Zelfbouw nr3: dBbasses 6 str fretless

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Zelfbouw nr3: dBbasses 6 str fretless

Bericht door Pushifier »

Body: macassar ebony top/bloodwood/walnut of mahonie of shedua/bloodwood/cocobolo
Hals: mahonie neck/afrikaans rood gestreepte ebben toets!/ binding van bloodwood

Vast al wat hout mogelijk voor 6 string fretless:

Cocobolo back top (komt achterkant):
Afbeelding

ANDAMAN VERMILLION PADAUK (erg zeldzaam en bloed mooi padauk)
Afbeelding
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Ik ben weer érg benieuwd wat je hier van gaat maken... :jaaaaa: :jaaaaa: :jaaaaa:
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Is er al een ontwerp? :)
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

ja hetzelfde ontwerp als nr2 maar voor een 6 string
Gebruikersavatar
Erikx
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:26

Bericht door Erikx »

Ik vrees de volgende maanden weer voor een minderwaardigheidscomplex.....
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5306
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Bericht door 4snaarinstrument »

Leuk dat je weer een bas gaat bouwen. Je hebt weer mooi hout!
Fender
Gebruikersavatar
QPumaLocoQ
weet niet wat-ie wil
Berichten: 7888
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:47

Bericht door QPumaLocoQ »

Daar gaan we weer! Maanden van marteling, omdat jij zo precies werkt. :facepalm: :mrgreen:
Gebruikersavatar
frank24
Berichten: 1351
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:17

Bericht door frank24 »

Mijn Aandacht heb je ;)
"Warwick, Musicman, Marshall en Mesa Boogie misbruiker"
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

Eindelijk een bestelling bij Stew Mac gedaan:
Afbeelding
Fret sleuven zaag bak met zaag en 34' en 35' inch scale template(laser gesneden die templates)
Radius block van ijzer (super ding; volledig recht(laser gesneden) en kun je voor radius/fretboard lijmen/frets lijmen enz gebruiken'; slijt nooit)
2 gibson style trussrod die je zelf op lengte kan maken; ideaal meeste trussrod zijn aan de korte kant. En trussrod steldraaier
en een neck support; ideaal voor fretten.
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5306
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Bericht door 4snaarinstrument »

Mooie spullen, gaaf om alles zelf te doen.
Fender
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7658
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Hee Diederick, heb je al gekeken wat gezaagde toetsen bij LMII kosten (en anders heb ik nog een gezaagde ebben toets liggen, geschikt voor zessnarig)?
Ik will je niet ontmoedigen, maar daar valt niet tegenop te zagen (tenzij je perse 32,8" of 34,92" mensuur wil of zo).
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

God he, hij begint weer... Ik heb je Nr2. topic helemaal doorgelezen en heb bij elke foto genoten, en als ik het zo al zie die soorten hout ook weer moet dit wel een top bas worden :kwijl: Is dit ook al definitieve vorm of wil je toch iets anders?
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

Jarno schreef:Hee Diederick, heb je al gekeken wat gezaagde toetsen bij LMII kosten (en anders heb ik nog een gezaagde ebben toets liggen, geschikt voor zessnarig)?
Ik will je niet ontmoedigen, maar daar valt niet tegenop te zagen (tenzij je perse 32,8" of 34,92" mensuur wil of zo).
Heey Jarno ja ik ken de toetsen van lmii, maar goed ik wil graag zelf bepalen wat voor een toets (hout structuur en uiterlijk) er op de bass komt. Ik heb een prachtige toets ebben met rode strepen. Het is geen Macassar ebony maar de echte harde Afrikaanse soort ebben, daarbij zijn de rode strepen heel bijzonder/zeldzaam. En de toets past mooi bij het geheel van Macassar ebony top enz.
Deze zaagbak met template 34/35inch is erg nauwkeurig en maakt het zagen van fretsleuven een fluitje van cent. Zit ook een diepte stop op zodat je mooi gelijkmatige sleuven krijgt.
Maar erg bedankt voor je aanbod (wat voor scale toets ebben heb je liggen? en wat voor ebben is het? en hoe breed is deze?)
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

Ik ben vandaag even van dikhout in groningen geweest. En eindelijk black walnut gevonden en mooie ook:
Afbeelding
Is voor de bodycore van 6 string fretless
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

Mijn nieuwste aanwinst en eeeeechhhht heeeeel blij mee; vandikte schuurbank
(ideaal alles exact vlak krijgen :jam: :jam: :jam: :jam: )

Afbeelding
Plaats reactie