Zelfbouw nr3: dBbasses 6 str fretless

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5306
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Bericht door 4snaarinstrument »

Wauw, tof dat je dit soort goede apparatuur hebt!
Fender
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7630
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Mooi dat je daar ruimte voor hebt, past ook nog wel zo'n lintzaag van HBM :D
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

Ik heb een klein hokje achter de bijkeuken; waar ik al het schaaf/schuurwerk ga doen. Schaafbankje zet ik daar ook neer. Blijft de stof en zaagsel mooi daar :jaaaaa:
Is trouwens een 2de hands machine van markplaats voor een koopje. De machine is nauwelijks gebruikt omdat vorige eigenaar een zwaardere en bredere machine meteen heeft gekocht.
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7630
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Pushifier schreef:Blijft de stof en zaagsel mooi daar :jaaaaa:
Is trouwens een 2de hands machine van markplaats voor een koopje. De machine is nauwelijks gebruikt omdat vorige eigenaar een zwaardere en bredere machine meteen heeft gekocht.
En da's zeker bij sommige houtsoorten wel fijn ivm. de gezondheid van andere bewoners (cocobolo). Mooi dar je die trommelschuurmachine gebruikt kon kopen.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

Fret gevlakt met volgende technofret https://www.ebay.co.uk/itm/TECHNOFRET-Ad ... 145wt_1139.
Geweldig ding is het, je vlakt de frets terwijl de snaren er op zitten, beter kan niet. En het werkt zo simpel. Super tool!
Gebruikersavatar
arabesque-bass
Berichten: 577
Lid geworden op: 15 okt 2003, 08:31

Bericht door arabesque-bass »

Dit gaat weer een stukje vakmanschap worden!!!
Cool dat je dit zelf kunt!! De vorige 2 ware ook al fantastisch dus deze zal niet minder worden!
F-Bass, Sadowsky, Warwick, Ibanez, TecAmp, Aguilar, Bag End, Bergantino, Reddi, Ultimate Ears
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7630
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Da's een listig ding, de uitleg over Euler is onnodig en niet helemaal van toepassing, maar da's inderdaad heel erg listig. Als je kijkt wat voor martelwerktuig dat ze daar bij stewmac voor verkopen, dan is dit wel effe andere koek.
Erlewine neck jig
Pushifier schreef:Fret gevlakt met volgende technofret https://www.ebay.co.uk/itm/TECHNOFRET-Ad ... 145wt_1139.
Geweldig ding is het, je vlakt de frets terwijl de snaren er op zitten, beter kan niet. En het werkt zo simpel. Super tool!
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

Zo die van Stewmac is wel heel prijzig ook. Technofret is heel simpel echt maar zo effectief en relatief echt goedkoop. Ik mijn zelfbouw nr2 er mee gedaan, had er eerst een hart hoofd in. Maar wie niet probeert... Dus ik een half uurtje bezig inclusief het crownen. Boven verwachting echt buzz free en super lage actie!
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

Al het hout voor de gehele body. Er komen nog laminering door body zodat het een 3 delige body wordt. Laminering worden padouk/walnut/padouk.

Voorkant (macassar ebony top)
Afbeelding

Achterkant (Indian palissander (rosewood))
Afbeelding

Doorsnede:
van boven naar beneden : macassar ebony, andaman padouk, (american)black walnut,andaman padouk en indian rosewood
Afbeelding

Hals wordt: neck brazilian mahony met macassar ebony fretboard en bindings van andaman padouk. Headstock wordt met ebben fineer aan beide kanten.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

:kwijl:

Ik ben weer enorm benieuwd! :D
Gebruikersavatar
arabesque-bass
Berichten: 577
Lid geworden op: 15 okt 2003, 08:31

Bericht door arabesque-bass »

+1 :jam:
F-Bass, Sadowsky, Warwick, Ibanez, TecAmp, Aguilar, Bag End, Bergantino, Reddi, Ultimate Ears
Peter

Bericht door Peter »

Schitterende keuze weer, Diederik! :jaaaaa:
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7630
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Het ebben is niet vlak, of wel? Krijg je dat nog goed?
Zo'n ebben top is wel heel mooi, begin wat trek te krijgen in nog een exemplaar van mijn clarke kloon, maar dan met ebben top (met mm pickup in sweetspot en midi pickup).
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

ebbenhout :love:
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

Jarno schreef:Het ebben is niet vlak, of wel? Krijg je dat nog goed?
Zo'n ebben top is wel heel mooi, begin wat trek te krijgen in nog een exemplaar van mijn clarke kloon, maar dan met ebben top (met mm pickup in sweetspot en midi pickup).
De ebben is nog niet goed vlak inderdaad. die moet nog door schuurbank. Dit is macassar ebony; mooie rode strepen er in. Als het geolied is komt dat rood naar voren. Duur topje maar mooie. Komt bij oregonwildwood.com vandaan.
Plaats reactie