Help gevraagd bij ombouwproject...

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Bloody D
Berichten: 252
Lid geworden op: 10 okt 2005, 14:41

Help gevraagd bij ombouwproject...

Bericht door Bloody D »

Sinds ik hier op het forum terecht ben gekomen is het fameus beginnen jeuken om ook eens zelf te beginnen experimenteren...

Ik heb zonet mijn fretless uit elkaar gehaald, t'was dat of hem verkopen en deftige kopers vond ik er toch niet voor :? dus...

hier heb je wat foto's van hoe hij eruit zag.
Afbeelding
Afbeelding

t'is de bedoeling dat ik hem dus eerst volledig blank schuur, hem dan door een goede vriendin (die kunstschilder is) laat herschilderen. er nieuwe electronica in steek, misschien een nieuwe brug en terug aaneen vijs.

Maar ik heb dus een paar vragen... hoe haal ik er het best de verf af en wat voor elementen zou ik er volgens jullie moeten insteken (naar vorm toe zit ik met een probleem - kan dit opgelost worden met een slagplaat eventueel?

merci voor jullie hulp
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

Voor het afhalen van de verf staat hieronder ergens een topic met titel "lak der af" waar je misschien wel wat aan hebt.
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

Zie dat topic inderdaad.
Gebruikersavatar
Kilian.
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 apr 2005, 11:28

Bericht door Kilian. »

De vorm kan makkelijk opgelost worden met een slagplaat, de gitaarbouwer kan je daarbij wel helpen.


Maar is het dat wel waard? :roll:
none.
Bloody D
Berichten: 252
Lid geworden op: 10 okt 2005, 14:41

Bericht door Bloody D »

Kilian. schreef:De vorm kan makkelijk opgelost worden met een slagplaat, de gitaarbouwer kan je daarbij wel helpen.


Maar is het dat wel waard? :roll:
hoe bedoel je?
emielow

Bericht door emielow »

dat je wel op dit ding wil blijven spelen, het ziet er niet denderend uit, misschien kun je voor het geld dat je er aan wil verspijkeren beter een andere basgitaar kopen en deze inruilen
Bloody D
Berichten: 252
Lid geworden op: 10 okt 2005, 14:41

Bericht door Bloody D »

emielow schreef:dat je wel op dit ding wil blijven spelen, het ziet er niet denderend uit, misschien kun je voor het geld dat je er aan wil verspijkeren beter een andere basgitaar kopen en deze inruilen
ze speelt lekker, ligt goed in de hand.

Ze ziet er misschien niet al te denderend uit, maar slecht is deze bas niet, alleen ben ik niet tevreden over de elementen die erin zitten.
En als het is om wat ervaring op te doen in zelfbouw en dergelijke, dan lijkt deze bas me ideaal (tis een westone spectrum II series).

Beter een goedkope bas die lekker speelt dan een dure bas, die goedkope kan je verbeteren, die dure maak je minder...

toch?
Plaats reactie