Jim's Projects - up next: multiscale

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1021
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

En gisteravond de eerste laag Warnex aanbgebracht,

Afbeelding

Nog twee laagjes met structuur en het afmonteren kan beginnen.

Vraagje: Weet iemand hier een goed adres voor geperforeerd platen om een gril van te maken?
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1021
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

hij is operationeel en klinkt echt geweldig goed, beter dan mijn Eden 2x10 XST!! :D

Nu alleen nog een grill ergens vandaan halen..

Afbeelding
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1021
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

Ik zal morgen trouwens eens wat nieuwe foto's maken, de hoeken en het handvat zijn ondertussen ook al gemonteerd..
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
kiwi
Berichten: 641
Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:47

Bericht door kiwi »

Ziet er goed uit en zal ongetwijfeld lekker klinken!

Wat weegt en kost dat nou?
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1021
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

gewicht is nu 15kg (op digitale personen weegschaal) maar daar komt nog iets bij voor de grill

Heb een lijstje gemaakt en kom op ongeveer 500 euro aan materiaal, dat is nog zonder grill (+ bevestiging materiaal)
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
Pluisje
Berichten: 1206
Lid geworden op: 24 mei 2010, 20:09

Bericht door Pluisje »

Jimb schreef:gewicht is nu 15kg (op digitale personen weegschaal) maar daar komt nog iets bij voor de grill

Heb een lijstje gemaakt en kom op ongeveer 500 euro aan materiaal, dat is nog zonder grill (+ bevestiging materiaal)

Om te beginnen prachtige zelfbouw bas en ook erg mooie baskast! Zit al even te twijfelen om er zelf ook 1 te bouwen (heb nog een 15'' liggen waar ik niets mee doe) maar begin liever wat kleiner en heb momenteel geen enorm budget..

Maar 500 euro, hoeveel daarvan ging naar het hout etc en hoeveel naar de elektronica ? :O
Fender Jazz Bass 24 Flat Black
Sterling Sub Ray4 Walnut Satin
TC BH500 + BC210 + BC212

https://www.madisonavenue.nl/
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1021
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

Heb het lijstje nu niet bij de hand, maar de helft ben je al kwijt aan alleen de drivers.

Hout had ik voor ~80 euro, maar daar kon ik twee setjes uit halen (binnenkort een beginnen aan de 2e :)) dus voor 40 eruo heb je dat al

De rest voor filters, demping, verf, spuitbus, montage materiaal, lijm, handvat, hoekjes, pootjes, connector + plaat, ....
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1021
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

Zo, deze thread ook weer eens nieuw leven in blazen :D

Ondertussen een paar pedaaltjes in elkaar geknutseld, een Ampeg scrambler cloon, een Rat met mods die al in gebruik zijn en een Bassdrive en blend pedaaltje die nog niet helemaal goed werken...

De fretles bass heeft sinds kort de set Joe Barden elementen die hier pas op het aanbod forum te koop stonden. Eerste indrukken is goed, maar nog niet kunnen checken bij een repetitie.

voor het vakantie project al bezig om van alles te bestellen, even kijken wat ik als eerst ga maken, waarschijnlijk eerst een "cloon/inspired by" Wal mk2 model. Ik heb de ACG filter-EQ al liggen en ga proberen zelf multicoil spoelen te maken (8 spoelen per element, 2 elementen). Spoeldraad is al binnen, andere onderdelen zijn onderweg. Heb ook al een oude naaimachine klaar staan om om te bouwen tot wikkelmachine. nu nog wat verzinnen om de omwentelingen te tellen.

nieuw hout voor 2 halzen is besteld in Engeland, een maple met mahonie strips voor de wal-ige bas, en een bubinga stuk voor een dingwall ABII achtige bas. De laatste krijgt een ebben top die ook onderweg is.

Verder had ik een tijd geleden nog een Luminlay setje besteld maar nog steeds niet ingebouwd, deze gaan in iedergeval in de wal-ige neck.

Zat te doen dus.. en dan ook nog de vrouw en kinderen genoeg aandacht geven :mrgreen:
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
Erikx
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:26

Bericht door Erikx »

Cool!
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1021
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

Template voor de body gemaakt van een stuk 18mm MDF

Vector template files gevonden op een forum: klik
Nog wat aangepast door MK2 plaatjes van internet op het juiste formaat uit te printen en uit te knippen. Door de hoek van de foto's heb je altijd een klein verschil, dus helemaal exact is het niet. Maar dit lijkt er genoeg op.

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
memoemamey
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:36

Bericht door memoemamey »

Prachtig!
Ziet er inderdaad gewoon uit als een mk2, al zullen de exacte millimeters waarschijnlijk niet overeen komen.
Voor dit soort projecten te zien (pushifier mk1 iemand?! :kwijl: ) zitten we hier op basgitaarforum denk ik dan!

Heel cool ook dat je de coils zelf gaat winden, wat ga je gebruiken als bobbins n welke draad gebruik je?
Ik ben toevallig vorige week nog op een uitgebreide internetzoektocht geweest naar het geheim achter de wal pickups,
dus volg het hier graag! Als ik met niet vergis had Pushifier ze voor €100 per stuk laten maken door een Duitse bouwer,
voor dat geld kan je moeilijk zelf aan de bak als je nog moet beginnen, maar je leert natuurlijk ook niets...
Rock and/or Roll
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1021
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

Zo lekker dagje Safaripark Beekse Bergen gehad, vandaag wel weer wat onderdelen binnengekomen (hex pole screws, paar alnico 4 en 5 blok magneten)

Ik heb een plaat bobbin plastic van Stewmac, maar je kan er eigenlijk van alles voor gebruiken.
Ik wil wat experimenteren met niet verstelbare poles, zoals hier (talkbass) wordt getoond, die krijgen dus meteen twee rondje bobbin materiaal op om er klosjes van te maken met een stukje tape tussen de pole en de spoel.
Voor de verstelbare met schroefjes moet ik nog een soort buisjes vinden waar de schroeven doorheen passen en die niet te dik zijn. (zoiets dus: klik jammer dat die gast van SGD helemaal van het pad is afgegaan, anders had ik ze daar misschien daar besteld..)

Draad die ik heb is een standaard 0.063mm, 42 AWG Enamelled Magnet Wire (500 gram rol).

€100 per stuk is inderdaad niet duur, zeker voor een eerste build ben je al een hoop aan materiaal en gereedschap (en tijd :roll: ) kwijt. Gisteren wat spullen besteld om een winding counter te maken en dat is ook alweer snel 40 euro. Ellende is ook dat er niet veel Nederlandse webshops zijn die het goede spul lijken te hebben (of niet op voorraad), dus dan moet het ook weer internationaal besteld worden.
Ach blijft ook leuk om te hobbien natuurlijk.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Bericht door Lacertus »

Mooi projectje! :worship:
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1021
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

En dankzij Lacertus nu ook wat detail tekeningen voor een MK1 kunnen maken, dus: Nogmaals bedankt voor het mogen lenen van je Wal bass! :dance: :cheer:

Heb ook een schema ge-reverse-engineerd van de elktronica, eens kijken of daar zelf ook nog wat aan te knutselen is.

Verder nog een countermodule met wat knoppen aan elkaar geknutseld voor de windmachine (de Princes). Nog even kijken of ik haar er af ga halen of iets ga improviseren..
Afbeelding

Vandaag nog even bij de Arnhemse fijnhouthandel langs geweest, wat betreft mooi hout voor topjes vond ik het erg tegenvallen wat ze daar hadden liggen, maar wel een mooi stuk Honduras Mahonie, blok esdoorn en mahonie voor de hals, ebben toetsje en een iets dikker laagje maple fineer opgehaald.
Afbeelding

Verder wel wat mooi top en back hout op Ebay gevonden. Kost wat (transport etc), maar ziet er wel erg mooi uit.
Fiddleback Red Maple (als het zaag verlies niet te groot is genoeg voor 4 bookmatched setjes hoop ik)
Afbeelding

En net besteld een mooie plank Claro Black Walnut
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jimb op 27 sep 2015, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Bericht door Lacertus »

Graag gedaan Jimb! Succes! Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar het electronica schema... ;)

Mooi stukje Wal-Nut! 8)
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Plaats reactie