blablas DHZ gedoe

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Het ontwerp is klaar en naar m'n zin.
Afbeelding
Het hout en de meeste onderdelen zijn intussen binnen, nu nog wachten op de trekstang en MM pickup die nog in nabestelling staan en dan kan ik gaan bouwen.
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22940
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Jij kunt ook niet stilzitten he? Ziet er goed uit weer!
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Ondanks dat de bassen niet mijn kop van thee zijn vind ik ze altijd wel heel erg gaaf.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Angelo schreef:Jij kunt ook niet stilzitten he?
Stilzitten is niet het probleem - Maar voor ik klaar ben met het bouwen van de bas waar ik op dat moment mee bezig ben bruis ik alweer van de ideeen voor volgende projecten, ik ben nog niet eens echt begonnen met deze en heb alweer plannen voor drie andere door m'n kop spoken.

Dat is ook het leuke van volledig zelf bouwen, je kunt alles wat in je opkomt uiteindelijk realiseren.
In het verzinnen en uitwerken zit voor mij ook de meeste lol, het maken is geen uitdaging meer, dat kunnen m'n handen na bijna m'n hele leven gereedschap gebruiken/misbruiken zonder al te veel toezicht van m'n hersentjes, dat maken is echter wel nog steeds het meest bevredigend om te doen.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Blablas, heb je al eens geprobeerd om een iets donkere kleur hardware te gebruiken? En dan bedoel ik op de bassen met headstock.
Vooral op de LF-Tribute ziet het chroom er, imo, wat goedkoop uit, in tegenstelling tot de rest. Volgens mij komt gunmetal-achtig grijs een stuk beter eruit, en in sommige gevallen bewezen zwart!

Voor de rest natuurlijk superveel respect. Ik heb net weer zitten kwijlen bij je website. :oops:
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5288
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Bericht door 4snaarinstrument »

Mooi plan weer. Erg gaaf dat je je bassen helemaal zelf maakt! :worship: De bas die je voor de BGF verkiezing 2012 hebt ingestuurd vind ik bijvoorbeeld ook erg fraai.
Fender
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

VanderVeen schreef:Blablas, heb je al eens geprobeerd om een iets donkere kleur hardware te gebruiken?
De meeste hardware die ik gebruik is alleen te koop in goud, chroom of zwart. Goud vind ik lelijk, zwart vind ik meestal te donker en te plat worden dus blijft chroom over.
Gebruikersavatar
Didi B
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 dec 2012, 22:00

Bericht door Didi B »

Ontwerp doet mij een beetje aan de Lobe denken maar deze is verfijnder. Oogt altijd shorterscale met de upperhorn vast aan de nek!
Eerst denken, dan doen, dan overdenken en overdoen!
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Afbeelding
Vorm van de onderste punt iets aangepast, betere toegangkelijkheid op de toets en oogt ook nog eens strakker.

Komende week (na 5 weken winterslaap) weer naar werk, kan dan daar even één en ander aan planken zagen voor de body.
De bouw gaat beginnen!
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Nou ik ben benieuwd naar wat het eindresultaat gaat worden.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Jack

Bericht door Jack »

5 weken winterslaap, dat past mij ook wel... :jaaaaa:
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Body lijmen.
Afbeelding
Dat maple voor de top en achterkant trekt als een gek alle kanten op, moet dus een iets andere volgorde aanhouden als dat ik eerst van plan was.
Nu eerst de top en achterkant lijmen op de body, dan dit geheel pas in planken zagen, zijn ze in ieder geval vlak en evenwijdig gezaagd zonder al te veel materiaal verlies.

Morgen uit de klemmen halen en zien of de lijm sterk genoeg is om de top op z'n plek te houden (wat ik wel verwacht maar toch eerst wil zien) daarna de achterkant lijmen.
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1019
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

Mooie verzameling klemmen :D
(kan er nooit genoeg hebben)

Het hout kun je blijkbaar ook in opslag het beste klemmen, had ik als tip gekregen van een profi bouwer, dat helpt tegen het krom trekken (had er zelf ook wat last van met de top/back van m'n 2e build, voormalige, wat hij gaat toch anders worden waarschijnlijk..)
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Klusje tussendoor:
Duimsteunen gemaakt voor m'n Höfner en Steinberger.
Ik kon bij beiden net niet lekker spelen als ik de pickups gebruik als steun.
Afbeelding

Afbeelding

De top voor de nieuwbouw is intussen aan beide kanten verlijmd en blijft netjes vlak, dus met een beetje mazzel de komende week plankjes zagen.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Plankjes gezaagd.
Afbeelding
Komende dagen verder verlijmen.
Laatst gewijzigd door blablas op 08 jul 2017, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie