Bernardduur's werkkamer...... ik leef nog

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Jack

Bericht door Jack »

Rogier met een eigen shop in dit hoekje, :yes:
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Oh, Ehm, liever niet..... Doe ik wel via de privé mail..... Dus als het kan liever niet vanuit de commercie denken
Jack

Bericht door Jack »

je neemt me te serieus.. :wink:
Gebruikersavatar
matsjuw
Berichten: 1592
Lid geworden op: 15 nov 2010, 18:48

Bericht door matsjuw »

Ik kan anders niet wachten op mijn rogier pedaal! :kwijl:
MM Stingray 4
FMC 2128 NEO
Sound City "Model T modded"
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Jack schreef:je neemt me te serieus.. :wink:
Beter te serieus dan niet serieus genoeg...... :-)
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

RUIS schreef:AB-test met soundclipje svp? Iets van een Vox of CryBaby vergelijken met jouw creatie?
Alstu!

Een Crybaby JH-1:
JH1.mp3
(521.23 KiB) 89 keer gedownload
En mn BW-1:
BW-1.mp3
(489.8 KiB) 77 keer gedownload
Merk dat de volumes niet helemaal OK zijn maar ja.........
Opgenomen met mn 'Banned' jazz bas, BassKing en een Dunlop JH-1 / mn TAAS BW-1

Enjoy!

In de BW-1 clip zit een deel normale wah en een deel bassiest wah
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

Ik heb de eer gehad dat studentenkamertje te mogen bewonderen. 't Is echt impressionant hoeveel daar bij mekaar staat. Rogier heeft amper plaats om te slapen :)
Ca c'est moi: CLIQUE
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Blackadder schreef:Ik heb de eer gehad dat studentenkamertje te mogen bewonderen. 't Is echt impressionant hoeveel daar bij mekaar staat. Rogier heeft amper plaats om te slapen :)
Valt ook wel weer mee hoor...........

:D
Gebruikersavatar
Ebgplegt
Berichten: 994
Lid geworden op: 22 mei 2011, 17:39

Bericht door Ebgplegt »

Meeer pics!

Picspicspicspicspics :jaaaaa:
'78 MM Stingray Sunburst
'79 MM Stingray Sunburst
'79 MM Stingray Black
'79 MM Stingray Mocha
'79 MM Sabre Alpine white
'00 EBMM Stingray Black
'08 EBMM Stingray Sequoia Gold Limited Edition
'12 EBMM Stingray Classic Gilded White Limited Edition
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

Ja, 't kan zijn dat het in m'n verbeelding wat meer versterkers en pedalen en het kamertje wat kleiner geworden is. :)
Ca c'est moi: CLIQUE
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Blackadder schreef:Ja, 't kan zijn dat het in m'n verbeelding wat meer versterkers en pedalen en het kamertje wat kleiner geworden is. :)
:)

Staat nu een Ampeg stack hier die flink wat ruimte inneemt :D
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

Hola, altijd leuk! Wat voor een is het?
Ca c'est moi: CLIQUE
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

VL1002; gitaar amp met flink wat gain
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

Nooit van gehoord, maar na wat googlen lijkt me dat inderdaad een vrij grote knaap! Is 't eentje ter reparatie (waarschijnlijk?) of toch eigen materiaal?
Ca c'est moi: CLIQUE
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

2012-04-03 13.52.01.jpg
2012-04-03 13.52.01.jpg (63.6 KiB) 1300 keer bekeken
Zeker een grote jongen; preamp 1 is een Fender achtige preamp met een extra gain stage zodat hij al lekker kan ronken...... preamp 2 is meer een Marshall JCM800 preamp met een extra gainstage dus die ronkt hard!!!

Kwam hier een tijdje geleden voor het eerst met 'aparte' problemen; tijdens optredens viel het geluid steeds weg. Ik had sindsdien veel moeite om de oorzaak hiervan op te lossen en heb er veel aan gewerkt maar iedere keer als hij hem live gebruikte viel het geluid weg terwijl hij in de shop geen klachten had............

Deze amps zijn bekend om hun slechte bekabeling...... veel van de kabels zitten via een soort ribbon kabel systeem met elkaar verbonden. Het grote minpunt hierbij zijn de stekkers: veel stekkkers smelten oiv de hitte en de stroom die erdoorheen loopt. Ik heb dus de meeste stekkers vervangen op de cruciale plaatsen en de overige stekkers nagemeten / nagelopen. Verder is op de eindbuizen de aarde snel aan het zweven door de roest die hier snel kan ontstaan........ dus ik heb ze allemaal aan 1 vaste aarde vastgezet. Tenslotte de in en outputs vervangen (slechte kwaliteit), de FX loop en de reverb gebypasst en de lampjes verwijderd maar helaas, met dezelfde klachten kwam ze terug.........

Wat bleek:
Een van de stekkers die niet slecht doormeette en geen speling had had dus wel speling. In de shop testte ik de amps bijna altijd op de kop; dan kun je gemakkelijk bij de bedrading en kun je dingen nameten. Maar als de amp op de kop stond drukte de stekker oiv de zwaartekracht de stekker steviger tegen de pinnen aan........ Als ik dan de (warme) amp weer normaal zette en hem een duurtest gaf was door de warmte de pinnen + stekker uitgezet en kon je zonder problemen spelen...........

Totdat ik hem uit pure frustratie eens normaal liet spelen zonder op te warmen op de kop en het probleem snel ontstond. De stekker zakte ahw door de zwaartekracht en het dreunen van de amp een heel klein beetje uit de socket....... Nu heb ik overige stekkers allemaal vastgesoldeerd en voila, sindsdien geen klachten meer :)

Nu staat ze hier omdat de FX loop weer aangesloten moet worden (wilde hem nu toch maar eens gaan proberen) en omdat de speaker kast gerewired moest worden (was door de vorige eigenaar op stock 4 ohm gezet); nu is de speakerkast 16 ohm (bij 1 input in gebruik) en 2x 8 ohm als je 2 inputs gebruikt.

Op bas is deze amp niet echt lekker........ is teveel gericht op gitaar en dat hoor je. Veel overdrive, weinig echt clean. En de 2e preamp heeft teveel gain voor de bas waardoor je alleen maar hoog modder overhoudt :)
Plaats reactie