Padawatje's prutspogingen en probeersels

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15133
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

dunic schreef:snaren?
Goeie ! Die heb ik nog wel liggen :wink:
dunic schreef: hoe ga je die controlplate maken?
Voorlopig gewoon uit een restje aluminium of kunststof, denk ik. Nadien eens nadenken of ik een standaard jazz-controlplate wil of er mijn eigen ontwerp van ga maken en hoeveel gaten er precies in moeten (stacked pots of VVT, al dan niet switches voor piclup selectie of series/parallel, ...).
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

neckplate heb ik nog wel een paar liggen, evt jazz control plate ook
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15133
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Hajvb schreef:Ga je de kop van de hals nog in Telecaster style veranderen?
Ik heb deze week een template op het wwweb gevonden die perfect past, dus ja.

Trouwens nog twee vraagjes ivm met de hals :
  • Omdat het een linkshandige hals is, zitten de side-dots natuurlijk aan de onderkant. Ik kan er gewoon stipjes opzetten met verf of stift of zo, maar wil het liever wat professioneler aanpakken :mrgreen: Van wat worden die dingen doorgaans op een maple hals gemaakt , Kunststof, donker hout, ... ?
  • Ik zou de hals graag opnieuw lakken, maar dan in een licht verkleurde tint. Blijkbaar is hoogglans transparante alkyd lak al enigszins gelig, zou ik dat ervoor kunnen gebruiken ? Of eerst een vergeeld kleurlaagje erop en dan pas een transparante lak ?
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

De stipjes zijn van kunststof en koop je als een staafje. Die koop je bij guitar-parts.nl. In mijn DHZ-topic staat een verslagje van hoe ik ze toen geplaatst heb...
Laatst gewijzigd door Dennizz op 01 sep 2012, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15133
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Ik wou net zelf zeggen: "Laat maar, ik heb het al gevonden." :lol:
Maar bedankt hoor, ik ga zeker eens in je topic kijken.
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

Haha, TF heeft ze inderdaad ook :D
Ik heb net mijn bovenstaande post aangepast: linkje toegevoegd. Gaat op de aaifoon altijd wat omslachtig en traag.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15133
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Dennizz schreef:Ik heb net mijn bovenstaande post aangepast: linkje toegevoegd.
En ook die had ik ondertussen al gevonden :mrgreen: Ik ben duidelijk sneller dan je iPhone :dance:
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

:lol:
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15133
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Ondertussen zijn we 7 maanden verder, zie ik :oops:

Maar gisteren is er eindelijk weer wat schot in de zaak gekomen ! :)

Afbeelding

Stay tuned ... :wink:
schorrebass
Berichten: 698
Lid geworden op: 09 nov 2007, 19:08

Bericht door schorrebass »

Afgestemd :thumbsup:
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15133
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Chronisch tijdstekort, dus de werken schieten maar heel traag op ... :roll:

Ik moest een manier vinden om het gat van de brugpickup in de jazzbody onzichtbaar weg te werken. Daarom heb ik een rechthoekje rond de cavity laten frezen, waar ik een stukje multiplex van 5mm ga lijmen.
Omdat de hals die ik heb een erg vreemde mensuur van 33" heeft, moest de brug naar voor komen en moest ik dus ook een nieuw gat boren voor de aarde draad. Omdat ik niet zo'n lange boor heb, dacht ik het slim op te lossen: boren van onder de nieuwe brugpositie naar de achterste pickup cavity en verbinden met het bestaande gat naar de control cavity met een plastic buisje, waar ik daarna een draadje door kan trekken 8)

Afbeelding

Plaatje erin lijmen. Gat voor de halshumbucker is ook al gefreesd.
Afbeelding

Dat is goed gelukt. Ik heb er al een laagje polyester hars op gezet om de naden van het plaatje en de gaten van de originele brug te verdoezelen en dat ziet er al redelijk goed uit. Nu afwerken met fijnplamuur. Deze week ook nog eens ergens een bestelling plaatsen voor wat klein spul (voornamelijk schroefjes) en dan kan ik eindelijk aan de assemblage beginnen.
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Het gaat dan toch eindelijk er van komen !
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15133
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

... en toen besloot ik om mijn vingers in een zaagmachine te steken en lag het werk weer enkele maanden stil :facepalm:

Spelen lukt nog steeds niet goed, maar klussen eigenlijk wel en de meeting komt er aan, dus heb ik het projectje maar terug opgepikt.

Done so far:
  • cavity voor brugelement opgevuld en nieuwe cavity voor humbucker aan de hals gefreesd
  • brug verplaatst om de afwijkende mensuur van de hals te compenseren
  • headstock verzaagd naar telecaster model
  • tijdelijk custom slagplaatje gemaakt
  • alvast even de humbucker gemonteerd omdat daar nog draadjes met een jack en potmeters aanhingen (maar er komt geen geluid uit :( )
Snelle onscherpe foto
Afbeelding

To do's :
  • brug lijkt niet goed uitgelijnd, die moet er dus weer af, gaten opvullen en nieuwe boren en ik denk ook dat er een flinke shim onder de hiel van de hals mag
  • slagplaatje afwerken en gaatje voor de single coil pickup maken
  • sidedots aanbrengen en hals lakken en op zoek gaan naar een nieuwe topkam, want deze is aan vervanging toe
  • body in een mooi nieuw kleurtje lakken
  • op zoek gaan naar een geschikt wiring schema (wil eigenlijk ook nog wel een serie/parallel schakelaar voor de humbucker) en eventueel ook andere potmeters en condensator en op de meeting op zoek gaan naar een brave ziel die het geheel aan elkaar wil solderen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door padawatje op 25 okt 2013, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Als deze af is word ie echt kapot gaaf :shock:
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Solderen kan ik wel... Maar waar woont U? Ah.... Antwerpen, Stavenisse.... Tsja... Toch redelijk ver...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie