Bernardduur's werkkamer...... ik leef nog

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Zo, ik ga van het weekend maar eens wat toevoegen hier........ loop door mn nieuwe baan wat achter.

Leuk additie; Darkglass heeft me gevraagd om voor ze te komen werken om circuits te bedenken en te testen......... absoluut te weinig tijd voor, maar ik vind het leuk om het terug te horen. Het contact kwam omdat ik een van hun pedalen had gereversed engineered, terwijl ze hiertegen wel maatregelen hadden genomen.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Lijkt me toch een unieke kans....
Maar misschien trekt Finland je niet....

Electro Harmonix es proberen?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Haico

Bericht door Haico »

Oh WoW!
Gebruikersavatar
Barrybarian
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jan 2013, 09:57

Bericht door Barrybarian »

Wow.. wel een mooi aanbod. Was dat toevallig mijn vintage microtubes :D Dat ding klinkt in elk geval weer als een klok. Nogmaals bedankt!!
Het hoeft niet mooi... als het maar hard gaat
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Barrybarian schreef:Wow.. wel een mooi aanbod. Was dat toevallig mijn vintage microtubes :D Dat ding klinkt in elk geval weer als een klok. Nogmaals bedankt!!
Yep!

En FInland? Ik heb er een jaar gewoond, dus dat is geen probleem :)
Gebruikersavatar
Pueblo
Berichten: 1626
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:34

Bericht door Pueblo »

Klinkt tof!
jammer dat je er geen tijd voor hebt.
:shock:
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

DSCF5328.jpg
Ideaal, een ground loop isolation box. De unit maar gelijk ingepakt in ductape zodat de behuizing ook geen loop kan maken!

Ik heb nu een aantal coole oude effecten op de kop getikt met een AC snoer........ dit apparaatje is dan erg nodig!!
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

DSCF5326.jpg
DSCF5329.jpg
DSCF5330.jpg
Opgehaald bij Chris90 tijdens een micromeet!

Te gekke solid state amp. Klinkt erg tube like zonder te fel te worden in het tophoog. Rola speaker uit '63, potmeters echter uit '74 (dus rond '74 gemaakt).

Maar waar ik eigenlijk voor ging was de Quadra Sound Blender; zoek maar eens op de QSB-II en je ziet dat mensen op eBay er veel geld voor overhebben.........

(en eigenlijk is het maar een multi tremolo, maar toch.....)
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Afbeelding

Zoeen wel eens gezien?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Lijkt op een voetschakelaar
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1462
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Lijkt heel veel op de tremelo-kanaal-switch van mijn Vox AC30. Die zit er aan vast (dus ik kan de kabel niet unpluggen) maar ik weet niet of hij origineel is. Ik denk dat ik hem maar eens afknip want ik gebruik die tremelo toch niet.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Bij mij is de hele boel verbouwd denk ik. Heb inmiddels gezien dat deze plastic behuizing ook door Session en Marshall is gebruikt... Ook is er een jack ingang gemaakt. Maar is daarmee niet meer origineel. Om het lampje te laten werken moet er een batterijtje in. Ruk...
De voetschakelaar die ik er voor had liggen (om reverb en tremolo te schakelen) meet niet door. Dus die schakelaar is waarschijnlijk defect. Dus het ligt even stil Ik kan waarschijnlijk beter een complete pedal scoren i.p.v. een nieuwe schakelaar ergens te halen/bestellen... hmmm...

En... ga je nog naar Finland?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Zou jij een phaser kunnen maken met een rolletje in de case? Zodat je met je voet over het rolletje kan rollen om de snelheid te beinvloeden?

Zo'n rolletje die je wel op keyboards tegenkomt om de pitch te verhogen en verlagen?

Afbeelding

Afbeelding
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Das toch niet veel werk? Het is een weerstand dus je zou alle functies met een weerstand moeten kunnen vervangen......
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1462
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

image.jpg
Zoiets? Bestond al in de seventies! Nou A) er één zien te vinden en B) je spaarvarken uitknijpen :D
Plaats reactie