Jazzbas customizen

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1652
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Omdat het kan, hier nog even een fotoverslag van een knutselproject van een tijdje geleden.
https://sites.google.com/site/kensbassp ... body-paint" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Rick2012
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 aug 2012, 13:28

Bericht door Rick2012 »

Ken schreef:Omdat het kan, hier nog even een fotoverslag van een knutselproject van een tijdje geleden.
https://sites.google.com/site/kensbassp ... body-paint" onclick="window.open(this.href);return false;

Duidelijk verhaal, maar na het aanbrengen van de transparante laklagen heb je niet meer geschuurd? Dus direct begonnen met polijsten?
Sandberg California JM4 | Matsumoku Aria Pro II RSB series '79 | Vintage Custom Fretless | Ampeg BA115 (verkocht) | Markbass SA450 | Eden 4x10
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Dat van candy-apple wat rood bleek,..... zou t kunnen dat je ondergrond zilvermetallic had moeten zijn, in principe is een candy-kleur transparant.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1652
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Na de transparante lagen alleen nog gepolijst inderdaad. Gewoon met Commandant en daarna met Turtle autowax.
En nee het rood van deze firma is gewoon ondoorzichtig rood. Ik had net zo goed een Motip spuitbus kunnen nemen of eigen merk van Karwei of Gamma... :roll:
Ik had me tevoren juist helemaal verdiept in CAR, dus ik weet dat dat uit een goudkleurige basislaag bestaat en daar rood transparant overeen etc., maar had de stille hoop dat het er toch soortgelijk uit zou gaan zien uit één spuitbus.
Toen ik de eerste banen gespoten had zag ik al dat het niet was wat ik verwachtte.
Maar toch doorgezet. Ik had natuurlijk kunnen stoppen en de hele bups terug kunnen sturen, maar ik was blij met het resultaat en heb toch een mooi rood basje gespoten, zij het niet CAR.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Ziet er zeker goed uit!
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Rick2012
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 aug 2012, 13:28

Jazzbas customizen

Bericht door Rick2012 »

Alweer een stokoude post, maar belofte maakt schuld. Eindelijk de Fretless onder handen genomen. Hierbij wat foto's:

dit was 'm dan met dat nep afwerklaagje
Afbeelding

Dus uit elkaar gesloopt en slagplaat besteld
Afbeelding

De slagplaat past niet precies met de controlplate, dus de ruimte daaronder iets geruimd, waardoor de boel wel goed op elkaar gaat aansluiten en bestaande gaatjes dichtgemaakt.
Afbeelding

Daarna schuren met 400 en 1000 en twee grondlagen.
Afbeelding

Tijdelijke stofvrije spuitcabine :)
Afbeelding

Een laag of 6 kleurlak
Afbeelding

en een laag of 4 blanke lak. De laatse laag was zo strak, dat ik er niet nog een keer overheen durfte te gaan. Kon alleen maar slechter worden.
Afbeelding

Daarna ruim twee weken laten uitharden met veel UV straling en vervolgens gepolijst met waterproof 2000. Daarna het betere handwerk met Commandant 4. Overigens toch ook maar mechanisch gepolijst al vind ik dat je dan wel swirls krijgt die je er uiteindelijk handmatig weer uit moet poetsen.
Afbeelding

Hulptroepen :)
Afbeelding

en dan zo iets
Afbeelding
Sandberg California JM4 | Matsumoku Aria Pro II RSB series '79 | Vintage Custom Fretless | Ampeg BA115 (verkocht) | Markbass SA450 | Eden 4x10
Gebruikersavatar
Rick2012
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 aug 2012, 13:28

Jazzbas customizen

Bericht door Rick2012 »

En nog wat deftige plaatjes van het resultaat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sandberg California JM4 | Matsumoku Aria Pro II RSB series '79 | Vintage Custom Fretless | Ampeg BA115 (verkocht) | Markbass SA450 | Eden 4x10
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Jazzbas customizen

Bericht door Hagen »

WOW!
Goed aangepakt en met een prachtig resultaat.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8318
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Jazzbas customizen

Bericht door Mach1 »

Ja, schitterend!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Rick2012
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 aug 2012, 13:28

Jazzbas customizen

Bericht door Rick2012 »

Thx
Sandberg California JM4 | Matsumoku Aria Pro II RSB series '79 | Vintage Custom Fretless | Ampeg BA115 (verkocht) | Markbass SA450 | Eden 4x10
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1652
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Jazzbas customizen

Bericht door Ken »

Ja goed werk! Mooi geworden :jaaaaa:
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Jazzbas customizen

Bericht door Soulbender »

Cool!
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1021
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Jazzbas customizen

Bericht door Jimb »

Super netjes gedaan! ziet er goed uit
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Plaats reactie