Bobbelmania -zelluf doen-

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Toon Doof
Berichten: 4551
Lid geworden op: 12 mar 2010, 17:22

Bericht door Toon Doof »

't jonge 'tsjong wat zien die er geweldig uit. :kwijl:
Bob en Henk, IOU
ik wordt er emo van.
...for what it's worth.
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

Ziet er goed uit Bob! :jam:
Ik ga binnenkort weer een order plaatsen bij die leverancier, dus als ik nog een setje van die buckerzz voor je moet bestellen... :wink:
Marcus62
TAFKACBFKAQ
Berichten: 4488
Lid geworden op: 21 mar 2011, 21:58

Bericht door Marcus62 »

Puik werk Bob! Zowel jouw bas als die van Punky Dirk. :worship:
Yamaha BB604 (modified)
Harley Benton PB20-SBK
Harley Benton MB-4 SB Deluxe

Harley Benton HBW20
Vox Amplug bass
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Dank allen!
Net even de Rammelaar bepoteld. Klinkt toch verdomd lekker, hals element vol open en brug element klein beetje en dan geeft ie een lekker vol en fel knisper geluid.
Deze week gaat ie mee naar de oefenruimte en dan eens kijken hoe die op vol vermogen presteerd.
Ben benieuwd of ie de P van z'n eerste plaats weet te stoten. Qua feel komt ie al aardig in de buurt. Op de 1 of andere manier geeft die hals een soort thuiskomen gevoel, ondanks dat ie langer is dan mijn P hals (zowiezo moet ik wat verder reiken met de rammelaar. De bovenste hoorn is wat korter dan bij een P body waardoor hij iets verder naar "rechts" hangt).
face down in the dirt
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Gisteren eens bezig geweest met het grote afstel en intoneer spektakel. Drie bassen in totaal; mijn eigen P, Dirks P en een loge van onze drummer.

Dirks P;
Afbeelding
Afbeelding

Loge van de drummert (1 of ander lelijk Samick ding);
Afbeelding
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Toon Doof
Berichten: 4551
Lid geworden op: 12 mar 2010, 17:22

Bericht door Toon Doof »

oh wat is die schoon!!
:cheer:
...for what it's worth.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Zo, weer een plaats vrij in het bas rek; Dirk heeft gisteren z'n P opgehaald. Een blij man has left de building.

Ik heb dit topic eens helemaal doorgelezen en moet eerlijkheidshalve zeggen dat de Rammelaar 0 speeluren krijgt.
Daar ga ik vanaf nu eens verandering in brengen; vanavond neem ik em mee naar de oefenruimte.
Mocht ik em daarna weer in het rek zetten en er niet uithalen gooi ik de body in verkoop. De hals blijft namelijk zowiezo.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5678
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

En het was net weer gezellig Bob! Lekkere koffie, goeie uitsmijter en mooie kids. Nu snel aan de contrabas beginnen :wink:
Gebruikersavatar
Toon Doof
Berichten: 4551
Lid geworden op: 12 mar 2010, 17:22

Bericht door Toon Doof »

bobbelmans schreef:Zo, weer een plaats vrij in het bas rek; Dirk heeft gisteren z'n P opgehaald. Een blij man has left de building.
.
hehe weer thuis ondertussen...
Vooral bedankt voor warme ontvangst en gezelligheid, Bob. Lieve groeten aan de familie Bobbelmans.
De witte P (ik noem'm gewoon "de Shim") probeer ik straks nog wel verder uit. Ze ziet er alvast zeer cool uit.
Ik ben benieuwd hoever het geluid beinvloed wordt door die immense shim

en euh, heb nu wel gas voor zo'n hollowbodybas... :facepalm:
...for what it's worth.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Die Ubershim gaat het geluid niet beinvloeden Dirk. Zeker weten.

En nu rammen op dat ding. stranglers style.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Toon Doof
Berichten: 4551
Lid geworden op: 12 mar 2010, 17:22

Bericht door Toon Doof »

net even gedaan, Bob
Man niet te temmen dat BEEST.
Op de Peavey TKO75 was't al een feest!
...for what it's worth.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Even gekontrolcoppiet uit mijn eigen tipock maar hoort hier misschien nog wel meer dan daar;

Zo, na een weekje vakantie eens de nieuwe "Japanse Jazz" (voor bijna niks overgenomen van Peter Ouwe Rukker, nogmaals dank voor de nette overname ) ingeplugd evenals mijn "main axe de P" en de "Humbucker zelfbouwer".
Leuk zo'n vergelijkend waren onderzoek.
Conclusie; eerst maar eens overal nieuwe snaren opleggen voor dat ik echt kan vergelijken

Desalniettemin; ik moet eerlijk zeggen dat de J qua geluid nu mijn voorkeur heeft. Lekker fel en hoog (maar dat komt ook omdat het de enige is met nieuwe snaren). Hij speelt ook erg fijn. Ik zal vanmiddag eens wat foto's plaatsen.

Snel aan de bak met de J; de lelijke metallic groene laag overspuiten (ik denk dat ie ook wit moet worden...wat jullie??) en een Bobbelmade slagplaat maken. Ik vind een J niet mooi qua vormgeving; zo'n halve slagplaat met een stuk metaal met knoppen, die rare uitloop onder aan de body. Aan de body ga ik niets doen maar ik ga wel een "musicmaster" slagplaat maken.
Ik had gedacht dat er ook iets aan de elementen etc gedaan moest worden maar dat klinkt allemaal goed dus daar doen we niks aan (mooi, dan hoef ik Henk eens niet lief aan te kijken ).
face down in the dirt
Gebruikersavatar
ouwe röcker
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 sep 2010, 14:31

Bericht door ouwe röcker »

Ik heb hier nog een restje groen in de spuitbus staan mocht je je bedenken :mrgreen:
Maak'ter wat van, het is je gegund :wink: (jij bedankt voor de Brandstof-toeslag... was een "lossen en terug laden" ritje).

Suc6 r mee
Peet
Mijn vrouw zegt: "wat moet je met vier bassen, je kan er maar één tegelijk bespelen".
Ik ontwijk de confrontatie, neem me voor om weg te gaan. Trek de schoenenkast open, daar heeft ze veertien paar schoenen staan.....
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Fotos;
Le Jazz;
Afbeelding

Afzichtelijke kleur;
Afbeelding

Gekke tjoeners;
Afbeelding

Pedo headstock;
Afbeelding


Huppa! Werk aan de winkel!
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Toon Doof
Berichten: 4551
Lid geworden op: 12 mar 2010, 17:22

Bericht door Toon Doof »

Leuk project Bob!
je gaat de headstock ook in eenkleurtje moeten zetten (of schuur je die kaal?)

Enneuh Jazzsound is ok, huh?
:mrgreen:
...for what it's worth.
Plaats reactie