Pueblo's kot

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Pueblo
Berichten: 1626
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:34

Bericht door Pueblo »

Vandaag een oud Leytool handboortje op de kop getikt:
Afbeelding
Mijn Poolse handboor (zo eentje ongeveer) heeft er dus een broer bij. :cheer:
:shock:
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7647
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

Breast Drill?
Nogal een curieuze naam, als je het mij vraagt.. :mrgreen:
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Gebruikersavatar
Pueblo
Berichten: 1626
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:34

Bericht door Pueblo »

wat vorderingen aan de les paul bas:
Afbeelding
Afbeelding
(het ene zadeltje stond er toen nog scheef op...)
het logo op de kop vond ik niet zo goed leesbaar, dus heb ik het opgevuld met rood (uit een tube die oorspronkelijk bedoeld is om op textiel aan te brengen)
uitgerust met de vier dikste snaren van een vijfsnarig setje
helaas kan het stemmechaniek de E-snaar niet zo goed aan (de snaar is nogal dik), en het gat in de brug moet ik ook nog wat uitboren

De bekabeling van de elementen was ook nogal kort, dus die heb ik verlengt en daarna (bijna) helemaal ingepakt met een groene krimpkous.
ik twijfel wat of ik het eenvoudig hou: vv tt 3way.
of de elementen ook splitsbaar maak.
:shock:
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

tof project
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
Pueblo
Berichten: 1626
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:34

Bericht door Pueblo »

thanks :)
ik ben echt benieuwd hoe die humbuckers die ik van jou overgenomen heb zullen klinken.
:shock:
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

zijn dat houten blokjes als zadeltjes?
Het ziet er wel een leuk basje uit :D top
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

Nice! Die houten blokjes als zadeltjes zijn goed bedacht.
Gebruikersavatar
Pueblo
Berichten: 1626
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:34

Bericht door Pueblo »

thanks :)
de zadeltjes zijn van eik met daarop een reepje sipo, waarschijnlijk zal ik de sipo wel moeten vervangen naar een tijdje, maar dat is met losse zadeltjes niet echt een probleem.
de snaren die er op zitten vallen wel wat tegen qua feeling (ze spelen nogal stroef)
:shock:
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

Wat is sipo?
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19306
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Soort van mahonie.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

Aha.
Gebruikersavatar
Pueblo
Berichten: 1626
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:34

Bericht door Pueblo »

ik gebruik de twee namen door elkaar (als het over sipo mahonie gaat),
een houthandelaar in de buurt zei me ooit dat ze geen mahonie verkochten, maar wel sipo :roll:
ik heb enkele jaren geleden wat reepjes afselia en sipo gekregen van iemand, de meeste zijn maar 3-4mm dik, dus ideaal hiervoor, te topkam is er ook tijdelijk uit gemaakt, maar die wordt vervangen door een exemplaar van padouk (ik was al aan eentje begonnen, maar die kan ik niet meer terug vinden...)
:shock:
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

Een stukje fretdraad zou je er ook voor kunnen gebruiken.
Gebruikersavatar
Pueblo
Berichten: 1626
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:34

Bericht door Pueblo »

Dennizz: helaas heb ik alleen heel fijne fretdraad liggen, die zal het denk ik niet lang overleven (ik heb het wel eens gebruikt om een nieuwe brug te maken voor een akoestische g*t**r), bij mijn elektrische ukelele heb ik een stukje aluminium gebruikt, misschien doe ik dat op termijn ook wel voor de lp.

vandaag wat verder gewerkt aan de lp:
bruggat voor de E-snaar wat verder uitgeboord zodat de snaar er goed doorheen kan.
bedrading gesoldeerd (standaard lp schema)
nadien de snaren er weer opgelegd, de E-snaar brak/rafelde plots wat uit, maar ik had gelukkig nog net genoeg lengte om de snaar te bevestigen.
zonet even ingeplugd en hij doet het, maar ik kon hem nog niet op volume testen.
Morgen eens zien wat het geeft :D
:shock:
Gebruikersavatar
Pueblo
Berichten: 1626
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:34

Versterking Contrabas

Bericht door Pueblo »

Dit oude topic nog eens uit de gracht halen.
Ik speel sinds afgelopen zomer met mijn contrabas in een band, maar kon die tot nog toe niet versterken.
Ik heb eerst een piëzovoorversterker gebouwd.
Het geluid kon ik verbeteren door de plaatsing van de piëzo te veranderen, maar dit bleef vrij veel gepiep geven.
Afbeelding
Afbeelding

Die optie viel voor mij dus af.
Thuis hadden we nog een oude minidiskmicro, deze heb ik met behulp van elastieken bevestigd aan de contrabas (om zo contactgeluiden te minimaliseren)
toen ik deze aansloot op mijn laptop was ik verbaasd van de kwaliteit, maar in een mengpaneel of versterker lijkt de micro helaas niets te doen (DI-box nodig?)
Afbeelding

Thuis had ik nog een ibanez liggen waarin een niet-origineel precision element zat. Aangezien die bas nu toch niet in werkende staat is, heb ik het element(hier ooit als fender element geïdentificeerd) eruit gesloopt. Na een dagje in het atelier gewerkt te hebben aan een houten bevestigingsplaatje dat je achteraf nauwelijks meer ziet. Moest ik nog een bedenken hoe ik het plaatje aan de bas vast zou maken. Dit is niet zo elegant gebeurd (ik hoop het in de toekomst te verbeteren).

Afbeelding

de jack is met hotglue aan de achterkant bevestigd, maar wordt waarschijnlijk nog verplaatst naar een iets praktischere plaats.
Afbeelding

en nu de bevestiging aan de bas:
een plaatje mdf heb ik met enkele drupjes secondelijm aan het plaatje bevestigd.
Om de gewilde afstand te krijgen heb ik hierop een stukje foam gelijmd met warmtelijm, en dit dan weer met warmtelijm aan de achterkant van de bas bevestigd.
De warmtelijm is vrij stevig, pakt direct en is achteraf makkelijk te verwijderen :)

Afbeelding
:shock:
Plaats reactie