2009, 09:53

Bericht door defecto »

Zit er wel een aardedraad?
OLP MM2 met SD SMB-4d en pre-amp - 
Haico

Bericht door Haico »

defecto schreef:Zit er wel een aardedraad?
+1

Ik zou het schema sowieso even onder de loep nemen. Vaak stikt het van de ground loops.
Plaats reactie