blablas DHZ gedoe

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3642
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door Jay2U »

blablas schreef: 18 nov 2017, 18:59 Bij de DHZ'ers is de afscherming gewoon goed, die arrogantie durf ik wel aan. :)
Kreeg gisteravond al een tip om een condensator in de signaal draad naar de jack te zetten, dat leverde geen waarneembaar verschil op.
Ga morgen de suggesties van jou proberen.
Dat van die afscherming had ik kunnen weten. Mijn bassen heb ik ook potdicht gemaakt. :mrgreen:
Oja, dan is er ook nog de ingang van de preamp. Ook daar kan natuurlijk met en klein condensatortje naar massa worden geëxperimenteerd.
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Gebruikersavatar
orkestman
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 apr 2006, 13:40

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door orkestman »

Vind ik wel raar, want volgens de recensies die ik lees heeft niemand enig probleem.
Nu denk ik wel dat het meestal gitaristen zijn, maar dat maakt op zich toch geen verschil , gitaar of basgitaar?
Mark Bass little mark II.
SWR Goliath III
FMC 112 Neo
Läkland 5502
Maruszczyk Elwood L5a medium 32”, chambered
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door en Adriaan »

Gemiddeld 2 snaren.
Gebruikersavatar
orkestman
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 apr 2006, 13:40

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door orkestman »

Niet noodzakelijk, wel frequenties.
Mark Bass little mark II.
SWR Goliath III
FMC 112 Neo
Läkland 5502
Maruszczyk Elwood L5a medium 32”, chambered
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door Rieno »

Gitaar is bijna nooit actief :) En dit lijkt een reactie van de actieve electronica op de zender. Ligt er dus maar net aan hoe de elektronica werkt, hoe die afgeschermd is, welke componenten zijn gebruikt und so weiter.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door blablas »

orkestman schreef: 19 nov 2017, 10:52 Vind ik wel raar, want volgens de recensies die ik lees heeft niemand enig probleem.
Nu denk ik wel dat het meestal gitaristen zijn, maar dat maakt op zich toch geen verschil , gitaar of basgitaar?
Ik ben toch echt niet de enige waarbij dit verschijnsel opduikt, klik.
Gitaar of bas maakt inderdaad niet het verschil, de boosdoener is meestal de actieve preamp.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door blablas »

Rieno schreef: 19 nov 2017, 11:16 Gitaar is bijna nooit actief :) En dit lijkt een reactie van de actieve electronica op de zender. Ligt er dus maar net aan hoe de elektronica werkt, hoe die afgeschermd is, welke componenten zijn gebruikt und so weiter.
De afscherming is in mijn geval niet het probleem, zeker niet bij de DHZ'ers want die zijn door mijzelf afgeschermd, en die Spector lijkt ook redelijk goed afgeschermd met shielding-paint en aluminium folie op de afdekplaat.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door Rieno »

Ik bedoel ook meer in de elektronica zelf..sommige ontwerpers houden rekening met hoogfrequent gedrag, sommige wat minder en sommige niet. Vaak is het voor een basgitaar ook niet zo'n ding, al begint dat nu steeds meer te komen met alle schakelende meuk er omheen. Ook de gekozen componenten spelen dan mee :) Dat je de boel gekopertaped hebt helpt uiterst goed tegen straling van buitenaf, maar het doet geen zak als je het zelf naar binnen duwt natuurlijk.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door blablas »

Ik neig er ook meer en meer naar om de elektronica de schuld te geven, ik ben niet de enige die dit probleem heeft met de Tone Pump en het is wel heel toevallig dat ik dit probleem ook heb bij twee identieke 3-band Glockenklang's (die aan totaal verschillende pickups hangen).
Heb intussen een kort quick&dirty kabeltje gemaakt om de zender wat verder van de preamp te gebruiken en hoe verder weg de zender is des te minder de herrie wordt, wat de vermoedens dus nog meer bevestigt!
In passieve mode (schakelbaar) doen de Glockenklang's het zonder storing.
Wil eerst nog een paar dingen proberen voor ik het probleem echt als elektronisch ga bestempelen.
Gebruikersavatar
orkestman
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 apr 2006, 13:40

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door orkestman »

Ik heb vroeger nog ooit een draadloos systeem gehad voor bas, maar dat hoorde je toch in de B snaar.
Die lage frequenties kon dat ding niet aan.
Ik denk dat dit nu verholpen is.
Er was ook ooit een systeem uit nederland, klick of zoiets?
Ik ben een keer bij een bijeenkomst van bg forum geweest en daar hadden die een stand.
( teveel off topic?)
Mark Bass little mark II.
SWR Goliath III
FMC 112 Neo
Läkland 5502
Maruszczyk Elwood L5a medium 32”, chambered
Gebruikersavatar
stan dale
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 jan 2012, 17:42

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door stan dale »

oei dan toch blij dat ik de shure toentertijd heb aangeschaft. met al mijn bassen nog geen problemen gehad en heel degelijk spul. was eerst aan het twijfelen tussen shure en line6 door het prijskaartje, maar gelukkig dan toch voor de shure gegaan.
prod_img_GLXD16_l.jpg
prod_img_GLXD16_l.jpg (15.82 KiB) 1765 keer bekeken
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door blablas »

G10 werkt met al mijn pak 'm beet 50 andere bassen perfect. Dit zijn de enige drie die nog niet willen deugen.
Voor mij was de doorslag gevende reden om voor de G10 te gaan de prijs en vooral de vorm factor, geen kabeltje en heel compact.
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door klaasvaak »

orkestman schreef: 19 nov 2017, 12:51 Ik heb vroeger nog ooit een draadloos systeem gehad voor bas, maar dat hoorde je toch in de B snaar.
Die lage frequenties kon dat ding niet aan.
Ik denk dat dit nu verholpen is.
Er was ook ooit een systeem uit nederland, klick of zoiets?
Ik ben een keer bij een bijeenkomst van bg forum geweest en daar hadden die een stand.
( teveel off topic?)
StageClix. Ik merk hierbij steeds meer storing.
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7420
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door Jarno »

blablas schreef: 19 nov 2017, 13:12 G10 werkt met al mijn pak 'm beet 50 andere bassen perfect. Dit zijn de enige drie die nog niet willen deugen.
Voor mij was de doorslag gevende reden om voor de G10 te gaan de prijs en vooral de vorm factor, geen kabeltje en heel compact.
Wat je nog zou kunnen proberen, is een weerstand tussen de uitgang van de preamp en de jack connector zetten, het zou kunnen zijn dat dat wireless ding een hoge ingangs impedantie heeft (waarschijnlijk) en dat of de preamp in je bas of de ingangstrap van het draadloze ding (omdat die een redelijk hoge impedantie van een pickup verwacht) problemen geeft.
Dan ga ik er vanuit dat er aan de preamp al we een ca. 1M weerstand naar aarde zit, als dat niet is zou ik die als eerste toevoegen.
Afbeelding

Eerst R1 proberen, dan eventueel R2
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door blablas »

Heb de juiste weerstanden geritseld op werk, vanavond proberen.

@Jay2U - Condensators leverden geen resultaat.
Plaats reactie