blablas DHZ gedoe
Is intussen al gedaan.Peter schreef:maar 1 ding kan gewoon echt niet: de uitstekende jackinput. Daar moet nog een extra moertje achter de cateyeplate. Dan ligt de input gelijk aan de moer aan de voorkant.
Wilde 'm eerst werkend en naar m'n zin afgesteld hebben, ben daarna gaan fotograferen voordat het goede licht weg was.
Dat vulringetje was daarna uiteindelijk maar 5 minuten werk.
Mijn zelfgebouwde 'de afwerking' basgitaren.
Mijn eigen 'DHZ gedoe' topic hier op BGF.
Alles wat me niet bevalt kan ik aanpassen!
Mijn eigen 'DHZ gedoe' topic hier op BGF.
Alles wat me niet bevalt kan ik aanpassen!
- wombatboter
- Berichten: 22567
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03
Nieuwe brug:
Is vandaag binnen gekomen uit China.
Voor m'n Vintage LEST96:
Heb deze bas ongeveer 2 jaar geleden fretloos gemaakt, heb er twee weken terug weer frets in gezet (foto's komen nog) omdat de plannen voor het aankomende nieuwbouw project deze als fretloze bas overbodig gaan maken.
Nieuwe brug gaat die zinloos grote chromen kledder vervangen.
Is vandaag binnen gekomen uit China.
Voor m'n Vintage LEST96:
Heb deze bas ongeveer 2 jaar geleden fretloos gemaakt, heb er twee weken terug weer frets in gezet (foto's komen nog) omdat de plannen voor het aankomende nieuwbouw project deze als fretloze bas overbodig gaan maken.
Nieuwe brug gaat die zinloos grote chromen kledder vervangen.
Laatst gewijzigd door blablas op 08 jul 2017, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn zelfgebouwde 'de afwerking' basgitaren.
Mijn eigen 'DHZ gedoe' topic hier op BGF.
Alles wat me niet bevalt kan ik aanpassen!
Mijn eigen 'DHZ gedoe' topic hier op BGF.
Alles wat me niet bevalt kan ik aanpassen!
De bas met nieuwe frets en brug.
Het fretwerk.
Het fretwerk.
Laatst gewijzigd door blablas op 08 jul 2017, 16:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn zelfgebouwde 'de afwerking' basgitaren.
Mijn eigen 'DHZ gedoe' topic hier op BGF.
Alles wat me niet bevalt kan ik aanpassen!
Mijn eigen 'DHZ gedoe' topic hier op BGF.
Alles wat me niet bevalt kan ik aanpassen!
- arabesque-bass
- Berichten: 577
- Lid geworden op: 15 okt 2003, 08:31
- stijnkenens
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 17 jun 2010, 19:25
Er beter uit zien, verder niets, ik vond dat originele grote chromen ding lelijk.stijnkenens schreef:Wat doet die ene brug beter dan de andere?
Foto is grotendeels hetzelfde , heb de alleen het nieuwe middendeel er overheen geplakt, is minder werk dan de hele outline overnieuw te moeten doen, lang leve het photoshopen, de bas is verder niet veranderd en dus kan ik hier prima mee leven als foto.Trouwens, uw foto/bas ziet er net iets te hard hetzelfde uit
Geen lak gebruikt maar Danish oil, beginnen met fret sleuven zagen en vervolgens schuren t/m korrel 600, dan 3 lagen olie op de kale toets, daarna frets erin en zijkanten hiervan afschuinen en weer 3 tot 5 lagen olie (hangt van het hout af), en dan als laatste bewerking de frets vlakken/toppen/polijsten, als dit gedaan is nog 2 keer in de meubelolie en het ziet er perfekt uit.Heb je dan de toets ook herlakt, of de frets over de lak geklopt?
Sinds ik deze Danish oil heb ontdekt doe ik niets meer met lak, het is makkelijk aanbrengen en makkelijk in onderhoud, duurzaamheid weet ik nog niet, maar als het dun wordt kan ik er gewoon weer een paar lagen olie op doen.
Mijn zelfgebouwde 'de afwerking' basgitaren.
Mijn eigen 'DHZ gedoe' topic hier op BGF.
Alles wat me niet bevalt kan ik aanpassen!
Mijn eigen 'DHZ gedoe' topic hier op BGF.
Alles wat me niet bevalt kan ik aanpassen!
Tru oil is voornamelijk Tung olie, dit is ook een van de bestanddelen van Danish oil.
Danish oil is een (geheime) mix van harsen en olien, het polymeriseerd (laat een beschermlaag achter) en brengt de houtnerf tot leven.
Tru oil geeft een dunnere laag en moet je dus vaker opzetten, een laag of 10 voor volledige bescherming, het heeft ook een langere hardings tijd, je kunt het hoogglanzend krijgen na een laag of 15 (met schuren tussendoor).
Die glans doet Danish oil wat minder, je hebt echter maar 5 of 6 lagen nodig om volledig het hout te beschermen, het wordt iets glanzender als zijdeglans, dit vind ik persoonlijk mooier.
Danish oil is een (geheime) mix van harsen en olien, het polymeriseerd (laat een beschermlaag achter) en brengt de houtnerf tot leven.
Tru oil geeft een dunnere laag en moet je dus vaker opzetten, een laag of 10 voor volledige bescherming, het heeft ook een langere hardings tijd, je kunt het hoogglanzend krijgen na een laag of 15 (met schuren tussendoor).
Die glans doet Danish oil wat minder, je hebt echter maar 5 of 6 lagen nodig om volledig het hout te beschermen, het wordt iets glanzender als zijdeglans, dit vind ik persoonlijk mooier.
Mijn zelfgebouwde 'de afwerking' basgitaren.
Mijn eigen 'DHZ gedoe' topic hier op BGF.
Alles wat me niet bevalt kan ik aanpassen!
Mijn eigen 'DHZ gedoe' topic hier op BGF.
Alles wat me niet bevalt kan ik aanpassen!
- stijnkenens
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 17 jun 2010, 19:25
Ze trokken inderdaad verdacht veel op elkaar, die foto's, zelfs de stand van de tuners
Ik heb hier ook een bus danish oil van rustin's staan.
Heb er heel lang naar gezocht om eht hier in Antwerpen te kunnen kopen, en allerlei andere producten gebruikt, zelfs tung olie met petroleum en zo. meestal rot spul waarvoor ik het wil gebruiken.
Uiteindelijk toch via het net besteld bij Willy Vanhoutte. Het is echt een super product !!!
s.
Ik heb hier ook een bus danish oil van rustin's staan.
Heb er heel lang naar gezocht om eht hier in Antwerpen te kunnen kopen, en allerlei andere producten gebruikt, zelfs tung olie met petroleum en zo. meestal rot spul waarvoor ik het wil gebruiken.
Uiteindelijk toch via het net besteld bij Willy Vanhoutte. Het is echt een super product !!!
s.
Deze was al elders getoond in "Wat is je nieuwste bass gear?".
Was 'm afgelopen vrijdag aan het afstellen, trekstang vond ik al zwaar draaien, en plots, KNAL, en hals krom.
Shit!! wat gebeurd hier?
Hals er af schroeven en de boel inspecteren, blijkt de schroefdraad in de spanmoer er uit getrokken.
Niet zo gek natuurlijk als het trekstang draadeind maar 3mm blijkt uit te steken, dat is te weinig voor een M5 schroefdraad, als constructeur weet ik dat je minimaal 1x de diameter als lengte nodig hebt, en dat is op het randje.
Wat nu, terugsturen of zelf repareren?
Besloten het zelf te doen want ik probeer het te verbeteren en zij proberen het alleen maar weer werkend te maken en terug te sturen.
Mijn oplossing is geworden een nieuwe draadbus op dat korte draadeindje te schroeven en verlijmen met LocTite.
Dikkere schroefdraad aan de buitenkant met een kleinere spoed (= verplaatsing per omwenteling) en een langere lengte.
Is nu M6x0,5 en 5,5mm lang, deze lengte is bij deze schroefdraad veilig.
Ook even een nieuwe moer gemaakt met de juiste schroefdraad.
Dit is het uiteindelijke resultaat.
Is weer goed af te stellen en draait licht.
Was 'm afgelopen vrijdag aan het afstellen, trekstang vond ik al zwaar draaien, en plots, KNAL, en hals krom.
Shit!! wat gebeurd hier?
Hals er af schroeven en de boel inspecteren, blijkt de schroefdraad in de spanmoer er uit getrokken.
Niet zo gek natuurlijk als het trekstang draadeind maar 3mm blijkt uit te steken, dat is te weinig voor een M5 schroefdraad, als constructeur weet ik dat je minimaal 1x de diameter als lengte nodig hebt, en dat is op het randje.
Wat nu, terugsturen of zelf repareren?
Besloten het zelf te doen want ik probeer het te verbeteren en zij proberen het alleen maar weer werkend te maken en terug te sturen.
Mijn oplossing is geworden een nieuwe draadbus op dat korte draadeindje te schroeven en verlijmen met LocTite.
Dikkere schroefdraad aan de buitenkant met een kleinere spoed (= verplaatsing per omwenteling) en een langere lengte.
Is nu M6x0,5 en 5,5mm lang, deze lengte is bij deze schroefdraad veilig.
Ook even een nieuwe moer gemaakt met de juiste schroefdraad.
Dit is het uiteindelijke resultaat.
Is weer goed af te stellen en draait licht.
Laatst gewijzigd door blablas op 08 jul 2017, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn zelfgebouwde 'de afwerking' basgitaren.
Mijn eigen 'DHZ gedoe' topic hier op BGF.
Alles wat me niet bevalt kan ik aanpassen!
Mijn eigen 'DHZ gedoe' topic hier op BGF.
Alles wat me niet bevalt kan ik aanpassen!