Knutseltocht naar perfecte bas - shark

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Siepel
Berichten: 1028
Lid geworden op: 06 jan 2010, 10:57

Bericht door Siepel »

Mooi project! Dat idee van de afneembare slaglaat m.b.v. magneetjes is vooral interessant. Ook de verwisselbare pups met stekkertjes lijkt me in veel gevallen handig.
Het ontwerp is vooral heel koel 8)
Gebruikersavatar
JoostT
Berichten: 684
Lid geworden op: 22 aug 2010, 00:44

Bericht door JoostT »

Ik zeg nummer 2, maar weet eigenlijk niet waarom... :oops:
Gebruikersavatar
trippy demon
Berichten: 708
Lid geworden op: 02 mar 2007, 12:30

Bericht door trippy demon »

Omdat het hout komend weekend nog moet liggen is er (te veel) denktijd.
Ik heb een papieren mockup naast mijn rick gehangen en begin te twijfelen aan de breedte van de body... is t niet te smal... daarom het ontwerp eens met 20 mm verbreed... is het origineel oké of breder beter... misschien iets er tussenin... en wordt ie breder niet te zwaar...

Afbeelding
+ + + LOST IN SPACE + + +

Rickenbacker 4003, Epi Thunderbird Pro IV, Traynor YBA 200 + Traynor1510
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Ik vind links vele malen mooier. Het slanke maakt het juist een mooie bas, terwijl die rechter veel meer die 'net niet'-uitstraling heeft.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
trippy demon
Berichten: 708
Lid geworden op: 02 mar 2007, 12:30

Bericht door trippy demon »

Hoe langer ik ernaar kijk hoe meer ik dat ook denk, rechts wordt toch een beetje conformeren aan wat me bekend voorkomt en verliest ook het lange slanke gevoel dat ik graag zie bij de thunderbird, maar die hangt niet thuis, ik zal m weer eens meenemen morgen om er naast te hangen...
+ + + LOST IN SPACE + + +

Rickenbacker 4003, Epi Thunderbird Pro IV, Traynor YBA 200 + Traynor1510
Peter

Bericht door Peter »

Initiele idee, nothing more. Aangepaste versie is uit verhouding en schiet z'n doel voorbij.
Gebruikersavatar
trippy demon
Berichten: 708
Lid geworden op: 02 mar 2007, 12:30

Bericht door trippy demon »

typisch geval van teveel denktijd :wink:
+ + + LOST IN SPACE + + +

Rickenbacker 4003, Epi Thunderbird Pro IV, Traynor YBA 200 + Traynor1510
Gebruikersavatar
Didi B
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 dec 2012, 22:00

Bericht door Didi B »

Peter schreef:Initiele idee, nothing more. Aangepaste versie is uit verhouding en schiet z'n doel voorbij.
+1 :stupid:
Eerst denken, dan doen, dan overdenken en overdoen!
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26360
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

En ja hoor, ook ik vind de linker versie veul aantrekkelijker.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Nog een mening hebben?

........... Die linker is mooier, als je 'm breder maakt wordt hij lomp.
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Zonder twijfel de linker die rechter klopt gewoon net niet helemaal.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
palindroom
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 jan 2011, 09:15

Bericht door palindroom »

+1
Je mist meer dan je meemaakt

Prolude Little Brick----Markbass 2x 102 P. En diverse bassen

https://www.viruslive.nl
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

Normaal zou ik uit principe nu gezegd hebben de rechter. Maar eerlijk is eerlijk links is beter.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
trippy demon
Berichten: 708
Lid geworden op: 02 mar 2007, 12:30

Bericht door trippy demon »

Dank voor de grootschalige bevestiging dat ik in eerste instantie nog niet zo gek bezig was :cheer:
+ + + LOST IN SPACE + + +

Rickenbacker 4003, Epi Thunderbird Pro IV, Traynor YBA 200 + Traynor1510
Gebruikersavatar
trippy demon
Berichten: 708
Lid geworden op: 02 mar 2007, 12:30

Bericht door trippy demon »

Slow on progress... maar wel tekeningen uitgewerkt voor de kop en slagplaat, de matte laklaag van de hals afgeschuurd en de fabrieksmatige oneffenheden van dit goedkoop halsje gladgeschuurd.
En alvast de kolomboor houder uit de mottenballen gevist om wat freesmallen te gaan maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De slagplaat wil ik in twee varianten maken, enkel element en dubbele elementen, inmiddels ook het acrylaat hiervoor binnen in 3, 5 en 8mm dik opaal/melkwit (hoewel de 3mm plaat minder transparant lijkt dan de 5 en 8mm platen), ik begin waarschijnlijk met de 5mm variant, dat is waarschijnlijk net dik genoeg om als duimsteun te dienen...
Ik twijfel nog of ik in de body straks de gaten voor alle drie de elementen moet uitfrezen... misschien de niet gebruikte gaten dan vullen met tijdelijke blokjes...

Afbeelding

En bij Joosten 4 dubbele potmeters besteld, voor 7 euro per stuk veruit de goedkoopste op dit moment. Helaas alleen de 250/500 variant terwijl ik voor de toon eigenlijk liever 1Meg heb, zeker voor zware humbuckers maar wellicht valt het, met inmiddels via tonefactory binnengekomen, de Duesenberg BassBuckers wel mee...

Afbeelding
Afbeelding

ik had al eens in een test van Rogier (Bernardduur) gelezen dat het zespolige gitaarhumbuckers zijn (en de zes gaatjes in de onderplaat achterop doen dat ook vermoeden) maar in Duesenberg bassen klinken ze prachtig. Er is ook maar één variant in de handel, geen verschil tussen neck of bridge...
Ik zal eens op zoek gaan naar 'gitaar elementen gebruikt in bassen' en wat nou de voor en nadelen zijn...

Het is nog steeds meer denk dan doe tijd hier maar dat zal hopelijk in het eindresultaat terug te vinden zijn...
+ + + LOST IN SPACE + + +

Rickenbacker 4003, Epi Thunderbird Pro IV, Traynor YBA 200 + Traynor1510
Plaats reactie