blablas DHZ gedoe

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

BasSas schreef:sommige zeggen dat het een lastig houtsoort is om mee te werken
Dat zeggen veel mensen ook van wenge, laat dat nou net mijn favoriete hout zijn om te bewerken.
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Alleen wel zorgen dat je geen Wengé splinters in je vingers krijgt. Het is giftig hout.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Bijna alle hout is in meer of mindere mate giftig.
Wenge splinters zijn om een andere reden lastig, als je ze er uit haalt breken ze af en blijft er alsnog hout achter, wat dan kan gaan ontsteken.
Ik heb daar gelukkig weinig last van, en heb een paar goeie pincetten en injectienaalden bij de hand om ze er goed uit te kunnen halen, injectienaalden zijn perfect om splinters te verwijderen omdat ze netjes aangeslepen zijn, hierdoor kun je er ook (voorzichtig) mee snijden.
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

blablas schreef:Bijna alle hout is in meer of mindere mate giftig.
Wenge splinters zijn om een andere reden lastig, als je ze er uit haalt breken ze af en blijft er alsnog hout achter, wat dan kan gaan ontsteken.
Ik heb daar gelukkig weinig last van, en heb een paar goeie pincetten en injectienaalden bij de hand om ze er goed uit te kunnen halen, injectienaalden zijn perfect om splinters te verwijderen omdat ze netjes aangeslepen zijn, hierdoor kun je er ook (voorzichtig) mee snijden.
Ik heb een paar dagen terug mijn echtgenote nog met een pincetje een wengé splintertje uit mijn vinger laten halen.
Ik kon niet eens zien van welke kant dat splintertje er in was zo klein was het (en zo kippig ben ik).
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

blablas schreef:Mijn 2e cheapo AliExpress F(ake)ender Jazz Bass V.
Afbeelding
En de laatste aanpassing op z'n plaats, tort pickguard.
Afbeelding
Die goud kleurige was niet lelijk maar dit is wat ik voor ogen had toen ik er aan begon.

Missie geslaagd, speelt nu ver boven zijn prijs qua gevoel en geluid:
- Door goed afstellen en een paar kleine aanpassingen her en der voelt hij heel erg goed aan en bespeelt hij lekker.
- Door goed afschermen en aarden zijn de single coils nu doodstil, dat waren ze aanvankelijk niet, als je er naar keek ruiste en bromde ze al.
- De pickups hebben in de basis een goed geluid en met de nieuwe stacked controls met orange drops komt dat ook helemaal goed uit de verf.

Het origineel was niet super slecht, maar zeker niet goed, uiteindelijk na de blablas behandeling is hij dan nu perfect. :wink:
Laatst gewijzigd door blablas op 14 jul 2017, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

Veel mooier met die tort slagplaat.
Alleen MOP inlays op een maple toets vind ik persoonlijk nooit zo'n geslaagde combinatie.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Ik vind die MOP inlays wel iets hebben, vind ze eigenlijk mooier dan de standaard zwarte inlays op maple.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Afbeelding
Nieuwe pickguard gemaakt voor de witte faker, toen ik deze plaat tegen kwam op E-bay moest ik dit hebben, heb toen ook gelijk een oranje variant hierop gescoord, die komt later nog wel langs als ik daar wat mee heb gedaan.

Eindelijk gaat binnenkort de 12 snaar weer verder!
Na een terminale crash van mijn oude server pc drie weken geleden voornamelijk bezig geweest met een nieuwe hoofd pc africhten en vullen, en mijn oude hoofd oude pc grotendeels leeghalen en inrichten als nieuwe server pc. Ik heb beide pc's dit weekend als volledig werkend verklaard.
Laatst gewijzigd door blablas op 14 jul 2017, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trippy demon
Berichten: 708
Lid geworden op: 02 mar 2007, 12:30

Bericht door trippy demon »

Wow, supervette slagplaat! :cheer:
+ + + LOST IN SPACE + + +

Rickenbacker 4003, Epi Thunderbird Pro IV, Traynor YBA 200 + Traynor1510
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

psychedelisch bijna :D
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3643
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Bericht door Jay2U »

Tot nu toe wist ik niet dat slagplaten sexy kunnen zijn; het kan. :mrgreen:
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1021
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

nu nog je block inlays vervangen met hetzelfde motiefje :kwijl:
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Dat heb ik heel even overwogen :), maar direct al besloten dat dat veel te veel werk gaat worden.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Afbeelding
En de oranje variant voor mijn OLP gebruikt.
Laatst gewijzigd door blablas op 14 jul 2017, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3030
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Mooi. Geeft direct klasse aan de bas.
Heb ik goed gezien dat er een Seymour Duncan Basslines element in de OLP zit? Die zit er namelijk ook in mijn OLP en die klinkt (passief) geweldig.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Plaats reactie