Hagen doet het zelf, of samen.

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

dat blijckt :)
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

Dennizz schreef:Ik ben ook maar een mensch :mrgreen:
En Sef niet? :shock:
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

Sef is een konijn, zie je toch...
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

En jij bent een bas.
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

en Adriaan schreef:En jij bent een bas.
Niet, er staan twee mannetjes voor: MIjn ego en ik.
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

Dennizz schreef:
en Adriaan schreef:En jij bent een bas.
Niet, er staan twee mannetjes voor: MIjn ego en ik.
Zijn dat die van de stemmetjes die je in je hoofd hoort?
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

:stupid:
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

hahaha
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Kreeg vandaag een foto van Gilze. Hij heeft een graveerklusje geregeld voor mij.
Dat is echt heel mooi geworden. Jullie gaan het zien als de bas af is.

Gilze, ik ben blij man !
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

image.jpg
Afgelopen winter is hier weer eea aan het huis en tuinen gedaan. Nu weer klussen voor de fun!
Ik heb alle onderdelen voor de bas op een balansplank gelegd omte kijken hoe de gewichtsverhouding is. Ik wil de bas niet te zwaar hebben en tegelijk neckdive voorkomen. Uiteindelijk bleek dat het centreblock nog best wat lichter kon. Daar heb ik nog ruim een kwart van afgehaald.

By the way: Hey moderaters, wat is er met de andere foto's in dit draadje gebeurd?
Laatst gewijzigd door Hagen op 11 apr 2015, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Denk dat ze de migratie naar de nieuwe forumsoftware niet hebben overleefd. Wel de eerste 'echte' big dan :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Iedere keer is er wat dat het afmaken van het project laat vertragen. De afgelopen 2 maanden vooral bezig geweest met het goed eigen maken van het bandrepertoire en uitbreiding van mijn gear. Ik heb alleen nog wat kleine werkjes aan dit project gedaan, zoals het verouderen van wat nieuwe onderdelen en de koffer en wat gronden en schuren aan de halsvoet. Ook voel ik dat ik het eng vindt om de definitieve afstelling / halshoek /electronica zonder ervaren backup te doen. Ik heb er teveel tijd en moeite in gestopt om het nu nog te verkloten en dat houdt me tegen.

Daarom:
Contact opgenomen met een gitaarbouwbegeleider hier vlakbij. Hij biedt aan je te helpen om een gitaar of bas zelf te leren bouwen en je te begeleiden tijdens dat proces. Ik heb per mail uitgelegd wat ik zoek en ga daar volgende week eens heen op een cursusavond om te kijken en eea te bespreken. Als ik een half jaar om de 14 dagen een avond knutsel dan is dit GHostproject af en kan ik de resterende tijd wat nieuwe en kleinere projecten erbij doen: als eerste de cigarboxbass. Daarover later meer.
Het derde project is het ombouwen en customizen van de nieuwe 2dehandse shortscale Precision. Dat kan ik helemaal zelf, maar heb niet alle gereedschap. Ik wil niet iedere keer op mijn schoonvader's collectie hoeven terugvallen. Bovendien woont hij aan de andere kant van het land.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Vanavond ben ik bij Outback Accoustics wezen kijken. Ze hebben goede materialen en hulpmiddelen om een je een snaarinstrument from scratch te laten bouwen. Er waren zo'n 10 mensen aan stuk voor stuk prachtige projecten bezig. De meesten werken aan een accoustische g|+^^r. Maar er loopt ook een basdokter rond. Vanaf volgende week ga ik er om de 14 dagen een avond aan de slag! :dance:
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

image.jpg
De eerste avond bij de 'bouwgroep' was harstikke goed.
Er zijn al een paar antwoorden gekomen op vragen die ik bij wijze van spreken nog niet had. Gisteren de halshoek en minimale brughoogte nog beter bepaald en de koppeldelen loeistrak afgeschuurd. De komende 2 stappen voorbereid en een werkvolgorde voor extra werk thuis afgestemd. Uiteindelijk nog geen 2 mm hout afgeschuurd maar wel precies de goede :!:
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

Dat was dus een vruchtbare avond!
Plaats reactie