blablas schreef:Maar zowel de linkse als de rechtse tuners bedien je met die hand als je links handig bent.
Deze discussie is eigenlijk net zo leuk als op zoek gaan naar de linker koplamp van een auto... maar bedoel je dan die van de bestuurderskant of juist die van de bijrijderskant?
In de meeste gevallen: gaat het om het vooraanzicht, zowel bij auto's als bij instrumenten
Het mechaniek dat op het vooraanzicht van je bass links zit... zit nou eenmaal rechts zodra je m omhangt en vice versa.
Dit stond in het verleden in de shop van Warwick zelf trouwens ook uitgelegd. Maar het is dus een typische kwestie... Maar net hoe je het bekijkt!
En nu weer terug naar de mooie bouwverhalen en plaatjes van Bassie!
"Warwick, Musicman, Marshall en Mesa Boogie misbruiker"
Monkeybassines schreef:Bij auto's is het altijd met de rijrichting mee . Dus links is de kant chauffeur en rechts is kant passagier .
Ben t met je eens, maar het zou net zo goed andersom kunnen zijn en vooral iemand die de ballen verstand niet heeft van auto's... snapt er geen hol van!
"Warwick, Musicman, Marshall en Mesa Boogie misbruiker"
Mooie build!
Ten aanzien van de Stingray sound, mi. heb je daar wel echt een preamp/actieve Electronics voor nodig, en dan het liefst de kloon van de pre EB Stingray waarvan er op het internet een layout circuleert.
Daar heb ik er al een aantal van gebouwd, en dat klinkt erg lekker, fijne toonregeling.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Bandwerk ook op Feestboek, rockband De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).