leeft het zelf bouwen van een bas wel onder "ons"

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
antilogicbass
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 dec 2003, 18:01

leeft het zelf bouwen van een bas wel onder "ons"

Bericht door antilogicbass »

ik ben nu al een week aan het knutselen aan een eigen bass, en ik vind het super werk, maar volgens mijn leeft dit thema niet echt onder de bassisten hier.. of ligt dat aan mij?

laat je horen, en post wat foto's van eigen mod's en projecten!!
Insane in da brain


- Ibanez roadstar II
- Zelfbouw

- Hartke HA 3500
- Hartke VX 410
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22183
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Daar is een heel nieuw subforum voor. Maar een gallery daarin zou wel leuk zijn, als het alleen een gallery wordt, zonder een hoog bejaard-prostituee gehalte.
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Ik ben wat spullen aan het verzamelen om mijn Ibanez Jazz Bass te upgraden. Een j-retro is onderweg en ik ben nog bezig om Dimarzio Ultrajazz elementen aan te schaffen. Lijkt mij een goede combi, overigens. Oja, later eventueel een Badass erop, maar daar ben ik nog niet zeker van. Voor de rest laat ik 'm origineel omdat het wel een bas is uit '76 dus zonde om die ook nog te gaan refinishen.
Darell
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 dec 2004, 07:21

Bericht door Darell »

wat zonde! naja dat is mijn mening dan..ik zou hem gewoon orgineel laten als ik jou was..
Fame Baphomet Blond 4
Squier P-Bass
Stagg BC300L
Zelfbouw fretless

Trace Elliot V-Type
Ashdown ABM410

MXR M-80
Samson Stage 5 Wireless
Gebruikersavatar
antilogicbass
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 dec 2003, 18:01

Bericht door antilogicbass »

RUIS schreef:Daar is een heel nieuw subforum voor. Maar een gallery daarin zou wel leuk zijn, als het alleen een gallery wordt, zonder een hoog bejaard-prostituee gehalte.
ja maar volgens mij word hier niet vaak in gekeken..
iig is hier nog geen foto topic
een maken???
Insane in da brain


- Ibanez roadstar II
- Zelfbouw

- Hartke HA 3500
- Hartke VX 410
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22183
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Done!
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Darell schreef:wat zonde! naja dat is mijn mening dan..ik zou hem gewoon orgineel laten als ik jou was..
Ik bouw 'm zo om dat ik 'm ook weer origineel kan maken. Ik ga 'm niet refinishen ofzo en ik ga er ook niet in zagen. De onderdelen die ik erin bouw, kan ik (als ik 'm aan iemand verkoop ofzo) die onderdelen stoppen in een Jazz Bass zelfbouw project.
Darell
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 dec 2004, 07:21

Bericht door Darell »

ow okeej gelukkig! want het zou zonde zijn om zo'n mooi oud basje niet orgineel te laten
Fame Baphomet Blond 4
Squier P-Bass
Stagg BC300L
Zelfbouw fretless

Trace Elliot V-Type
Ashdown ABM410

MXR M-80
Samson Stage 5 Wireless
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Ik ben geen barbaar! :lol:
Darell
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 dec 2004, 07:21

Bericht door Darell »

lol :P
Fame Baphomet Blond 4
Squier P-Bass
Stagg BC300L
Zelfbouw fretless

Trace Elliot V-Type
Ashdown ABM410

MXR M-80
Samson Stage 5 Wireless
Gebruikersavatar
bassmeister H
Berichten: 97
Lid geworden op: 20 dec 2004, 20:03

Bericht door bassmeister H »

het is zeker iets wat ik in de toekomst nog eens wil doen, maar heb daar voorlopig helaas geen tijd, en geen geld voor.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

+1
En ik ben absoluut niet handig met zaag enzo... Als ik al naar een zaag kijk, moet ik al verband en pleisters gebruiken!!!
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Nee hoor, ik begin er niet aan.

Iemand die begint met bouwen (hoe leuk ook) die zal echt niet briljante bassen kunnen maken. Tegen de tijd dat dat wel lukt, zal je inmiddels vele malen meer geld hebben uitgegeven dat je een superbas kunt kopen. Bovendien zie ik mezelf ook niet zo mega precies zo'n ding in elkaar knutselen.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

+1
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
rael_kid
Berichten: 1731
Lid geworden op: 12 apr 2005, 17:32

Bericht door rael_kid »

Mijn grootste 'zelfbouw-project' tot nu toe is het ontfretten van m'n beginnersbas. Dit was wel leuk om te doen en ging ook wel. Ik vind het ook wel leuk om te lezen over mensen die zelf voor het eerst of voor de tweede keer helemaal zelf een bas maken. Maar ik denk dat ik er zelf niet aan zou beginnen. Ik net als de Teng en Squire niet zo nauwkeurig dat dat goed gaat lukken. Daarbij komt dat ik op dit moment erg tevreden ben met m'n MM Stingray. Ik zou in de toekomst misschien nog een mooie Jazz wil of een Rickenbacker willen maar voor de rest hoeft het niet zo speciaal van mij.
Ik vind het topic aangaande zelfbouw wel erg leerzaam trouwens, dat topic over die pots enzo, ik leer wel beter hoe dat nou allemaal werkt in m'n bas.
Plaats reactie