amplifier verluideren

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
pjvke
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 nov 2005, 13:03

amplifier verluideren

Bericht door pjvke »

Ik heb een 50 w amp van laney maar hij kan juist nie boven een drum :( en dat zou ik wel graag hebben hoe zou ik dat kunnen doen.


greetz pjvke
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22183
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Een extra cab zou iets kunnen helpen, en anders moet je op zoek naar een hardere amp of een zachtere drummer.
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

Misschien zou je wat meer moeten vertellen over de versterker, dan kunnen we ook wat meer suggesties geven.

Een compressor in de FX-loop wil ook nog wel eens helpen, maar niet iedereen houdt er van.
pjvke
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 nov 2005, 13:03

Bericht door pjvke »

Waar kan je een compressor halen voor in de FX-loop
:oops: :) [/b]
Gebruikersavatar
Trigger
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 dec 2003, 16:04

Bericht door Trigger »

Een versterker van 50 watt met een extra cab zal nog steeds niet boven de drums uitkomen. De versterker blijft natuurlijk maar 50 watt, je hebt hoogstens wat meer spreiding. Bovendien maakt een compressor als boost je sound er niet bepaald mooier op.
Het geld wat je daarin zou investeren kun je beter alvast apart leggen voor een andere versterker, gebruik je deze daarna om thuis te spelen ofzo.
https://www.blackbottleriot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (guitar)
https://www.myspace.com/mellotones" onclick="window.open(this.href);return false; (bass)
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Ik ben het wel met Trigger eens. Feit is dat 50 Watt veel te weinig is en 50 Watt blijft 50 Watt, hoeveel cabs je er ook aanhangt. Over het algemeen moet je stellen dat 100 Watt minimaal is en je nog beter richting de 200 kan gaan. Ligt ook aan de bandsetting (wat voor muziek, hoe hard spelen de anderen etc.).
Gebruikersavatar
andy
Berichten: 938
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:56

Bericht door andy »

met een eq pedaaltje zou je je geluid tog een heel klein beetje kunnen boosten ?
doe dan gelijk 10 eq pedaaltjes achter elkaar en laat ze allemaal het geluid boosten :lol:
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1654
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Bericht door Rodi »

Een versterker gaat nooit harder als zijn max.

Daar kan je met pedaaltjes die het volume boosten niets aan veranderen.

Wat je wel met een eq kan doen is al het laag onder de 80Hz eruit draaien. En het midden wat boosten. Dan krijg je een (bijna irritante) penetrante toon die bovendien niet zo heftig voor je versterker is. Als gevolg kan je dan een stuk meer herrie maken.

Ik weet het klinkt niet mooi, maar het heeft mij een keer met een 60w combootje uit de brand geholpen. I.p.v. dat ik een lekker klinkend geluid had en bijna niet te horen was, klonk ik nu matig maar wel duidelijk en ik kon hard genoeg...het was een compromis.
Gebruikersavatar
samuel
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 aug 2005, 13:02

Bericht door samuel »

Ik heb een keer mijn buis (voorversterker) moeten vervangen. die is toen vervangen van sovtek naar een mesa boogie.
Het volume was toen ook een stukkie harder tot mijn verbasing.
pjvke
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 nov 2005, 13:03

domme vraag

Bericht door pjvke »

waar kan je een goed eq pedaal halen en wat is de ko^stprijs
Gebruikersavatar
andy
Berichten: 938
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:56

Bericht door andy »

bij mij
en ik weet niet wat ik er voor ga vragen
ik heb hier nl een BOSS GEB-7 liggen alleen ik gebruik hem nooit meer ..
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Ik wil niemand hier in de wielen rijden maar EQ's, compressors en andere spullen blijven lapmiddelen...50W Bas is gewoon erg weinig voor een band situatie; zeker als je ook nog eens een drummer hebt die hard mept. Ik heb vroegah zelf ook zo aangemodderd en dat werkt gewoon echt niet.

Ga voor iets zwaarders; dat hoeft niet gelijk de hele wereld te kosten.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1654
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Bericht door Rodi »

Americanidiot:Exactly my point!

Helaas heb ik nog steeds maar dat kleine bascombootje(Hartke B60, 60w amp met 12"speaker) en heb 1 december een optreden waar ik met mijn eigen combo mijn bas moet versterken. Gelukkig is het een huiskameroptreden :lol:

Maar toch heb ik de vrees dat het beestje dit niet gaat trekken en ik dus weer met een kutgeluid moet gaan spelen om nog enigzins hoorbaar te zijn.(en daarmee bedoel ik dus: geen laag en errug veel midden/laagmidden, kortom zo´n nasaal bastoontje wat niet duwt)
Plaats reactie