Bobbelmania -zelluf doen-

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Toon Doof
Berichten: 4551
Lid geworden op: 12 mar 2010, 17:22

Bericht door Toon Doof »

Peter schreef:Stringpull, als in: element gewoon te hoog afgesteld?
Bedoel je dan de andere 3 snaren terug wat verder van de pickup verwijderen?
...for what it's worth.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15133
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Nee, ik dacht dat met stringpull bedoelt wordt dat het element te hoog afgesteld staat, zodat de magneten de snaar naar beneden trekken en dus de trillingen dempen ?
Jack

Bericht door Jack »

En dat is het correcte antwoord.
Peter

Bericht door Peter »

Precies Jeroen, de spijker op de kop.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15133
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Dus Bob: pickup langs D zijde naar beneden schroeven -> opgelost ! :mrgreen:
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

*bump*

Ik heb laatst een Westone Concord via een ruil verkregen.Hele fijne bas die het geluid van mijn main P volledig deed wegvagen.
Bovendien speelt het erg fijn zo'n medium scale hals.
Reden genoeg dus om de Westone onder handen te nemen!

Want; de kleur stond mij niet aan. Rood met een witte slagplaat....ja hallo, ik ben geen wijf ! Weg met dat rood dus.
Ik heb eerst geprobeerd om hem kaal te schuren maar gaande weg zag ik dat het een aan-elkaar-gelijmde-lelijke-stukjes-hout-body is.
Ik hoef geen houten keukenblad body dus snel gestopt met schuren om hem vervolgens wit te spuiten.
Witte slagplaat op een witte body? kan, maar ik heb er voor gekozen om hem zwart te maken.
De tjoeners; de tjoeners die er standaard op zitten vind ik niet zo mooi dus daar heb ik, na wat boren, van die olifants oren dingen op gezet.
Het geheel zag er nu een stuk beter uit maar er miste iets. Iets klopte niet. Mooie vergeelde hals op zo'n spier witte body....nee....
Relic!!!!!!!!!
De body een beetje ingewreven en uitgepoetst met wat bruine beits en dat zelfde spul, onder het genot van een schuurspons ook op de tjoeners losgelaten. Beetje schuurplekken op de body en butsen en rammen.....Gelukt!

Klaar om de boel weer in elkaar te zetten en dat ding eens op zijn lazer te geven!!
Helaas....
Pups overleden...
Ik in paniek naar Koning-soldeer Henk hajvb maar helaas. R.I.P Westone P elementen....
Ik heb er serieus de balen van (hij klonk echt helemaal naar mijn zin) en hierbij dan de volgende vraag;

Wie heeft er nog Matsumoku P pickups liggen??????

Ik zal snel eens wat foto's plaatsen van de Westone.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
bardo
Berichten: 354
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:21

Bericht door bardo »

Wat is er met die pups gebeurd dan? Die geven toch niet spontaan de geest?
Roadkill --Heavy Metal--
Bass: Fender, Gibson, Rickenbacker, MusicMan, Squier, Westone, Epiphone, etc...
Amps: EBS Fafner, Randall Cabs
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5677
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Geen idee, maar ik denk dat er wat gebeurt is met het verwisselen van de pickup kapjes van zwart naar wit. Ik heb gisteren alles doorgemeten en één van de twee split-coils geeft maar de helft van het ohmage wat de andere geeft. En geeft ook ongeveer de helft lagere output. Ik heb visueel niks kunnen vinden wat op een breuk zou moeten wijzen, maar er moet toch iets mee gebeurt zijn. Maar wat....
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15133
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Er heeft zich een tijdje terug toch een vriendelijke meneer op dit forum aangemeld die pickups repareert en nabouwt ?

Aha, gevonden : https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=48882
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Ik heb vandaag Pauls pickup place maar eens gebeld.
Klonk als een vriendelijke man. Ik ga de pups maar eens opsturen......
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

Kijk eens aan. Hier is dat topic :-) Gevonden Bob :jam:
Gebruikersavatar
Scapal Wedeldi
Berichten: 438
Lid geworden op: 10 feb 2013, 22:27

Bericht door Scapal Wedeldi »

Hey Bob,

by the way, wat ben je met die "lelijke tjoeners" van plan?

Ik lust ze wel...

Veel geluk met je pickup-pech!

P.
Toonladder??? zijn dat de expo-modellen?

Without deviation from the norm, progress is not possible - Frank Zappa
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Al bericht over je pickuppech?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Nee, ik heb ze nog niet opgestuurd.
Bovendien kwam er iemand voorbij met leuk spul (als in pickups) en daar moet ik eerst de bazin hier eens lief voor aankijken...
Als dat geregeld is met een hoop geslijm en gedoe richting de vrouw des huizes dan gooi ik de westone pups richting Pauls Pickup Place.

Het is altijd al een te dure maand....wedden dat er binnenkort ook nog een witte Steinberger/Hohner headless ding voorbij komt op MP (waarvoor het gas mij echt mijn broek uitloopt.....
face down in the dirt
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

*BUMP*

De Westone pickups zijn (een hele tijd terug alweer) naar alle tevredenheid door Pauls Pickupplace gerepareerd. Goed gedaan en fijne communicatie en service. Aanrader!!!!!!

Desalniettemin staat de Westone Concord hier werkeloos in het rek omdat hij van zijn troon gestoten is door een Bach Jazz bas.
Speelt als een zonnetje en heeft precies het geluid wat ik nodig heb in mijn nieuwe band.

Maar goed, we zitten hier in de doe het zelf hoek dus;
Ik vind de Bach iets te zwaar en daar wil ik wat aan gaan doen. Geneuzel met lichtere tuners etc heb ik geen zin dus ga ik grofweg een aantal millimeter van de achterkant van de body afhalen met een vandiktebank.
Ik heb zojuist de body verwijderd van alle hardware.
Volgens mij is de houtsoort die gebruikt is Mahonie (vandaar ook het gewicht). Ik gok dat er niet al te mooi hout gebruikt is dus zal ik ook een spuitbus ter hand moeten gaan nemen. Misschien dat ik daarom ook wat van de voorkant af moet halen. Dan ben ik wel de klos want dan zal ik dus eigenlijk heel de body kaal moeten gaan schuren.......(en daar heb ik stiekem wat minder zin in....)
Ik denk dat ik vanavond aan de bak ga. Ik zal nog wel wat foto's plaatsen.
face down in the dirt
Plaats reactie