Custom Paint

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Insomniabass
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 sep 2005, 11:27

Custom Paint

Bericht door Insomniabass »

Goed idee om een Samick Precision Bass te custom-verven??
vind m tamelijk saai (zwart op zwart) en wil wel weer eens iets anders.
heeft iemand enig idee hiervoor, zit zelf te denken om ook de hele slagplaat de veranderen, kleiner snijden ofzo, een apart model.
ga er uiteraard ook Fender elementen inzetten, das vast een hele vooruitgang.
Don't Sleep Make Music.
Insomnia - the band
Samick P-bass, ja ik weet het, het is tijd voor wat beters.. misschien toch maar een baantje zoeken.
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

ik heb ook een samick P. niet dat ik er nog wel eens op speel, maar ik heb er wel eentje. je kan de hals als tremolo gebruiken, zo slap is het ding... ik ben wel benieuwd hoeveel het scheelt om er andere elementen in te zetten, keep us updated!
en voor het beschilderen: ik denk dat je het ding niet zo veel kwaad kan doen, zolang je de hals met rust laat kan je lekker te keer gaan. een vriend van me heeft een politiegitaar, inclusief blauwe en oranje strepen. hoor je niks van, ziet er wel erg leuk uit :)
Tokai hardpuncher, Jap Fender '62RI P-bas, Bass Big Muff, Maxon OD-9, Trace Elliot V-type V4, Aguilar GS412.
captain, your ship is sinking.
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22183
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Wat wil je? Eén kleur egaal, een plaatje, streepjes? Met spuiten krijg je vaak het mooiste resultaat. Bij een simpel Samickje zal het inderdaad niks uitmaken qua geluid. Ook niet qua waarde, voor zover aanwezig. :lol:
Insomniabass
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 sep 2005, 11:27

Bericht door Insomniabass »

haha daar heb je gelijk in, duur was ie niet :P
ik zal de ideeen hier op het forum plaatsen, voor zover mogelijk.
het is vast ook geen probleem om op de een of andere manier de schoefgaten van de slagplaat op te vullen met iets, vloeibaar hout ofzo, want ik wil een speciale vorm slagplaat maken, zagen of zoiets.
jullie horen het..
Don't Sleep Make Music.
Insomnia - the band
Samick P-bass, ja ik weet het, het is tijd voor wat beters.. misschien toch maar een baantje zoeken.
Insomniabass
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 sep 2005, 11:27

Bericht door Insomniabass »

Ach ja, ik heb voorlopig geen geld voor een hele nieuwe aangezien mijn band het geld samenvoegt om een redelijke zanginstallatie te kopen.
maar dit leek me een goed idee.
dat van die hals-tremolo is helemaal correct, niet dat het echt de bedoeling is, maar dat kan met een Fender Jazz ook (weet ik uit ervaring)
dus dat maakt niet zo veel uit, hoewel het wel iets makkelijker gaat
als iemand nog een leuk ideetje heeft voor deze bas dan hoor ik het of mogen ontwerpen hier uiteraard geplaatst worden!
(zolang er geen copyrights op het design zitten:P).
Een voordeel van zo'n goedkope bas is dat je het je minder aan je hart krijgt als je flink aan het rocken bent en hij vliegt een rondje om je schouder, want ach wat is 150 euro nou :P
moet je proberen met een flinke custom Warwick ofzo :P
Ben ook van plan om misschien een andere bridge te kopen, maar als het totaalbedrag te hoog is koop ik waarschijnlijk toch maar een nieuwe..
Hoewel dit wel cool is natuurlijk
Don't Sleep Make Music.
Insomnia - the band
Samick P-bass, ja ik weet het, het is tijd voor wat beters.. misschien toch maar een baantje zoeken.
Gebruikersavatar
Zwieke
Berichten: 705
Lid geworden op: 13 jul 2005, 16:58

Bericht door Zwieke »

Insomniabass schreef: (zolang er geen copyrights op het design zitten:P)
op elk design zit copyright :roll:
Dirty Bastards
Peavey Tmax Head | Glockenklang Duo Light cab
EHX Big Muff | EHX Octave Multiplexer | MXR Dyna Comp | Korg DT-10
OLP MM2 | Richwood Jazz met Seymour Duncan pups
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Bericht door Abathur »

Zwieke schreef:
Insomniabass schreef: (zolang er geen copyrights op het design zitten:P)
op elk design zit copyright :roll:
De beste jongen bedoeld hoogstwaarschijnlijk copyright waarvan de eigenaar er ook echt aanspraak op wil maken :roll:


Je kan die gaten prima vullen met plamuur en afschuren. Ik zou sowieso wel alle oude verf eraf schuren voor je de nieuwe erop doet... dat geeft een strakker resultaat :)
Plaats reactie