Len's linkerhandenduo

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

Len schreef:Nardix, kunt u zichzelf nader verklaren?
Onder de slagplaat kun je wat ruimte vrijmaken voor langere nagels, spijkers, inbussleutels, etc.
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Maar die bas ziet er wel super bruut uit Peet :shock:
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Peter

Bericht door Peter »

Leuke hybride he? :wink:
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Zeker
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Aangezien m'n EB projectje morgen toch naar een nieuwe eigenaar gaat zit ik te denken om van deze mockup serieus werk te maken;

Afbeelding

Waar de stringspacing op m'n precision voor geen meter uit kwam (zie vorige pagina) lijkt deze bas beter geschikt. Volgende week neem ik de bas nog even mee naar bandpractice in de originele staat. Als ik dan niet overtuigd ben ga ik waarschijnlijk deze pup erin lepelen :).

Doen of niet doen? Ik speel nog met de gedachte om de originele scpb te laten zitten en deze mudbucker op te schuiven tegen de hals aan maar ik vind dit qua looks mooier....
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7635
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

Len schreef:Aangezien m'n EB projectje morgen toch naar een nieuwe eigenaar gaat zit ik te denken om van deze mockup serieus werk te maken;

Afbeelding

Waar de stringspacing op m'n precision voor geen meter uit kwam (zie vorige pagina) lijkt deze bas beter geschikt. Volgende week neem ik de bas nog even mee naar bandpractice in de originele staat. Als ik dan niet overtuigd ben ga ik waarschijnlijk deze pup erin lepelen :).

Doen of niet doen? Ik speel nog met de gedachte om de originele scpb te laten zitten en deze mudbucker op te schuiven tegen de hals aan maar ik vind dit qua looks mooier....
Nu houd ik van ontzettend veel laag, dus ik zou de humbucker sowieso tegen de hals aanrammen, maar het staat denk ik toch een pak bruter als je dan op de normale plek ook nog de scpb zet!
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Niet doen. Dat ding gewoon ruilen met mijn witte Jazz.

:mrgreen:
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Argh :mrgreen:
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

In argh zit ook een A. Evenals in ja.
Ik zie het dus als een ja. :mrgreen:
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Tussendoor-projectje (was inmiddels een tienjarenplan): pedalboard!

Afbeelding

Layout bepalen op uitgezaagd hardboard, dat viel niet mee. Ik wil het pedalboard namelijk zowel voor gitaar als bas interessant maken. De uitsparing voor de wah staat in ieder geval vast.

Afbeelding

Hardboard zwart gemaakt en overig zaagwerk gedaan, wat een kutwerkje. Ben uiteindelijk een verstekbakje gaan halen die ik ook nagenoeg aan gort heb gezaagd :facepalm: . Hoop gepuzzel om maximale hoogtes uit te rekenen en het tegelijkertijd zo netjes mogelijk te houden.

Afbeelding

Layout ondersteboven. Een balk van het onderste stuk (de eerste etage) zat op dit moment al in de koffer zelf gemonteerd. Er is genoeg ruimte om evt. nog kabels onder te trekken. Ik monteer de etages slechts gedeeltelijk in de koffer om ze mocht het nodig zijn zonder al te veel moeite open te kunnen maken.

Afbeelding

In de zwarte hardboard platen kan ik dus nog gaatjes boren voor bijv voeding en die kunnen dan hier onderdoor. Maar daarvoor moet de layout eigenlijk zo goed mogelijk op slot staan.

Afbeelding

Toch nog maar een paar extra blokjes hout onder de 2de etage gezet voor betere stabiliteit. 2 voedingen gaan met velcro vast.

Afbeelding

Kitten approves! Het wordt nu vrij donker dus binnenkort weer verder. Tussentijdse mockup:

Afbeelding

To do:

- plateau's volplakken met velcro en dit extra vasttacken

- ook velcro op de pedalen zelf

- deksel beplakken met zacht flightcasemateriaal

- jackpluggen aan de zijkant v/d kist inbouwen

- alles aansluiten :)

Conclusie so far; qua kosten had ik eigenlijk net zo goed een pedaltrain kunnen kopen (met softcase). Deze flightcase (een showmaster 48) is wel fijner qua bescherming maar wel ook een stuk zwaarder met heel het binnenwerk en minder makkelijk toegankelijk. Waar ik nog het meest van baal is dat ik er geen stekkerblok in heb kunnen bouwen, daarvoor moest ik teveel pedalen op offeren. Die 'bungelt' er dus los in op de pedalen als 'ie dicht zit. Maar daar kan ik mee leven. Dusver eigenlijk wel tevreden :).
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

En knutselen is veel leuker dan iets kan en klaars kopen. Dus.
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Leuk; als het lukt wel ja! Ik heb mijn topictitel weer eer aangedaan.

Het tacken lukte wel aardig.....

Afbeelding

....dacht ik dus :facepalm:. Daar heb ik nog wat lagen duct tape en flightcase-schuimspul overheen gelegd zodat ik niet in zo'n akelig nietje grijp.

Afbeelding

Kabeltjes uit het voedingblok ook maar vastgetaped mocht ik daar een keer te hard aan trekken. Zodra het 2de plateau hier bovenop gaat kan ik hier namelijk lastig bij. Een zeldzaam helder knutselmoment. Ook 2 jackpluggen ingebouwd aan de zijkant, netjesch!

Afbeelding

Toen begon het snoeren, dat viel toch tegen. De voedingsblokken blokkeren eigenlijk al het snoerverkeer wat ik daaronder weg had willen werken. Gaten boren in de plateaus zie ik niet zitten ivm wisselende bezetting en omdat ik het nogal volgepropt heb is ook daar niet echt fijn de ruimte voor. Alsnog een slordige bedoeling jammer genoeg, maar dat komt ook omdat bedieningsgemak en logische plaatsing van de signalchain niet samen willen werken. Het werkt allemaal wel gelukkig en de boel is gebypassed stiller dan verwacht :).

Afbeelding

Toch 2 tegenslagen;

1. Het klittenband onder de pedalen laat los. Zelfs na opnieuw vastplakken met secondelijm. Grrrrrr het zal wel weer een user-error zijn (misschien de bodems moeten ontvetten? ookal waren het nieuwe pedalen) maar op zo'n moment heb ik liever een boss bcb60 ofzo. Als ik de pedalen nu losmaak blijft het waarschijnlijk aan het board plakken. :evil: :evil: :evil:

2. Ik kom terug op het idee dat ik er zowel voor gitaar als bas interessant wil maken. Zodoende ga ik deze opstelling toch nog versimpelen voor bas en uit elkaar trekken met waarschijnlijk een aparte plank voor gitaar. TO BE CONTINUED dus...

Om positief te eindigen; zo'n kleine zee aan pedaaltjes werk wel te gek :D. De tijd vliegt tijdens eindeloos combinaties uit te proberen :).
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Terug naar m'n telebas projectje, deze week van RUIS nog een 2de gotoh mudbucker overgenomen. Ik ben steeds meer op deze bas gaan spelen, moest even een maandje door de kersverse klank van een setje chromes bijten maar inmiddels met wat spul bij de brug klinkt 'ie superlekker en voldoet het huidige element eigenlijk prima.

Optie 1 zou dus een leuke aanvulling zijn maar wordt voor het brugelement tricky betreft de stringspacing. Qua looks? Meh.

Afbeelding

Optie 2 voegt waarschijnlijk wat laag toe en ziet er wel gaaf uit, beetje epiphone rumblekatterig

Afbeelding

Optie 3 is meer omdat dat ook gewoon een optie is alhoewel hier ook weer stringspacing een issue... maar klankwijs uiteraard interessant.

Afbeelding

3 op een rij zou eigenlijk leuker zijn :mrgreen: Voorlopig ga ik er nog maar niet in hakken. Ook mede dat allebei de elementen maar 2K aangeven op m'n multimeter, wat me erg weinig lijkt? Op dezelfde meter krijg ik 10.3 voor een EB-3 brugpupje en 7.4 en 8.8 voor jazz elementen. Op fora lees ik dat het te maken heeft met dikker draad waar die mee gewonden is. Iemand een idee?
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Optie drie!

Ik zou me niet al te veel zorgen maken over die stringspacing.

Op mijn eigen bouwsel Les Paul Bass heb ik daar totaal geen last van.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7635
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

Optie 1 of 2 wat mij betreft! :jaaaaa: :jaaaaa:
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Plaats reactie