Ric bezel(f), een megaproject.

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Dank u! Ik ga (tzt) proberen hem van zink te maken dus. Eerst de vorm uitknippen/slijpen, dan het rechthoekje vh element uitsnijden, op het bovenste randje na: daar wil ik een kraal van maken op de zetbank (een soort krul in het zink: je ziet het bij zinken goten), dat wordt de duimsteun.

Hebben de twee veertjes boven en onder het element eigenlijk nog een functie? Want ik vind het behoorlijk irritant als mijn duimsteun alle kanten opwiebelt, die heb ik liever vaststaan (dus niet op de veertjes, maar nog een pijpje maken oid ipv de veertjes)
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

De zinken bezel is een zinkend schip geworden...... Ten eerste krijg ik het duimsteuntje niet gebogen (zo klein, en zo weinig ruimte, dat kan de zetbank niet aan), en dat kl*tezink blijft vlijmscherp, hoe ik ook polijst.
Dus dan maar terug naar het originele idee van TS Ruis: ik ga er wel eentje inelkaar prutsen van een stukkie kunststof. Nu alleen nog het juiste stukkie kunststof tegenkomen.
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1465
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Hah! Ik heb mezelf ook een Rick-dinges aangeschaft en jawel hoor, ook al zo'n irritant kapje er op! Dus ga ik binnenkort ook maar eens gezellig doe het Bezel(f)-en. MDF word mijn eerste keus, niet zwaar en makkelijk bewerkbaar. Wie weet post ik hier zelfs wel een fotootje! Hoe is het met jouwes afgelopen Gilles?
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik er sinds het niet-zo-goed-gelukte stukkie zink, niet zo erg meer mee bezig ben geweest.
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

Volgens mij ben je beter met lood.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1465
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

MDF is berken multiplex geworden (had ik nog namelijk). Maar dat maakt niet uit. Ik ben nu op de helft, morgen weer verder (nu eerst ff de docu van Lemmy kijken op NPO3). Is het erg als een 4003 een paar dagen onbesnaard op een bureau ligt (voor de spanning van de hals of zo)? Of kan 'ie daar wel tegen?
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Kweetniet of dat last kan eigenlijk.....
@en Adriaan: misschien dat ik er maar eentje moet gaan gieten!
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22186
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

koen van soelen schreef:Is het erg als een 4003 een paar dagen onbesnaard op een bureau ligt (voor de spanning van de hals of zo)? Of kan 'ie daar wel tegen?
Daar zal hij wel tegen kunnen, maar waarom zou je? Toen ik mijn bezel(f) maakte en monteerde heb ik de snaren lekker laten zitten. Volgens mij hoef je ze niet eens slap te draaien.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1465
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Nou je het zegt! Die kunnen er gewoon weer op. Ze moesten er wel af om die kap te bevrijden, vandaar dat ze er nog af liggen. Ik ga ze zo weer terug erop doen.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Ik heb een stuk composiet oid gekregen op het werk: een plak van 180X180X20 mm. Daar kan ik wel een bezel uit dremelen, denk ik.
Ik zal morgen eens vragen watvoor materiaal het eigenlijk is. Ze gebruiken het als stootrand in het magazijn van de supermarkt-in-aanbouw, waar ik het loodgieterswerk aan het doen ben.
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1465
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Mijn bezel(f) ligt al een hele poos, min-of-meer klaar (want moet eigenlijk nog een keer geverfd) in de kast. Want ik vind het gat wat nu rond mijn pup zit eigenlijk helemaal niet storen (en wel een beetje rock 'n roll). Mischien geef ik 'em wel aan een liefhebber voor nop.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Ric bezel(f), een megaproject.

Bericht door gilles »

Ik ben gisteravond eindelijk eens begonnen met zagen, slijpen, fresen, dremelen..... Het is inderdaad net zo makkelijk als Ruis in de openingspost zei: gewoon mateiaal weghalen wat niet past. Helaas had ik - blijkbaar - op een gegeven moment besloten dat mijn linkerduim óók valt onder materiaal dat niet past :? . Gelukkig is een dremeltje niet zo krachtig als mijn slijptol (een paar weken eerder dacht ik blijkbaar dat diezelfde linkeduim eigenlijk iets te lang was terwijl ik een draaiende slijptol in mijn rechterhand had.....), maar het doet wel even lekker zeer.
Er is overigens heel wat materiaal aan mijn plak kunststof dat niet past! Voorlopig ben ik nog wel even zoet!
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Ric bezel(f), een megaproject.

Bericht door Hagen »

:facepalm:
Ik had vorige week zoiets. Zit alweer dicht.
Beterschap.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Ric bezel(f), een megaproject.

Bericht door gilles »

Ik ben er inmiddels aan gewend. Is het geen slijptol, dan is het wel een reciprozaag. Of mijn uponor-schaar. En aks het mijn hand niet is, dan heb ik wel weer onvrijwillig een nieuwe fontanel-piercing in de vorm van een schroef uit een plafond oid...... Een dag niet gebloed, is in mijn geval een dag niet gewerkt :facepalm:
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Ric bezel(f), een megaproject.

Bericht door gilles »

Hij is af!
Om één of andere dubieuze reden lukt het mij weer eens niet om hier foto's up te loaden, maar het gehele verslag is op mijn facebook-pagina te zien (Gilles de Basssist).
Ik heb het voorlopige eindresultaat op mijn Rick gemonteerd: morgen met de repetitie wordt ie uitvoerig getest, en dan besluit ik of ie in deze hoedanigheid mag blijven bestaan, of dat ik 'm nog ga customize.
In ieder geval moet ik 'm nog weer helemaal mooi zwart maken, want nu is het ooit zwarte kunststof grijs geworden door het frezen, zagen, slijpen en schuren.
de grote storthoop heeft gesproken
Plaats reactie