intonatie

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Andries
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 mei 2011, 21:06

intonatie

Bericht door Andries »

Hallo,

zoals te verwachten geeft de bas geen problemen, maar zijn jaloerse kleine zusje daarentegen....

Na lang de gitaar in de kast te laten staan pakte ik hem vandaag weer op, en wou hem intoneren. De noten gespeeld op de 12de fret waren te hoog, en dus moesten de zadels naar achter. Eenmaal helemaal achteraan, zijn de noten nog steeds veel te hoog. De nek wat vlakker gezet, maar nog steeds zijn de noten op de 12de fret veel te hoog.

Het gaat om een affinity squier strat (daar heb je het al natuurlijk :roll: ). Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen, wat doe ik verkeerd? Ondanks dat het een stuk brandhout is mag je toch verwachten dat je voor 200 euro een intoneerbaar stuk brandhout krijgt.


Andries
Jack

Bericht door Jack »

Verkeerde topic,,,
Moet in DHZ, en daar zitten mensen die jou ondanks dat het een verkeerd instrument is voor dit forum, wel antwoord, kunnen en willen geven

Ik kan dat niet, want ik bemoei me niet met die dingen.. :wink:
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

Ik heb eens een Les Paul (*kuch* Hondo *kuch*) gitaar gehad en daar zat de brug gewoon niet op de juiste plek. Dan krijg je'm nooit geïntoneerd.
Meet de afstand topkam - 12de fret eens en vergelijk dat met de afstand brugzadel - 12de fret. Dat moet nagenoeg gelijk zijn.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

als de snaren erg oud zijn, dan is het vrijwel onmogelijk om de intonatie goed te krijgen.
zet er eens een goedkoop maar nieuw setje snaren op zou ik zeggen.
Andries
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 mei 2011, 21:06

Bericht door Andries »

inderdaad verkeerd geplaatst, verkeerde soort techniek.....

De afstand 12de fret - topkam is inderdaad nagenoeg gelijk aan de afstand 12de fret - zadels. Volgende week nieuwe snaren halen en dan weten we meer!
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

...en zitten we meteen in de juiste DHZ-afdeling..- Hans58
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie