blablas DHZ gedoe

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Jack

Bericht door Jack »

:lol: :lol: 8)
Heel scherp Sven.
Peter

Bericht door Peter »

En nog wat jackinput op de koop toe ook....
Jack

Bericht door Jack »

:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Peter schreef:maar 1 ding kan gewoon echt niet: de uitstekende jackinput. Daar moet nog een extra moertje achter de cateyeplate. Dan ligt de input gelijk aan de moer aan de voorkant. :wink:
Is intussen al gedaan. :)
Wilde 'm eerst werkend en naar m'n zin afgesteld hebben, ben daarna gaan fotograferen voordat het goede licht weg was.
Dat vulringetje was daarna uiteindelijk maar 5 minuten werk.
Peter

Bericht door Peter »

Goed bezig :yes:
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Prachtig.. wat een gave als je zoiets kan maken :worship:
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Nieuwe brug:
Afbeelding
Is vandaag binnen gekomen uit China.

Voor m'n Vintage LEST96:
Afbeelding
Heb deze bas ongeveer 2 jaar geleden fretloos gemaakt, heb er twee weken terug weer frets in gezet (foto's komen nog) omdat de plannen voor het aankomende nieuwbouw project deze als fretloze bas overbodig gaan maken.
Nieuwe brug gaat die zinloos grote chromen kledder vervangen.
Laatst gewijzigd door blablas op 08 jul 2017, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

De bas met nieuwe frets en brug.
Afbeelding

Het fretwerk.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door blablas op 08 jul 2017, 16:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
arabesque-bass
Berichten: 577
Lid geworden op: 15 okt 2003, 08:31

Bericht door arabesque-bass »

Strak hoor!! :jam:
F-Bass, Sadowsky, Warwick, Ibanez, TecAmp, Aguilar, Bag End, Bergantino, Reddi, Ultimate Ears
Gebruikersavatar
stijnkenens
Berichten: 304
Lid geworden op: 17 jun 2010, 19:25

Bericht door stijnkenens »

Wat doet die ene brug beter dan de andere?

Trouwens, uw foto/bas ziet er net iets te hard hetzelfde uit ;)

Heb je dan de toets ook herlakt, of de frets over de lak geklopt?



s.
If we can't fix-it, you better bin-it !!!
stijnkenens.eu
facebook
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

stijnkenens schreef:Wat doet die ene brug beter dan de andere?
Er beter uit zien, verder niets, ik vond dat originele grote chromen ding lelijk.
Trouwens, uw foto/bas ziet er net iets te hard hetzelfde uit ;)
Foto is grotendeels hetzelfde :wink: , heb de alleen het nieuwe middendeel er overheen geplakt, is minder werk dan de hele outline overnieuw te moeten doen, lang leve het photoshopen, de bas is verder niet veranderd en dus kan ik hier prima mee leven als foto.
Heb je dan de toets ook herlakt, of de frets over de lak geklopt?
Geen lak gebruikt maar Danish oil, beginnen met fret sleuven zagen en vervolgens schuren t/m korrel 600, dan 3 lagen olie op de kale toets, daarna frets erin en zijkanten hiervan afschuinen en weer 3 tot 5 lagen olie (hangt van het hout af), en dan als laatste bewerking de frets vlakken/toppen/polijsten, als dit gedaan is nog 2 keer in de meubelolie en het ziet er perfekt uit.

Sinds ik deze Danish oil heb ontdekt doe ik niets meer met lak, het is makkelijk aanbrengen en makkelijk in onderhoud, duurzaamheid weet ik nog niet, maar als het dun wordt kan ik er gewoon weer een paar lagen olie op doen.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

danish oil is dat hetzelfde als tru-oil? oftewel gun stock oil?
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Tru oil is voornamelijk Tung olie, dit is ook een van de bestanddelen van Danish oil.
Danish oil is een (geheime) mix van harsen en olien, het polymeriseerd (laat een beschermlaag achter) en brengt de houtnerf tot leven.
Tru oil geeft een dunnere laag en moet je dus vaker opzetten, een laag of 10 voor volledige bescherming, het heeft ook een langere hardings tijd, je kunt het hoogglanzend krijgen na een laag of 15 (met schuren tussendoor).
Die glans doet Danish oil wat minder, je hebt echter maar 5 of 6 lagen nodig om volledig het hout te beschermen, het wordt iets glanzender als zijdeglans, dit vind ik persoonlijk mooier.
Gebruikersavatar
stijnkenens
Berichten: 304
Lid geworden op: 17 jun 2010, 19:25

Bericht door stijnkenens »

Ze trokken inderdaad verdacht veel op elkaar, die foto's, zelfs de stand van de tuners :-)

Ik heb hier ook een bus danish oil van rustin's staan.
Heb er heel lang naar gezocht om eht hier in Antwerpen te kunnen kopen, en allerlei andere producten gebruikt, zelfs tung olie met petroleum en zo. meestal rot spul waarvoor ik het wil gebruiken.

Uiteindelijk toch via het net besteld bij Willy Vanhoutte. Het is echt een super product !!!



s.
If we can't fix-it, you better bin-it !!!
stijnkenens.eu
facebook
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Deze was al elders getoond in "Wat is je nieuwste bass gear?".
Afbeelding
Was 'm afgelopen vrijdag aan het afstellen, trekstang vond ik al zwaar draaien, en plots, KNAL, en hals krom.
Shit!! wat gebeurd hier?
Hals er af schroeven en de boel inspecteren, blijkt de schroefdraad in de spanmoer er uit getrokken.
Afbeelding
Niet zo gek natuurlijk als het trekstang draadeind maar 3mm blijkt uit te steken, dat is te weinig voor een M5 schroefdraad, als constructeur weet ik dat je minimaal 1x de diameter als lengte nodig hebt, en dat is op het randje.

Wat nu, terugsturen of zelf repareren?
Besloten het zelf te doen want ik probeer het te verbeteren en zij proberen het alleen maar weer werkend te maken en terug te sturen.
Afbeelding
Mijn oplossing is geworden een nieuwe draadbus op dat korte draadeindje te schroeven en verlijmen met LocTite.
Dikkere schroefdraad aan de buitenkant met een kleinere spoed (= verplaatsing per omwenteling) en een langere lengte.
Is nu M6x0,5 en 5,5mm lang, deze lengte is bij deze schroefdraad veilig.
Ook even een nieuwe moer gemaakt met de juiste schroefdraad.

Dit is het uiteindelijke resultaat.
Afbeelding
Is weer goed af te stellen en draait licht.
Laatst gewijzigd door blablas op 08 jul 2017, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie