Gebruikssporen verwijderen

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Spectorbass
Berichten: 1765
Lid geworden op: 22 jan 2006, 21:24

Gebruikssporen verwijderen

Bericht door Spectorbass »

Hallo daar. Ik heb op mijn bas last van gebruikssporen. Miniscule krasjes die je op het eerste opzicht niet ziet, maar bij nader bestuderen zeer aanwezig zijn. En dat is kut!. Toen ik ermee naar de dealer ging, kwam hij met de suggestie om met één of ander goedje (commandant) de bovenste laklaag eraf te schuren. Dat leek mij niet zo'n goed plan. Heeft iemand hier een huismiddeltje voor?
Gerrit
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 jan 2006, 16:53

Bericht door Gerrit »

Je hebt van turtle wax, ''scratch remover'', dat is een iets grovere wax voor dat soort krasjes. Kan je gewoon bij een auto winkel kopen.
Wat je kan doen is hem eerst helemaal daar mee doen, en dan daarna nog eens met gewone gitaar poetsen, ghs ofzo.
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Maar op het eind ben je precies het zelfde aan het doen als wat ze in de winkel zeggen.
Polijsten met wax/polish what ever betekend altijd dat je er een flinterdun laagje af wrijft.
Waar blijven anders de krassen?
Er zijn van die pvc achtige middeltjes die zeggen dat ze de krassen opvullen.
Trap daar niet in, die flessen zijn rete duur en presteren weinig.

Ik heb het resultaat van MrPink gezien, de slapper ziet er als nieuw uit.
Hij heeft waterproof 400 schuurpapier gebruikt, veel water en achteraf gepolijst met pasta icm een schijf op de boormachine.
Hij gebruikte een stukje zeemleer waar de schijf niet bij kon....dit schijnt met veel geduld het zelfde resultaat te geven!


succes...
Gerrit
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 jan 2006, 16:53

Bericht door Gerrit »

johnbob schreef:Maar op het eind ben je precies het zelfde aan het doen als wat ze in de winkel zeggen.
Polijsten met wax/polish what ever betekend altijd dat je er een flinterdun laagje af wrijft.
Waar blijven anders de krassen?
Er zijn van die pvc achtige middeltjes die zeggen dat ze de krassen opvullen.
Trap daar niet in, die flessen zijn rete duur en presteren weinig.

Ik heb het resultaat van MrPink gezien, de slapper ziet er als nieuw uit.
Hij heeft waterproof 400 schuurpapier gebruikt, veel water en achteraf gepolijst met pasta icm een schijf op de boormachine.
Hij gebruikte een stukje zeemleer waar de schijf niet bij kon....dit schijnt met veel geduld het zelfde resultaat te geven!


succes...

Joh, alleen is commandant(zelfs de fijnste ) nog 10x grover dan die scratch remover,
en laat staan gewone wax.
Die scratch remover is gewoon een superfijn slijpmiddel waar je prefect die hele fijne krasjes mee kan verwijderen,
zijn ze te diep dan zal je een grovere polijstpasta moeten gebruiken.
En zijn ze fucked diep kan je gaan schuren :lol:
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Ja...dus?

Gerrit waarom quote je mij?????????
Gebruikersavatar
ropstop
Berichten: 621
Lid geworden op: 26 jul 2004, 16:30

Bericht door ropstop »

Je kunt het proberen er uit te poetsen met commandant (wordt ook gebruikt voor autolak)...

Als dat niet helpt eerst een beetje voorpolijsten met eerst p1500 en daarna p2000 polijstpapier (nat) en daarna nogmaals met commandant oppoetsen.
Ja toch?
Spectorbass
Berichten: 1765
Lid geworden op: 22 jan 2006, 21:24

Bericht door Spectorbass »

kan ik dat zelf, of moet ik dat laten doen?? ik ben namelijk schijtbenauwd dat ik diepe krassen achterlaat. als het een precision of jazz was is dat wel cool, maar mijn spector heeft een nogal speciale paintfinish en die wil ik niet verknooien
Gebruikersavatar
ropstop
Berichten: 621
Lid geworden op: 26 jul 2004, 16:30

Bericht door ropstop »

Tuurlijk kun je dat zelf! Van polijsten krijg je geen krassen hoor.... tenzij je polijst met kiezelstenen...
Ja toch?
Plaats reactie