batterijen actieve bas verwisselen

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
SocialDisorder

batterijen actieve bas verwisselen

Bericht door SocialDisorder »

Hallo! ik ben nieuw hier op dit forum, ik las al een tijdje mee maar ik zit nu met een probleem en aangezien de meeste leden hier meer verstand van (actieve) bassen hebben dan ik..dacht ik: ik vraag het hier :D

ik heb een maandje of 4 geleden voor het eerst een actieve Ibanez GSR200 aangeschaft, alleen ik merk nu dat ie ineens heel verrot..'leeg' gaat klinken. Dus, ik dacht: nieuw batterijtje erin. ik draai de schroefjes van het kleinste klepje eruit waarop staat " 9 v battery inside" maar het klepje blijft er gewoon inzitten, ook als ik de bas omdraai valt ie er niet uit. ik heb al vanalles geprobeerd met schroevedraaiers en mesjes maar ik krijg dat kreng er maar niet uit :shock: :x

weten jullie misschien hoe je dat klepje zonder het kapot te maken eraf kan halen?

alvast bedankt!

Thomas
Haico

Bericht door Haico »

Ehm... lastig... Heel voorzichtig eruit zuigen met een stofzuiger??
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Nee werkt niet, die zitten bij die Ibanez-sen erg vast, mijn ex-vriendin heeft daar ook altijd gezeik mee... Toen ik ze nog verwisselde voor haar deed ik t gewoon met 'n schroevendraaier, gewoon opentrekken... (is ff wrikken enzo maar t lukt wel op een gg moment..) die van haar is dus al beschadigd (niet door mij, door d'r leraar die t de 1e keer gedaan heeft voor d'r...)
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Kun je er een poto van posten?
SocialDisorder

Bericht door SocialDisorder »

ik heb em! scheermes ertussen gezet, toen wou ie na veel wrikken open. komt doordat ze in de fabriek dat klepje er al opschroeven als de verf nog nat is.. :evil:

maargoed, ik had iig wat te doen vanmiddag 8)
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4353
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Jemig, over slecht betaald productiewerk gesproken. Ik ben van Ibanez toch zorgvuldiger werk gewend. Ook van de goedkopere series. :(
Gebruikersavatar
R.Fierstra
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 sep 2005, 12:47

Bericht door R.Fierstra »

misschien een zuignap waar ze ramen mee optillen , kun je niks beschadigen .
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

klopt, die zijn veel te groot... en die zuigen zich vast, die trekken er niets uit. Het enige wat fatsoenlijk en snel werkt is gewoon wrikken met een schroevendraaier resp. scheermesje...
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

Ik ben blij dat ik gewoon het klepje kan openen en batterij verwisselen.
Kost ongeveer 10 seconden tijd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bass men
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 jun 2005, 13:48

Bericht door Bass men »

ik heb ook een gsr200 vind het een errrrrgggg fijne bas trouwens,

maar waar je die 2schroefjes hebt losgedraait (moet je ze er ff helemaal uithalen) en danmet een spanningszoeker even los wippen via die manier...de eerste keer zul wet kleine krasjes krijgen maar daarna gaat hij vrij makkelijk open, en schroef je um weer dit zie je bijna niets. Misschien is het niet zo netjes maarja moet je voor de gein is aan de achterkant van je bas kijken na het poetsen allemaal krasjes. dus ja...maar zo doe het altijd
het voordeel is wel dat als je aan het optreden bent je bat. er niet kan uit vallen haha lollig
Plaats reactie